کمپین سئو چیست؟ (راهکار های راه اندازی کمپین SEO) - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

کمپین سئو چیست؟ (راهکار های راه اندازی کمپین SEO)

سئو عبارتی نام آشنا که امروزه زیاد درباره ی آن میشنویم، عبارتی آشنا که هر کسب و کاری که سایت دارد و میخواهد در فضای اینترنت مشتری جذب کند به آن نیاز دارد. امروزه اهیمت سئو و کسب رتبه در موتور جست و جوی گوگل به شدت اهمیت پیدا کرده است، به طوریکه متخصصین سئو همواره در تلاش اند تا رزومه کاری خوبی را برای خود به جای بگذارند. اما تمامی این کسب و کارها موفق نمیشوند در مسیر سئو به خوبی کنند زیرا اکثر این افراد به جای برنامه ریزی و تشکیل کمپین سئو، بدون برنامه قبلی شروع به سئو کردن می کنند که در نود درصد مواقع این استراتژی با شکست روبرو میشود. امروز در پرانتز میخواهیم به شما یک کمپین عالی در مورد سئو را یاد دهیم تا اگر در این زمینه کار میکنید یک چک لیست خوب برای سئو داشته باشید. پس در ادامه بررسی میکنیم که کمپین سئو چیست؟ درادامه هم درمورد راهکار های آن صحبت میکنیم. اگر به سئو علاقه دارید پشنهاد میشود در ابتدا آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را از دست ندهید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • کمپین سئو چیست؟
  • چگونه کمپین سئو تشکیل دهیم؟ (مراحل تشکیل کمپین سئو چیست؟)

کمپین سئو چیست؟

به مجموعه فعالیت ها و مجموعه برنامه هایی که شخص سئو کار برای بهبود و ارتقای رتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل انجام میدهد کمپین سئو گفته میشود. در واقع کمپین سئو چک لیستی از مجموعه وظابف سئوکار است که باید آنها را با دقت و روی اصول و برنامه ریزی انجام دهد.

وقتی که شما برای سئو سایت خود یک کمپین سئو را تدارک میبینید یعنی اینکه میخواهید با برنامه ریزی قبلی به سمت هدف حرکت کنید و همانطور که میدانید اگر با برنامه ریزی به سوی هدف حرکت کنید جایگاه بهتر و برتری را خواهید داشت. حتی در مواقعی که کسب و کار طبق کمپین سئو پیش می رود نتایج کار از همان ابتدای امر به صورت واضح هم برای کارفرما و هم سئوکار مشهود است.

حالا شاید فکر کنید که این کمپین سئو را چگونه برنامه ریزی کنیم و اصلا باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ در ادامه به بررسی تمام این موارد به صورت مفصل میپردازیم.

کمپین سئو

چگونه کمپین سئو تشکیل دهیم؟ (مراحل تشکیل کمپین سئو چیست؟)

در این قسمت میخواهیم چک لیستی از مراحل کمپین سئو را ارائه دهیم و درباره ی آنها صحبت کنیم. در اکثر کسب و کارها تمامی این موارد چک لیست سئو باید رعایت شود، پس بنابر ماهیت کسب و کارتان می توانید این چک لیست را تغییر دهید.

آنالیز فعلی سایت

قبل از اینکه هر کمپین سئویی را شروع کنید و برای آن برنامه ریزی های زیادی را قرار دهید باید سایتی که وظیفه سئو کردن آن را به عهده دارید، به خوبی آنالیز و بررسی کنید. یعنی باید از شرایط فعلی سایت اطلاعات خوبی را داشته باشید و به آن مسلط باشید. تا زمانی که به نقاط ضعف و قوت سایت اشراف کامل نداشته باشید نمیتوانید کمپین سئوی خوبی را برنامه ریزی کنید. مواردی که باید هنگام آنالیز سایت آنها را در نظر بگیرید به شرح زیر میباشد:

سرعت سایت : سرعت سایت یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که موتور جست و جو گوگل بسیار به آن حساس است و سایت هایی که سرعت بارگزاری آنها بسیار طولانی است معمولا در نتایج برتر گوگل قرار نمیگیرند. شما باید در ابتدای امر برای افرایش سرعت سایت تلاش کنید زیرا اگر تمامی چک لیست سئو را به خوبی انجام دهید ولی سایت در مدت زمان زیادی لود شود عمل کار شما بی فایده خواهد بود. حالا چی کار کنیم که سرعت سایتتمان را افزایش دهیم؟

از افزونه های کاربردی استفاده نمایید و افزونه های زیادی را در سایت خود نصب نکنید. افزایش تعدد افزونه ها باعث سنگین شدن سایت میشود و هرچه سایت سنگین باشد باعث کند شدن آن میشود. می توانید برای جلوگیری ازکند شدن از افزونه های کاربردی مانند Wp Rocket استفاده نمایید و در سایت خود نصب نمایید. در این افزونه کد های CSS  و JS شما که فضای زیادی را اشغال می کند و باعث کندی میشود را حجمش را کم کرده و به افزایش سرعت سایت کمک می کند.

همچنین CDN های یکی از مواردی هستند که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کنند. می توانید نمونه های خارجی و داخلی CDN ها را برای سایت خود نصب نمایید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. دقت داشته باشید گوگل یکی از افرادی است که به سایت شما سر میزند و در صورت کند بودن سایت شما امتیاز منفی را دریافت می کنید.

ریسپانسیو بودن سایت: میدانیم که امروزه بیش از 80 درصد سرچ های موتور های جست و جو با گوشی موبایل انجام میشود و سایت شما باید داخل تلفن های همراه واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد. اگر سایت شما واکنش گرا نباشد مخاطبین زیادی را از دست می دهید و نمی توانید جزو SERP گوگل قرار بگیرید. به عبارتی ساده تر سایت شما در تلفن های همراه نمای خوبی نداشته باشد(محتوا ها نا خوانا باشد، تصاویر خیلی کوچک و یا بزرگ باشند، دکمه های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نشود و…..) باعث میشود کاربر از سایت شما خارج شود و به راحتی شما این ترافیک و این مشتری بالقوه را از دست می دهید. طبق آمار روزانه ممکن است تعداد زیادی از این افراد وارد سایت شما شوند و به همین دلیل مشابهه از آن خارج شوند، موضوعی که شما شاید حتی به آن فکر نکنید زیرا شما فقط سایت خود را از طریق دسکتاپ نظاره گر بودید. پس اصل واکنش گرایی مهم ترین نکته ای است که به آن باید توجه داشته باشید و حتما این موضوع را رعایت کنید.

فعال بودن SSL (گواهینامه امنیتی): یکی از مواردی هم که گوگل به آن بسیار اهمیت می دهد فعال بودن SSL است. گواهینامه SSL نشان دهنده این است که انتقال اطلاعات بین سرور و سایت امن و رمزگذاری شده است و این عمل باعث میشود تا هکری به اطلاعات شما و کاربران دست پیدا نکند. برای مثال کاربر وقتی می خواهد وارد درگاه پرداخت شود اطلاعات آن حفظ میشود و در دسترس هکر قرار نمی گیرد.

با ادامه کمپین سئو چیست؟ همراه پرانتز باشید.

هدف گزاری کنید.

یکی از موارد بسیار مهمی که معمولا سئوکار ها از کارفرما نمیپرسند هدف کسب و کار است. هدف همه ی کسب و کار ها در سئو یکسان نیست و هر کسب و کار و سایتی وابسته به موضوع و مخاطبینی که دارد میتواند اهداف متفاوتی را هم داشته باشد. قبل از شروع استراتژی یک کمپین هدف گزاری مهم ترین رکن است. شما باید بدانید که از سایت فروش میخواهید؟، دنبال جذب مخاطب هستید؟، میخواهید ترافیک بالایی را به سمت سایت هدایت کنید؟، برند سازی برای شما اهمیت دارد؟و…… تمامی این موارد پرسش هایی است که شما باید قبل از کمپین از خود بپرسید و درباره ی آنها تحقیق کنید زیرا هر کدام از این اهداف میتوانید مسیر کمپین سئو را با دیگری تغییر دهد.

اگر هنگام شروع کمپین هدف گزاری نکنید و این کار را به زمان اواسط کمپین منتقل کنید مطمئن باشی هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مالی ضرر خواهید کرد.

آنالیز رقبا

یکی از مراحل مهمی که شما باید قبل از اینکه کمپین سئو را بررسی کنید باید به آن بپردازید، این است که رقبای خود را از قبل آنالیز کنید تا بتوانید بهتر از آنها در کمپین های سئو فعالیت داشته باشید. شما باید یک لیست از رقبای خود داشه باشید و نتایج آنالیز را در آنها یادداشت نمایید. حالا شاید یپرسید که رقبای خود را چگونه پیدا کنیم؟؟ در مرحله اول کلمه کلیدی مربوطه را داخل گوگل سرچ کنید. 10 تا سایت برتری که مشاهده می کنید ، رقبای شما میشوند. حالا میتوانید سایت ها را با استفاده از ابزار های مانند Moz با ahref از لحاظ اعتبار دامنه، اعتبار پیج، تعداد بک لینک ها و… بررسی نمایید.

شما باید بتوانید عملکردی بهتر از رقبای خود داشته باشید تا گوگل شما را در SERP قرار دهد.

انتخاب کلمه کلیدی

بیشتر پروژه های سئو که منجر به شکست میشوند به این علت است که کلمه کلیدی مرتبط و مناسبی را انتخاب نمی کنندو انتخاب کلمه کلیدی مناسب مهم ترین قدم در سئو است که اگر این قدم اشتباه برداشته شود تا انتهای پروژه منجر به شکست میشود. کلمه کلیدی خود را متناسب با موضوع، محصول و خدمات سایت خود بررسی نمایید. سعی کنید در ابتدای مسیر روی کلمات long tail کار کنیدو سئو کردن این کلمات بسیار آسانتر از کلمات کوتاه است و به تمامی سایت هایی که رقبای سر سختی در زمینه کاری خود دارند توصیه میشود. برای مثال : اگر در زمینه سئو کار می کنید و کلمه کلیدی مربوط شما آموزش سئو است بهتر است اول روی کلمه آموزش سئو در تهران با آموزش سئو رایگان کار کنید ، سپس با جا افتادن در این زمینه سراغ کلمات سخت تر بروید، میتوانید از ابزار هایی مانند google trend، KWFinder و…. برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده نمایید.

تولید محتوا

تولید محتوا ریشه اساسی و رکن مهم در سئو است. شما با یک تولید محتوای خوب حتی بدون لینک سازی هم میتوانید در موتور جست و جوی گوگل رتبه بگیرید و فقط کافیست این کار را اصولی و با رعایت نکات محتوا نویسی انحام دهید. شما برای هر کلمه کلیدی نیاز دارید تا محتوای مناسب هم مورد پسند گوگل و هم مورد پسند و آموزنده برای کاربر بنویسید. سایت شما باید مجله کاملی برای پاسخ سوالات کاربر در حوزه کاری شما باشد، بنابراین با رعایت تمامی نکات میتوانید در گوگل رتبه خوبی را کسب نمایید. برای تولید محتوای سایت خود زمان بگذارید و ساده از آن نگذرید.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی هم یکی از رکن های اساسی کمپین سئو به شمار میرود شما باید دو نوع لینک سازی را داشته باشید. لینک سازی داخلی یعنی اینکه بتوانید در میان سایت خود یک زنجیره لینک سازی خوبی را ایجاد کنید و از صفحات مختلف سایت به یک دیگر لینک بدهید. کاربر باید بتواند زمانی که وارد سایت شما میشود به راحتی میان دیگر صفحات سایت حرکت کند. در لینک سازی خارجی شما باید از سایت های معتبر به سایت خود لینک دهید. در این مرحله دقت کنید که بک لینک خریداری نکنید. زیرا این لینک ها زماندار هستند و بلافاصله با اتمام تایم آنها گوگل متوجه میشود و برای شما امتیاز منفی در نظر میگیرد. سعی کنید با رپورتاژ آگهی ها ، شرکت در انجمن ها ، لینک سازی در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و…. برای خود لینک سازی خارجی کنید و به سایت خود اعتبار دهید.

لینک های خراب و شکسته را پیدا کنید و آنها را از سایت حذف نماییدو زیرا وجود آن برای سایت شما امتیاز منفی به همراه دارد.

مراحل تشکیل کمپین سئو چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یک بک لینک با لینک خارجی قوی ای برای سایت شما میباشد. سعی کنید با داشتن بازاریابی شبکه های اجتماعی ترافیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید تا در این زمینه موفق عمل کرده باشید. می توانید در شبکه های مانند اینستاگرام ، یوتیوب، لینکدین فعالیت داشته باشید و لینک سایت خود را در این شبکه ها قرار دهید. شبکه های اجتماعی و سئو امروزه به یک دیگر وابسته هستند.

تبلیغات

یکی از مواردی که به سئو سایت شما بسیار کمک می کند تبلیغات مختلف در حوزه های مختلف است. شما میتوانید با شرکت در تبلیغات کلیکی سایت خود را در کلمه کلیدی های مربوطه در صفحه اول قرار دهید و به ازای کلیک هر کاربر هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید. تبلیغات بنری هم یکی از انواع تبلیغات است که به شما و پیشرفت سایتتان کمک خواهد کرد. در پروژه و کمپین های سئو حتما باید بتوانید تبلیغات موثری را انتخاب نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی موضوع کمپین سئو چیست؟ صحبت کنیم و توضیحات کاربردی را در این زمینه به شما بدهیم. پیشنهاد میشود اگر در زمینه سئو کار میکنید حتما با یک کمپین سئو فعالیت کنید و بدون برنامه ریزی پروژه ای را انجام ندهید. اگر در کار خود به صورت پیوسته عمل کنید و برنامه ریزی داشته باشید قطعا موفق خواهید شد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.