یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه هر کسب و کاری برای این که بتواند رشد کند و با جامعه هدف ارتباط داشته باشد، نیازمند داشتن یک سایت خوب و مناسب است. داشتن یک سایت خوب و مناسب نیازمند داشتن یک وب مستر با تجربه است تا بتواند سایت شما را در بهترین حالت خودش قرار دهید. وبسایت شما ویترین زیبای کسب و کار شما است. چه شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید، چه شرکت باشید لازم دارید تا وبسایت خوبی را به مشتریان و جامعه هدف خود نشان دهید. اگر سایت شما ویترین مناسبی برای کسب و کارتان نیست، ایرادی ندارد زیرا امروز پرانتز اینجاست تا در کنار شما ویژگی های یک وبسایت مناسب را شرح دهد. پس اگر شما به این آموزش نیاز دارید تا انتهای مقاله یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ همراه پرانتز باشید و این آموزش را در صورت نیاز برای وب مستر و یا طراح سایت خود ارسال نمایید.

 

چرا برای کسب و کارمان به سایت نیاز داریم؟

وقتی پای صحبت کارفرمایان و صاحبان کسب و کار می نشینیم، اولین جمله ای که می شنویم این است که چرا اصلا به سایت نیاز داریم؟ در واقع در دنیای امروزه وبسایت یک ابزار ضروری و مهم برای هر کسب و کاری است. شاید در گذشته مشتریان شما برای اینکه با شما تماس بگیرند، کارت ویزیت شما را همیشه همراه داشتند ولی امروزه با یک سرچ ساده می توانند به شما دسترسی داشته باشند. به جای اینکه یک نیرو استخدام کنید و از او بخواهید هر روز با جامعه هدف تماس بگیرد و ویژگی کسب و کار شما را شرح دهند و مشتری بالقوه پیدا کنند، می توانید به طراحی و ارتقای سایتی بپردازید که روزمه و خدمات شما در آن شرح داده شده است. سپس با ارسال لینک سایت از طریق ایمیل مارکتینگ با بازاریابی پیامکی به جامعه هدف به جذب مشتری بالقوه بپردازید. داشتن سایت ویژگی هایی خیلی بشتر از این مورد دارد که ویژگی آن برای هر کسب و کاری متفاوت است.

پیشنهاد میشه بخوانید...
آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

انجام فعالیت های سایت بر عهده چه شخصی است؟

انجام فعالیت های سایت بر عهده چه شخصی است؟

شما برای اینکه سایت شخصی داشته باشید نیاز دارید از یک طراح سایت بخواهید، سایت را برای شما و مطابق نظر شما پیاده سازی کند. پس از آن باید یک پشتیبان و یا ادمین سایت داشته باشید تا بتوانید همواره سایتتان را هدایت کنید.

یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پس از تمام صحبت های بالا نوبت به آن رسیده است که بررسی کنیم یک سایت خوب چه ویژگی هایی را دارد. می توانید بر اساس ویژگی هایی که در ادامه بررسی می کنیم سایت خود را طراحی و آماده کنید.

1.هدف شما از طراحی سایت مشخص باشد.

قبل از انجام هر کاری در فضای مارکتینگ مهم ترین کار این است که هدف شما از ابتدای کار مشخص باشد و بارها گفتیم که مشتریان و جامعه هدف شما در نهایت هدف شما را دنبال خواهند کرد. اگر شما بدون هدف سایتی را پایه گذاری کنید ، کاربران شما در بی هدفی شما حرکت می کنند و شما به نتیجه خاصی نخواهید رسید. پس حتما قبل از طراحی سایت حتما هدف خود را مشخص کنید. در این باره می توانید سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

  • آیا میخواهم از قابلیت فروشگاه استفاده کنم؟
  • آیا قرار است از سایت درآمد داشته باشم؟
  • آیا سایت برای ویترین کار قرار است قرار بگیرد؟
  • و……

2. نقشه راه داشته باشید.

قبل از اینکه کسب و کار و سایت خود را راه اندازی کنید باید نقشه راه درست و حسابی در این باره داشته باشید. شما باید در طی جلساتی با طراح سایت خود، طراحی سایت خودتان را توضیح داده و از او بخواهید برای شما نمونه کار ارسال کند. سپس تمامی تغییرات خود را در نمونه ارسال شده انجام دهید و یک طرح نهایی را به طراح اعلام کنید تا در نهایت طراح به طراحی نمونه شما بپردازد. اینکه طراح به سلیقه خودش برای شما سایت طراحی کند و سایت را با هاست و دامنه بالا بیاورد حالا بخواهید تغییرات کلی را لحاظ کنید، اشتباه است. شما باید سایت زیبایی را طراحی کنید و از لحاظ تجربه کاربری و رابط کاربری سایت را به بهترین نحو ممکن پیاده سازی نمایید. پس نقشه راه را فراموش نکنید.

3.داشتن صفحه تماس با ما

یکی از مواردی که در طراحی سایت باید به آن دقت شود، صفحه تماس با ما است. اطلاعات تماس با شما باید در این صفحات به دقت پر شود زیرا این صفحه یکی از مواردی است که در اعتماد سازی کاربران بسیار موثر است. کاربران وقتی مطمئن شوند کسب و کار شما آدرس و شماره تماس درستی دارند به سایت شما اعتماد می کنند تا از شما خرید انجام دهند. در صفحه تماس با ما سایت خود حتما آدرس دقیق و لوکیشن آدرس ثبت شده خود را قرار دهید، شماره تماس و آدرس ایمیلی که به آن پاسخگو باشید را حتما قرار دهید و تجربه نشان داده است خیلی از کاربران قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنند وارد صفحه تماس با ما می شوند و با شماره تماس موجود در سایت تماس می گیرند تا از سایتی که میخواهند از آن خرید انجام دهند، مطمئن شوند. این صفحه با اطلاعاتی که از کارفرما دریافت می کنید باید پر شود. اگر کارفرما تمایلی نداشت تا این صفحه را قرار دهد، حتما درباره ی اهمیت آن به کارفرما توضیح دهید و بیان کنید که وجود این صفحه به فروش کسب و کار هم کمک می کند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
بک لینک (Backlinks)

4. لینک های شبکه اجتماعی خود را در سایت قرار دهید.

شما باید بتوانید بین سایت خود و شبکه های اجتماعی کسب و کارتان ارتباط قوی برقرار کنید. کاربران شما باید دائما بین سایت و شبکه اجتماعی شما در حال حرکت باشند. این کار هم موجب اعتماد سازی کاربران میشود هم باعث شده با جامعه هدف خود بیشترین ارتباط را داشته باشید. شما می توانید از جانب شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر ترافیک بسیار مناسبی از کاربران را برای سایت خود ارسال کنید و از جانب نظر گوگل را جلب کنید و به سئو سایت خود اهمیت دهید.

5.ریسپانسیو بودن سایت (واکنش گرایی)

شما به عنوان طراح سایت، باید سایت را برای کاربران موبایل و تبلت بهینه سازی کنید. همانطور که همه می دانیم بیش از 80 درصد کاربران اینترنت افرادی هستند که با گوشی های تلفن همراه به وبسایت ها سر می زنند و اگر سایت شما بر روی این ابزار ها نمای خوبی نداشته باشد و غیر قابل استفاده باشد شما حجم زیادی از کاربران را از دست می دهید. به عبارتی ساده تر سایت شما در تلفن های همراه نمای خوبی نداشته باشد(محتوا ها نا خوانا باشد، تصاویر خیلی کوچک و یا بزرگ باشند، دکمه های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نشود و…..) باعث میشود کاربر از سایت شما خارج شود و به راحتی شما این ترافیک و ایم مشتری بالقوه را از دست می دهید. طبق آمار روزانه ممکن است تعداد زیادی از این افراد وارد سایت شما شوند و به همین دلیل مشابهه از آن خارج شوند، موضوعی که شما شاید حتی به آن فکر نکنید زیرا شما فقط سایت خود را از طریق دسکتاپ نظاره گر بودید. پس اصل واکنش گرایی مهم ترین نکته ای است که به آن باید توجه داشته باشید و حتما این موضوع را رعایت کنید. پس همین الان با گوشی موبایل به سایت خود سر بزنید تا این ایرادات را برطرف کنید. در ابتدای نقشه راه حتما مبحث ریسپانسیوی را از طراح سایت خود بخواهید و روی این موضوع تاکید ویژه ای داشته باشید.

ویژگی سایت خوب

ویژگی سایت خوب

6. داشتن بخش سوالات متداول

سایت شما باید همواره بخشی به نام سوالات متداول داشته باشد. برخی سوالات هستند که بین اکثر کاربران مشترک است و پاسخ به آنها ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. بنابراین بهتر است در قسمتی از سایت خود به طراحی سوالات متداول بپردازید و سوالات پر تکرار و احتمالی کاربران را در این بخش توضیح دهید. سپس از کاربران بخواهید قبل از تماس با شما ابتدا بخش سوالات متداول را مطالعه کنند، سپس در صورتی که پاسخ خود را دریافت نکردند با شما تماس برقرار کنند. بخش سوالات متداول را زیبا و کاربردی طراحی نمایید تا کاربران به راحتی از این بخش استفاده نمایند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
اصطلاحات سئو (معرفی و توضیح مهم ترین بخش های SEO)

7. همکاری با یک شرکت هاستینگ معتبر

حتما از یک شرکت معتبر و مطمئن هاست سایت خود را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که هرچه قدر شما به سایت خود اهمیت دهید و نکات را ریز به ریز بررسی نمایید، اگر از هاستینگ مناسب استفاده نمایید،سایت شما جلوه خوبی نخواهد داشت. حتما آپ تایم باید 99 درصد باشد، از سایت شما روزانه بکاپ گرفته شود، امنیت سایت شما را از بخش سرور برقرار نمایند، پشتیبانی سریع و مناسب داشته باشند، فضای حافظه آن برای سایت شما مناسب باشد و….

پس حتما از طراح سایت خود بخواهید با هاستینگ معتبری کار کند و برای شما میزبانی وب طراحی نماید.

8. امنیت سایت

هکر ها در سراسر وب وجود دارند و همواره به دنبال وبسایت هایی هستند که از لحاظ امنیتی ضعیف اند و به راحتی می توان به آن نفوذ کرد. شما به عنوان طراح سایت حتما پس از این که رمز و نام کاربری سایت را به کارفرما خود دادید به وی متذکر شوید که در نگهداری از آن کوشا باشد و هرگز رمز و نام کاربری های سست قرار ندهد. از مخزن افزونه های وردپرس، افزونه های امنیتی درجه یکی را دانلود کنید و در سایت نصب نمایید تا بتوانید تا حدودی امنیت سایت را تضمین نمایید. مثلا می توانید افزونه امنیتی آیتمز را نصب نمایید. یا مثاله بهترین پلاگین های افزایش امنیت سایت را مطالعه نمایید تا با انواع آنها آشنا شوید.

9. سرعت بارگذاری سایت بالا باشد.

یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره گوگل بر آن سخت گیری خاص خودش را دارد، سرعت بارگذاری وب سایت است. یکی از مواردی که در سرعت سایت اهمیت دارد، انتخاب هاست مناسب است. درباره ی اهمیت هاست مناسب در بالاتر توضیح داده ایم.

پیشنهاد میشه بخوانید...
طراحی سایت وردپرس چگونه است؟ آمار و ارقام طراحی سایت با وردپرس

از افزونه های کاربردی استفاده نمایید و افزونه های زیادی را در سایت خود نصب نکنید. افزایش تعدد افزونه ها باعث سنگین شدن سایت میشود و هرچه سایت سنگین باشد باعث کند شدن آن میشود. می توانید برای جلوگیری ازکند شدن از افزونه های کاربردی مانند Wp Rocket استفاده نمایید و در سایت خود نصب نمایید. در این افزونه کد های CSS  و JS شما که فضای زیادی را اشغال می کند و باعث کندی میشود را حجمش را کم کرده و به افزایش سرعت سایت کمک می کند.

همچنین CDN های یکی از مواردی هستند که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کنند. می توانید نمونه های خارجی و داخلی CDN ها را برای سایت خود نصب نمایید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. دقت داشته باشید گوگل یکی از افرادی است که به سایت شما سر میزند و در صورت کند بودن سایت شما امتیاز منفی را دریافت می کنید.

10. محتوای مناسب در سایت درج کنید.

سایت شما باید تمامی محتوا های مربوط به کسب و کارتان را پوشش دهد . شما باید بتوانید سایت خود را به یک مرجع مناسب برای کسب و کارتان تبدیل کنید به طوریکه کاربران هر پرسش تخصصی ای که دارند از شما پیگیر شوند. حتما به صفحه بلاگ سایت خود اهمیت دهید و در صورتی که بودجه کافی برای این کار دارید یک کارشناس تولید محتوا استخدام نمایید. تا تولید محتوای سایت شما اصولی و روی برنامه انجام شود. محتوای یک سایت نبض سایت است و شما باید برای محتوای سایت خود یک استراتژی حرفه ای داشته باشید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بپردازیم و تمامی مراحل را بررسی نماییم. توصیه میکنم اگر صاحب یک کسب و کار هستید و سایت دارید حتما از این نکات استفاده نمایید. اگر در این طمینه تجربه ای دارید لطفا در قسما کامنت با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به پرانتز.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.