چرا باید از پروتکل SSL استفاده کنیم؟ ( همه چیز درباره SSl ) - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

چرا باید از پروتکل SSL استفاده کنیم؟ ( همه چیز درباره SSl )

امروز قرار است که در مورد یکی از مهمترین بخش‌های هر وب سایت با شما صحبت کنیم. مبحث Secure Sockets Layer یا همان پروتکل SSL  یکی از پروتکل‌های یک وب سایت آنلاین است که شما باید به آن عمل کنید. در صورتی که شما به این موضوع توجه کافی نداشته باشید. سایت شما به لحاظ اعتبار امنیت در دسته بندی ضعیف و متوسط قرار خواهد گرفت. این موضوع برای شما عوارض جانبی نیز در پی خواهد داشت. گوگل به دلیل اینکه روی امنیت کاربران خود بسیار حساس است برای شما یک امتیاز منفی در نظر خواهد گرفت.

این امتیاز منفی به این معنی است که سئو سایت شما را مورد تنزل قرار می‌‌دهد. در نتیجه ورودی سایت شما کاهش پیدا می‌کند. کاهش ورودی سایت به این معنی است که به صورت کلی کالا و خدمات شما بازخورد مناسبی در فضای آنلاین نخواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که در یک سایت فروشگاهی امنیت و سئو سایت از پیش نیازهای اصلی می‌باشند.

بهتر است که به ادامه مبحث SSL   بپردازیم، به این نکته توجه داشته باشید که این پارامتر امنیتی فقط برای کاربران شما مناسب نیست. بلکه برای شما و دیتا سنتر شما نیز مناسب است و می‌تواند یک سپر محافظی مناسب برای شما باشد. شما برای اینکه بتوانید یک سایت به روز و موفق داشته باشید، نیاز خواهید داشت که روی امنیت سایت خود سرمایه گذاری ویژه‌ای داشته باشید.

پروتکل SSL   یا همان Secure Sockets Layer چیست؟

برای سادگی موضوع بهتر است که با ذکر یک مثال برای شما این موضوع را توضیح دهیم. اگر دقت کرده باشید، چندین سال پیش در تلویزیون و فضای مجازی به ما گفته میشد که از سایت‌های خرید آنلاین انجام دهیم که ابتدای آدرس آن‌‌ها با https/ شروع می‌شود. اگر دقت داشته باشید که برخی از سایت‌ها آدرسشان با http/ شروع می‌شود. این s کوچک به معنی رمزنگاری اطلاعات کاربر است. زمانی که شما به یک سایت مراجعه می‌کنید. هر اقدامی که انجام می‌دهید و هر پاسخی که از سمت سایت برای شما ارسال می‌شود باید توسط یک دیتا سنتر تایید و منتقل شود.

اگر شما از پروتکل SSL استفاده کنید، کلیه ارتباط شما و کاربر شما به صورت رمزنگاری شده انجام می‌شود. این موضوع به این معنی است که اگر در حین فعالیت شما بین شما و سرورها قرار بگیرد و یا در حال رصد فعالیت شما باشد نمی‌تواند به محتوای ارتباط دسترسی داشته باشد. در این صورت کلیه‌ی فعالیت شما به صورت رمزنگاری شده است و اطلاعات شما محفوظ است. زمانی که یک سایت از این پروتکل SSL استفاده نمی‌کند باید به آن شک کرد. چرا که پروتکل SSL دارای نسخه رایگان و نسخه پولی است.

با توجه به موارد بیان شده هر کسی می‌تواند از این پروتکل استفاده کند و اگر این کار را انجام ندهد ممکن است که قصد فیشینگ اطلاعات شما را داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است که یک سایت خدماتی برای شما ایجاد کند و زمانی که شما قصد خرید یک خدمت به قیمت مناسب  را دارید کلیه‌ی اطلاعات شما را مورد کپی قرار دهد و از آن سوء استفاده کند. به همین دلیل است زمانی که شما در حال استفاده از گوگل کروم می‌باشید اگر سایت مورد نظر شما از این پروتکل استفاده نکرده باشد به شما هشدار می‌دهد.

مزایای استفاده از پروتکل SSL چیست؟

ما در این بخش به بررسی مزایا و یا گاها الزام استفاده از پروتکل SSL می‌پردازیم. در گذشته اگر سایت شما از پروتکل SSL استفاده نمی‌کرد، مشکل خاصی وجود نداشت. این موضوع نیز به دلیل عدم آگهی مردم نسبت به این گزینه بود. از طرفی گوگل نیز روی این موضوع حساسیت نداشت، اما امروزه این موضوع یک الزام است که شما نمی‌توانید بدون عمل به آن اعتبار لازم را داشته باشید. با ما تا پایان این بخش همراه باشید چرا که نکاتی مهمی برای شما بیان خواهد شد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
بهبود سئو سایت با انجام 5 کار حرفه ای در سال 2023

مزایای استفاده از پروتکل SSl

1.    اطلاعات شما از حالت آزاد به  رمزنگاری شده تغییر می‌کند

زمانی که شما از پروتکل SSL استفاده می‌کنید به این معنی است که بیت بیت از اطلاعات شما به صورت رمزنگاری شده استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع اطلاعات شما به صورت رمزنگاری شده استفاده می‌شود که به این معنی است که فقط دریافت کننده اطلاعات توانایی بازگشایی این کد را دارد.  از جمله افرادی که دنبال سایت‌های مطرح و شناخته شده می‌باشند، هکرها هستند. زمانی که شما اطلاعات سایت خود را به صورت رمزنگاری شده استفاده می‌کنید. دیگر هکرها و یا رقبای شما نمی‌توانند اطلاعات شما را دستکاری کنند. به این صورت اعتبار شما نیز خدشه دار نمی‌شود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که تا به امروز هیچ هکری نتوانسته است که در پروتکل SSL اختلالی ایجاد کند. این موضوع برای همه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با توجه به نکات گفته شده ممکن است که شما نیاز داشته باشید در مورد امنیت شبکه و همچنین فعال سازی پروتکل SSL سوالاتی داشته باشید. در آن بخش از « آموزش امنیت شبکه از پایه تا پیشرفته » استفاده کنید. شما با استفاده از این آموزش امنیت سایت خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش خواهید داد.

2.    شما برای تایید هویت سایت خود نیاز به پروتکل SSL خواهید داشت

زمانی که شما با مردم در مورد خرید آنلاین و یا استفاده از فضای مجازی صحبت می‌کنید، همیشه با یک ترس و بد بینی مواجه می‌شوید. علت این موضوع نیز کاملا آشکار است، مردم به دلیل ضعف اطلاعاتی و یا به دلیل ضربه‌هایی که در گذشته از این موضوع خورده‌اند. روی استفاده از فضای مجازی به شدت حساس می‌باشند. از این رو آن‌ها در مورد استفاده از آن همیشه جانب احتیاط را حفظ می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده شما برای اینکه بتوانید هویت خود را تایید کنید به پروتکل SSL نیاز خواهید داشت.

از طرفی زمانی که شما اقدام به درخواست پروتکل SSL می‌کنید، به این صورت نیست که به سادگی آن را به شما تقدیم کنند. بلکه پروتکل SSL به بررسی زیر ساخت‌های امنیتی سایت شما می‌پردازد و در صورتی که همه چیز مناسب بود شما می‌توانید پروتکل SSL دریافت کنید. در نتیجه یکی دیگر از دلایلی که کاربر می‌تواند به شما اعتماد کند این است که خود شما از صلاحیت و امنیت کافی برخوردار می‌باشید. قطعا پروتکل SSL برای تمامی کاربران شما حائز اهمیت خواهد بود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایت‌های مختلفی تایید هویت انجام می‌دهند.

صرفا این که یک سایت پروتکل SSL به این معنی نیست که کاملا امن است. چرا که سایت‌های متعددی پروتکل SSL را  به شما اعطاء می‌کنند. در صورتی که شما از یک سایت رایگان و گاها معمولی پروتکل SSL دریافت کنید. ممکن است که به صورت عمیق و دقیق امنیت سایت شما را بررسی نکنند. به همین دلیل است که در بخش قبل به شما استفاده از آموزش امنیت شبکه پیشنهاد شد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که مراجعه به یک  سایت معتبر قبل از هر کس برای خود شما مفید است.

3.    شما برای دریافت نماد اعتماد دو ستاره باید از پروتکل SSL استفاده کنید.

زمانی که ما به عنوان یک ایرانی اعتبار یک سایت را بررسی می‌کنیم، اولین چیزی که به آن نگاه می‌کنیم نماد اعتماد یک سایت است. حال اگر شما بخواهید یک نماد اعتماد داشته باشید اولین چیزی که از شما می‌خواهند داشتن یک پروتکل SSL معتبر است. اگر شما از سایت‌های رایگان اقدام به دریافت پروتکل SSL کرده باشید. در این صورت ممکن است که درخواست شما رد شود و یا به شما یک نماد اعتماد یک ستاره بدهند.

اما اگر بخواهید که یک نماد اعتماد دو ساله داشته باشید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید. داشتن یک پروتکل SSL یک ساله است و باید از یک سایت معتبر نیز این پروتکل SSL دریافت کرده باشید. از طرفی اگر شما به دنبال این می‎باشید که اعتماد کاربران خود را جلب کنید. قبل از هرچیزی باید به فکر دریافت نماد اعتماد باشید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
فاکتورهای سئو چه هستند؟ معرفی 8 مورد بسیار مهم SEO Factors

بر اساس آخرین قوانین شاپرک نیز اگر شما بخواهید که درگاه پرداخت داشته باشید. باید نماد اعتماد داشته باشید. در نتیجه شما اگر قصد فعالیت در بین سایت‌های ایرانی را دارید باید به فکر یک پروتکل SSL معتبر باشید.

4.    تنها راه جلوگیری از فیشینگ اطلاعات داشتن پروتکل SSL است

اگر بخواهیم به صورت خلاصه یک تعریف اولیه از فیشینگ داشته باشیم. فیشینگ به معنای سرقت اطلاعات مهم یک فرد می‌باشد که در اکثر مواقع نیز این اطلاعات مربوط به امور مالی فرد می‌باشد. در نتیجه اگر شما به دنبال جلوگیری از فیشینگ اطلاعات خود و یا کاربران خود می‌باشید باید از پروتکل SSL استفاده کنید. زمانی که شما از پروتکل SSL استفاده می‌کنید کاربران شما نیز به شما بهتر اعتماد می‌کنند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که امروزه معمولا کاربران آشنایی مناسبی با فضای مجازی دارند. در صورتی که شما بخواهید از اعتماد کاربران را بدست آورید باید از پروتکل SSL استفاده کنید. از طرفی اگر بخواهید که افراد سرشناس نیز به معرفی و تبلیغ شما بپردازند، قطعا یکی از مواردی که در مورد سایت شما بررسی می‌کنند؛ داشتن یک  پروتکل SSL معتبر و بلند مدت است.

جلوگیری از فیشینگ اطلاعات با SSL

5.    اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود می‌باشید نیاز به پروتکل SSL خواهید داشت

یکی از مواردی که به صورت موثر روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد، داشتن پروتکل SSL معتبر است. سئو علم شناسایی الگوریتم‌های گوگل و بهینه سازی یک سایت برای استفاده بهتر از امکانات موتورهای جستجو می‌باشد. با توجه به این موارد زمانی که شما به صورت مستقیم در مورد الگوریتم‌ها و قوانین موتورهای جستجو تحقیق می‌کنید.
یکی از مواردی که به صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر گذار است داشتن پروتکل SSL می‌باشد.

به نظرم شما به اندازه کافی با مزایای پروتکل SSL آشنا شدید. از این رو صحبت در مورد مزایای داشتن پروتکل SSL همینجا به پایان می‌رساینم و در مقالات بعدی به صورت تخصصی و فنی در مورد داشتن پروتکل SSL با شما صحبت خواهیم کرد. دقت داشته باشید که این موضوع یک موضوع تخصصی و فنی است که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد.

چگونه SSL  را فعال کنیم؟

حال که شما در مورد اهمیت پروتکل SSL اطلاعات کافی به دست آوردید، باید به سراغ نحوه فعال سازی آن برویم. شما برای این کار می‌توانید از برخی از سایت‌ها به صورت رایگان و غیر رایگان اقدام به فعال سازی پروتکل SSL کنید. و یا ممکن است که شما یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و بتوانید با استفاده از کدهای منبع باز این کار را انجام دهید. ما در این بخش از مقاله تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا شما را به صورت کامل با نحوه فعال سازی پروتکل SSL آشنا کنیم.

پروتکل SSL به صورت رایگان

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که ما به چه هدفی قرار است از پروتکل SSL استفاده کنیم. اگر قرار است که صرفا پروتکل SSL داشته باشیم، در این صورت با یک سرچ ساده در مورد پروتکل SSL تعداد زیادی سایت به ما معرفی می‌شود. البته اگر شما این کار را با زبان انگلیسی انجام دهید، تعداد بیشتری سایت به شما معرفی می‌کند. اما اگر هدف شما از داشتن SSL افزایش امنیت خود و دیگر کاربران است، موضوع کمی متفاوت می‌شود. به این نکته نیزتوجه داشته باشید که پروتکل SSL رایگان معمولا سه ماهه است.

ما در به شما استفاده از خدمات CDN  را پیشنهاد می‌دهیم. علت این موضوع این است که شما بواسطه این خدمات اولا امنیت سایت خود را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهید. دوما این خدمات از ابر دراک می‌باشد، که شما بواسطه استفاده از خدمات CDN هم امنیت سایت خود را افزایش می‌دهید و هم از یک SSL رایگان معتبر برای سایت خود استفاده می‌کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز گفته شد شما برای دریافت نماد اعتماد نیاز به SSL حداقل 6 ماه تا یکساله دارید. که بواسطه استفاده از این خدمات می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

نکته مهم دیگر در این است که پروتکل SSL دارای گواهی‌نامه‌های متفاوتی است. این که شما با توجه به نیاز خود از کدام یک نیز استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. شما با استفاده از خدمات ابردراک می‌توانند با توجه به نیاز خود گواهی‌نامه مورد نیاز خود را انتخاب کنند. البته بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در این سایت ممکن است که برخی از خدمات به دلیل مدت زمان طولانی و نوع آنالیز امنیت سایت نیازبه پرداخت هزینه داشته باشد که تعداد آن‌ محدود است. اگرشما قصد استفاده از SSL رایگان دیگری دارید سعی کنید در مورد آن تحقیق کنید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
چگونه یک نقشه سفر مشتری موثر ایجاد کنیم؟

استفاده از پروتکل SSL به صورت غیر رایگان

زمانی که صحبت از پروتکل SSL پولی باشد قطعا گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت. اما شما برای اینکه یک انتخاب درست داشته باشید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که لایه‌‌های حفاظتی سایت شما را به چه صورت وبا چه دقتی بررسی می‌کند. زمانی که قرار است شما از یک SSL به صورت پولی استفاده کنید، باید از او خدماتی بخواهید که در حالت عادی دسترسی به آن غیر ممکن باشد. زمانی که پلن‌های بررسی خود را به شما اعلام کردند، درمورد آن تحقیق کنید.

نکته دومی که شما باید به آن توجه کنید این است که پروتکل SSL شما همراه با پشتیبانی مناسب باشد. شاید از نظر شما وجود پشتیبانی لازم نباشد. اما در بخش‌های بعدی راجب این نکته بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد. ما یک خطا پروتکل SSL خواهیم داشت که گاها رفع آن نیاز به پشتیبانی فعال خواهد داشت. علاوه بر این شما برای مباحث امنیتی سایت خود و گاها تداخل گواهینامه‌های امنیتی به آن پشتیبانی با کیفیت نیاز خواهید داشت. به صورت کلی به یاد داشته باشید که وجود یک پشتیبانی با سرعت پاسخگویی بالا لازم است.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که قرار است چه گواهینامه‌هایی به شما بدهند این نکته بسیار مهم است که خدمات دریافتی شما از استاندار بالا برخوردار باشد و همچنین خدماتی که به شما ارائه می‌دهند برای چه مدت زمانی است. به طور مثال برخی از شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده پروتکل SSL می‌باشند. یکبار از شما هزینه دریافت می‌کنند و تا ده ساله به صورت بازه‌های 6 ماهه به بررسی امنیت سایت شما و کیفیت ارتباطات شما می‌پردازند. سعی کنید زمانی که قرار است برای این خدمات هزینه پرداخت کنید حداقل SSL چند شرکت را با یک‌دیگر بررسی کنید.

خطای ssl چیست

ما در این مقاله به صورت مفصل در مورد اهمیت پروتکل SSL صحبت کردیم. اما ممکن است که گاها خطای پروتکل SSL نیز رخ بدهد. این خطا ممکن است که از سمت شما و یا گاها از سمت کاربر باشد. اما تکرار این خطا می‌تواند به شدت روی امتیاز سئو شما اثر منفی بگذارد و در کوتاه مدت و بلند مدت جایگاه شما را تنزل دهد. از این رو شما باید هر چند وقت یک بار این موضوع را در سایت خود بررسی کنید. این خطا عموما به صورت connection error برای کاربران نمایش داده می‌شود.

اما دلیل عمده به وجود آمدن این خطا از سمت سایت و یا سرورهای میزبان شما می‌باشد. اگر شما در هاست و یا سرورهای خود یک سرور تعریف نشده داشته باشید ممکن است که شاهد این خطا باشید. و یا اگر از گواهی SSL  نامعتبر استفاده کرده باشید و یا تاریخ آن گذشته باشد ممکن است که این خطا برای کاربران نمایش داده شود. به این نکته توجه داشته باشید که تکرار این خطا به این معنی است که کاربران به سایت شما دسترسی مناسبی ندارند. از این رو سعی کنید که این خطا را جدی بگیرید.

خطای ssl چیست

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی سایت شما تاثیر بگذارد این است که شما اطلاعات گواهی SSL خود را به درستی بار گذاری نکرده باشید. این موضوع می‌تواند روی زیر ساخت‌های سایت شما نیز تاثیر منفی داشته باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که گاها ممکن است که این خطا به صورت موقتی رو سایت شما اعمال شود و پس از گذشت مدت کوتاهی از سمت شرکت که شما از آن خدمات خود را خریداری کرده‌اید، رفع شود. دقت داشته باشید شما برای جلوگیری از هرگونه خطایی لازم که به صورت پیوسته سایت خود را چک کنید.

پروتکل TLS  چیست؟

پروتکل TLS یک پروتکل امنیتی است مانند پروتکل SSL این پروتکل در سال 1999 بر پایه نسخه آپدیت پروتکل SSL ارائه شده است. البته این پروتکل با پروتکل SSL تفاوت‌هایی دارد که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. اما اگر بخواهم به صورت کلی به بررسی این موضوع بپردازیم، پروتکل TLS  یک نسخه بهبود یافته و مشابه با پروتکل SSL است. اما تفاوت‌های با یک دیگر دارند و به همین جهت برخی از افراد ترجیح می‌دهند که نسخه‌‌های قبلی این پروژه استفاده کنند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
فرق افزونه رنک مث و یوست سئو

تفاوت پروتکل TLS   با پروتکل SSL  چیست؟

به صورت کلی به این نکته توجه داشته باشید که استراتژی رمز گذاری این پروتکل شباهت بسیار زیادی به یک دیگر دارد. اما الگوریتم پروتکل TLS   دائما به روز می‌شود به همین جهت امنیت آن اندکی بیشتر است. اما زمانی که شما به بررسی دقیق پروتکل TLS   با پروتکل  SSL می‌پردازید متوجه می‌شوید که پورت‌های مورد استفاده در این دو کاملا متفاوت است. از طرفی کلید عمومی و احراز هویت این دو نیز با یک دیگر متفاوت است. برخی از کارشناسان این حوزه اعتقاد دارند که پروتکل TLS   قویتر در این بخش عمل کرده است.

در خواست CSR (certificate signing request) چه ارتباطی با پروتکل SSL دارد؟

زمانی که شما به بررسی پروتکل SSL  و طریقه‌ی راه اندازی آن نیم نگاهی می‌کنید، متوجه می‌شوید که از درخواست CSR (certificate signing request) بسیار صحبت می‌شود. به صورت کلی شما قبل از فعال سازی این پروتکل باید در داخل وب سرور خود یک در خواست ایجاد کنید. پس از ایجاد CSR در داخل سرور یک کد برای شما به عنوان private key ارسال می‌شود. این کد پیش نیاز اصلی ساخت و استفاده از پروتکل SSL  می‌باشد. شما برای ایجاد گواهی SSL   خود به آن نیاز خواهید داشت.

البته شما باید در حفظ و نگهداری این کلید بسیار کوشا باشید. چرا که اگر کلید خصوصی شما افشا شود و یا هک شود. گواهی SSL   دیگر هیچ اعتبار نخواهد داشت، امنیت شما و کاربر نیز در خطر قرار خواهد گرفت. زمانی که درخواست CSR (certificate signing request) انجام می‌شود. شما باید نوع گواهی SSL خود را انتخاب کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم. این گواهی امنیتی دارای مدل‌های متفاوتی است که با توجه به نیاز شما متفاوت است. شما برای نصب آن نیز مجدد به کلید خصوصی خود نیاز خواهید داشت.

انواع  SSL ی برای دامنه های IR صادر میشود، چیست؟

در بخش  قبل به این  مرحله رسیدم که شما باید در نهایت به فکر انتخاب نوع SSL  باشید. به صورت کلی ما سه نوع گواهی SSL  داریم.

گواهی DV SLL  یا همان گواهی تایید نام دامنه

گواهی OV SSL یا همان گواهی تایید شرکت

گواهی  EV SSL  یا همان گواهی تایید شرکت به همراه نوار کنار آدرس آن

در نهایت شما پس از ثبت تمامی این موارد به انتخاب استفاده از  گواهی SSL پولی و یا غیر پولی که اشاره کردیم می‌رسید. مجدد این نکته را یاد آور می‌شویم که نوع استاندار گواهی شما در سئو سایت شما تاثیر قابل توجه‌ای دارد، در نتیجه سعی کنید که از یک گواهی معتبر استفاده کنید.

راهنمای کامل فعال سازی SSL از طریق سایت ایران سرور

معمولا زمانی که شما راهنمای کامل فعال سازی SSL را جستجو می‌کنید. یکی از سایت‌های  که گوگل به شما معرفی می‌کند، ایران سرور است. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در این سایت معمولا راجب مزایا گواهی SSL رایگان صحبت می‌شود. اما گواهی SSL می‌تواند برای شما عواقبی نیز داشته باشد. سعی کنید که در این مورد به اندازه کافی تحقیق کنید. البته اطلاعاتی نیز در مورد گواهی SSL می‌دهد که این اطلاعات قابل بررسی و با ارزش است.

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد مزایای استفاده از پروتکل SSL  با شما صحبت کردیم. به شما اطلاعات مفیدی در مورد اهمیت استفاده از گواهی‌نامه‌های معتبر SSL دادیم. به این نکته توجه داشته باشید که شما همانطور که روی استفاده از آن باید به شدت دقت کنید. روی خطاهایی که ممکن است بواسطه استفاده از این گواهی SSL  نیز به وجود می‌آید نیز باید دقت و بررسی داشته باشید.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ممکن است که برخی از گواهی SSL با وردپرس همخوانی نداشته باشد و شما برای استفاده از آن دچار مشکل شوید. در نتیجه زمانی که قرار است شما یک گواهی SSL را برای سایت خود استفاده کنید. سعی کنید که در مورد همخوانی آن با زیرساخت‌های وب سایت خود تحقیق کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.