سئو تکنیکال چیست؟ نکات تجربی سئو تکنیکال + موارد اصلی - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

سئو تکنیکال چیست؟ نکات تجربی سئو تکنیکال + موارد اصلی

اجزای سئو کاملا به هم مرتبط هستند. یکی از اجزای سئو، سئو تکنیکال است که خیلی هم اهمیت بالایی دارد. در این مقاله می خواهم مفصل در مورد سئو تکنیکال صحبت کرده و موارد و عوامل موثر بر سئو تکنیکال را توضیح دهم. در ادامه با ما همراه باشید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال که به انگلیسی Technical SEO گفته می شود، به معنای سئو فنی است و به پروسه بهینه سازی فنی سایت گفته می شود. احتمال دارد که سایت شما به لحاظ سئو خارجی یا سئو محتوا خیلی خوب عمل کرده باشد، اما در بخش تکنیکال سئو دارای مشکلاتی باشد، در این حالت شانسی که برای موفقیت دارید خیلی پایین خواهد بود.

فرض کنید می خواهید سایت خود را بر روی کلمه “فورتی گیت چیست” سئو کنید. یک محتوای خیلی خوب و تمام عیار هم می نویسید، اما آیا همه کار است؟ خیر. اگر شما یک محتوای عالی هم بنویسید و کلی برای خرید بک لینک های مختلف هم هزینه کنید، اگر یک اشکال فنی در سایت وجود داشته باشد، ممکن است که سایت رتبه نگیرد. مشکل تکنیکال یعنی اینکه سایت سرعت پایین داشته باشد، یا هنگ کند یا استفاده از آن راحت نباشد، همه این ها مشکلات تکنیکال هستند و اگر هر کدام از آن ها به وجود بیایند شما خیلی خوب هم کار کنید عوامل سئو تکنیکال شما را از کار باز می دارند. سئو تکنیکال جزیی از سئو داخلی است و همراه سئو محتوا، اجزای اصلی سئو داخلی هستند.

سایت مثل یک ماشین زیبای در حال حرکت است و سئو خارجی، سئو محتوا و سایر اجزای سئو همچون موارد ظاهری هستند و سئو فنی مانند موتور ماشین و موارد داخل آن است. یک ماشین هر چقدر هم زیبا و جذاب باشد، بدون موتور سالم حرکت می کند؟ مسلما خیر. به صورت کلی سئو تکنیکال به انجام موارد بهینه سازی فنی سایت مانند ایندکس شدن صفحات، کدنویسی، ریسپانسیو، نقشه سایت وسایر موارد اینچنین اشاره دارد. در ادامه می خواهیم در مورد اصلی ترین اجزای سئو با شما صحبت کنیم.

SEO تکنیکال

مواردی که به سئو تکنیکال مرتبط هستند

چه مواردی به سئو تکنیکال مربوط هستند؟ در ادامه می خواهیم به موارد مهم بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو که به سئو تکنیکال مرتبط هستند پپردازیم.

نقشه سایت

Sitemap یا نقشه سایت یک فایل XML است که تمامی صفحات سایت را در آن قرار داده ایم تا موتورهای جست و جو بتوانند با سر زدن به آن درک مناسبی از وضعیت لینک های سایت، آپدیت کردن صفحات، میزان اهمیت هر یک از صفحات، صفحات حذف شده و ارتباط صفحات سایت با یکدیگر به دست بیاورند. نقشه سایت را می توانند به یک هضم کننده تشبیه کرد که لینک تمامی محتواهای سایت شما در آن گنجانده شده و باعث می شود که گوگل بهتر آن را هضم کند. اتفاقی که رقم می خورد این است که موتورهای جست و جو راحت تر سایت را بازبینی کرده و در نهایت آن را ایندکس می کنند.

البته ساخت سایت مپ موضوع الزامی نیست و سایت شما اگر سایت مپ هم نداشته باشد توسط موتورهای جست و جو دیده می شود و آن را ایندکس می کنند، اما وقتی از سایت مپ استفاده می کنید، این کار ساده تر می شود و صفحات سایت شما در مدت زمان کمتری و راحت تر ایندکس می شوند. همچنین سایتی که سایت مپ داشته باشد بر سایتی که سایت مپ نداشته باشد ارجحیت و اولویت دارد. یعنی اگر شما دو محتوای همسان را در دو سایت که یکی سایت مپ داشته و دیگری نداشته باشد قرار دهید و شرایط رتبه گرفتن هم برای هر دو سایت یکسان باشد، سایتی که دارای Sitemap است بهتر رتبه کسب می کند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
آموزش ساخت اکانت پولی ماز به قیمت 179 دلار (بصورت رایگان)

چگونه سایت مپ بسازیم؟

حالا چگونه می توانیم یک سایت مپ بسازیم؟ روش های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید سایت مپ بسازید و من در ادامه به چند مورد اصلی که روش های پایه ساخت سایت مپ هستند اشاره می کنم.

  • در گوگل سرچ کنسول، بخشی به نام سایت مپ وجود دارد که از آن طریق می توانید نقشه سایت خود را ایجاد نمایید.
  • افزونه های سئو مانند رنک مث و یوست سئو امکاناتی دارند که به شما امکان ساخت سایت مپ را می دهند. همچنین افزونه هایی تخصصی برای ساخت سایت مپ ایجاد شده اند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. یکی از بهترین پلاگین های سایت مپ ساز XML Sitemaps است که می توانید از آن نیز استفاده کنید.
  • در روش آخر هم می توانید از ابزارهای آنلاین سایت مپ ساز استفاده کنید که البته این روش به دلیل اینکه سایت های سازنده ناشناس هستند خیلی توصیه نمی شود. اما برای ساخت سایت مپ با این ابزاره می توانید در گوگل کلمه Sitemap generator را سرچ کنید.

لینک ها

لینک ها در سئو تکنیکال خیلی اهمیت بالایی دارند. گاهی وقت ها به دلیل لینک یک صفحه رتبه ما بهتر می شود و گاهی اوقات به خاطر یک لینک افت رتبه زیادی مشاهده می کنیم. برای مثال استفاده از لینک های فارسی مزایا و معایبی دارد. مزیت آن استفاده از نام صفحه و کلمه کلیدی آن صفحه در لینک URL است و عیبی که دارد این است که با به کار بردن کلمات فارسی در url یکسری علامت های عجیب و غریب به ساختار لینک اضافه می شود. مانند نمونه زیر:

%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c

و این باعث می شود که بعضی از سایت ها اجازه درج چنین لینک هایی را ندهند و در بخش لینک سازی دچار مشکل شویم.

دامنه

دامین هم جز موارد سئو تکنیکال است و تا حدودی در سئو تاثیر دارد. اگر دامنه شما IR باشد می تواند در سئو محلی (سایت هایی که مخاطبان آن ها در ایران هستند) مناسب باشد یا اگر دامنه را برای سال های بیشتری – مثلا 5 سال – ثبت و تمدید کنید، تاثیر مثبتی در سئو حاصل می شود.

استراکچر دیتا

موتورهای جست و جو نرم افزار هستند و نمی توانند مانند یک انسان باهوش باشند. یعنی در نهایت هوش مصنوعی گوگل خیلی خفن است، اما نه به اندازه هوش یک انسان. جستجوگرها نمی توانند معنای کامل صفحات را درک کنند و برای درک محتوای قرار داده شده در یک صفحه، از استراکچر دیتاها استفاده می کنند. استراکچر دیتا (Structured data) که معنی لغوی آن داده های ساختار یافته است به استفاده از کدهایی گفته می شود که محتوا را برای گوگل نشانه گذاری کرده و موتورهای جست و جو می توانند آن را ردیابی کنند.

مثلا گوگل از کجا می فهمد که قیمت یک محصول چقدر است؟ قیمت محصول را درون کدهایی قرار می دهند که گوگل بفهمد قیمت این محصول این مقدار است و گوگل به این شکل متوجه داده ها می شود. یعنی موتورهای جست و جو به صورت پیشفرض نمی توانند محتواها را به آن صورت از هم تفکیک کنند، مگر اینکه از استراکچر دیتاها استفاده کنید. با استراکچر دیتاها می توانید به گوگل بفهمانید که این صفحه از سایت شما دارای یک محصول، ایونت، نقد و بررسی، ستاره، امتیار، لیست و هر چیز دیگر است. اینگونه گوگل محتوای شما را بیشتر درک کرده و احتمال افزایش رتبه نیز بالا می رود.

ساخت استراکچردیتا

برای ساخت استراکچر دیتاها نیازی به یادگیری یا بلد بودن کدنویسی نیست و شما می توانید با استفاده از سایت https://schema.org روش های ساده ساخت استراکچر دیتاهای مختلف را یاد بگیرید. پلاگین های یوست و رنک مث نیز بخشی دارند که با استفاده از آن می توانید استراکچر دیتاهای مختلف را در صفحات مختلف سایت خود پیاده سازی کنید.

امنیت

امنیت سایت یکی از مهم ترین بخش های سئو بوده که هر چند خیلی از آن صحبت نمی شود، اما خیلی اهمیت بالایی داشته و برای گوگل هم خیلی مهم است. اگر سایتی به هر دلیلی امن نباشد یا ویروسی باشد و دستگاه های کاربران را آلوده کند، نام گوگل را زیر سوال می برد و همه می گویند که تقصیر گوگل است که به این سایت ناامن رتبه داده است و در نتیجه انتقادها و اعتراض ها نسبت به عملکرد موتورهای جست و جو افزایش پیدا می کند و این جز بدنامی و افت سهام و ضررهای مادی و معنوی چیزی برای گوگل ندارد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
الگوریتم پاندا چیست؟

پس گوگل اصلا بنا ندارد که سایت های دارای امنیت پایین یا سایت های ویروسی را به رتبه های برتر بیاورد. اتفاقا گوگل ساده ترین راه را نیز برای سایت های ناامن و آلوده به ویروس در نظر گرفته است. حذف! البته اگر امنیت سایت خود را افزایش دهید دوباره سایت به گوگل برخواهد گشت و می توانید رتبه بگیرید. اگر سایتی امن نباشد ابتدا با افت رتبه شدید مواجه شده و در صورت عدم رفع مشکلات آن سایت از گوگل حذف خواهد شد.

سئو تکنیکال

بردکرامپ

بردکرامپ یا خرده نان نام اصطلاحی در سئو است. بردکرامپ ها یا خرده نان، نوارهایی هستند که در بالای سایت های مختلف قرار می گیرند. که مسیر کاربر را در سایت نمایش می دهند.

برای مثال:

پرانتز> سئو >

گوگل خیلی بردکرامپ ها رو دوست دارد و طبیعتا هر سایتی که از بردکرامپ استفاده کند راحت تر می تواند رتبه کسب کند چون در اولویت بیشتری نسبت به سایت های رقیب قرار گرفته و نهایتا شانس کسب رتبه بالاتر می رود.

برخی از مزایای بردکرامپ شامل موارد زیر هستند:

  • به کاربر نمایش می دهند که در چه بخشی از سایت هستند و آن ها را از حالت سردرگمی خلاص می کند و تجربه کاربری با استفاده راحت از سایت بهتر خواهد شد.
  • وقتی در سایت بردکرامپ قرار دهیم احتمال ماندگاری بیشتر کاربر وجود دارد چون ممکن است بر روی لینک های بردکرامپ کلیک کرده و بیش تر در سایت باقی بماند و این به خودی خود باعث کاهش بانس ریت می شود و خیلی خوب است. بانس ریت یعنی نرخ پرش و به وقتی می گویند که کاربر سایت را باز کرده اما خیلی سریع ببندد و از آن خارج شود.
  • باعث درک راحت تر ربط محتواهای صفحات مختلف سایت به یکدیگر برای موتورهای جست و جو می شود.

برای ساخت بردکرامپ ابزارهای زیادی وجود دارد و برخی از بهترین قالب های وردپرس نیز این قابلیت را دارند. همچنین می توانید با استفاده از پلاگین های سئو مانند یوست سئو و رنک مث نیز بردکرامپ بسازید.

سرعت

سرعت فوق العاده مهم است. شاید اگر به عنوان اولین فاکتور نیز از سرعت یاد می کردم حقش بود. مطابق گزارش هایی که وجود دارد کاربران گوشی نهایتا 7 ثانیه و کاربران موبایل نیز نهایتا 12 ثانیه منتظر باز شدن یک سایت باقی می مانند. به خصوص آنکه می توانند در تب های زیادی سایت های مختلف را باز کنند و اینطور هر سایتی که سریع تر لود شود مورد استفاده کاربر قرار می گیرد.

اگر فرایند باز شدن سایت طول بکشد استفاده از آن خیلی سخت می شود، بانس ریت بالا می رود، میزان حضور کاربران در سایت کاهش می یابد و بر سئو و درآمد ما تاثیر منفی خواهد داشت.

صفحات 404

صفحات 404، صفحاتی اند که قبلا ایجاد شده اند اما الآن حذف شده اند. وقتی این صفحات در سایت زیاد باشد، هم کاربر و هم موتورهای جست و جو از طریق روش های گوناگون مانند لینک سازی داخلی زیاد به آن صفحات می روند و می بینند که چیزی عایدشان نمی شود. وقتی کاربر به صفحات 404 سر بزند فاکتورهایی مثل میزان حضور در سایت، گردش در میان دیگر، لینک سازی داخلی و مواردی مانند این رعایت نمی شوند و در نتیجه سئو سایت لطمه می خورد. بهترین روش این است که در صورت حذف یک صفحه، آن را به مرتبط ترین صفحات ریدایرکت کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

صفحات مشابه

ممکن است شما محصولی داشته باشید به نام دستگاه 6 چرخه که ساخت دو کارخانه است و صفحه مربوط به هر دو محصول را می سازید و لینک هر دو پیج به این شکل است:

دستگاه_شش_چرخه

دستگاه_شش_چرخه2

و محتوای هر دو صفحه هم با یکدیگر همسان است و فقط نام شرکت ها متفاوت است. در این حالت شما دو صفحه مشابه دارید که این برای تکنیکال سئو کاملا مضر است و باید صفحات مشابه را یا ریدایرکت کرد یا کنونیکال زد.

کنونیکال تگی است که به موتورهای جستجو می فهماند که وقتی چند محتوای همسان در سایت وجود دارد، اولویت با کدامیک است.

پیشنهاد میشه بخوانید...
مزرعه لینک چیست؟ آیا مزرعه لینک مرده است؟ روش های جایگزین

زامبی پیج ها

زامبی پیج ها صفحاتی هستند که به هر علتی ایجاد شده اند، اما اکنون غیرقابل استفاده اند. مانند یک محصول قدیمی، اخبار کهنه، یک مقاله قدیمی و صفحاتی مانند آن. این صفحات قدرتی که می تواند به سایر صفحات برسند می بلعند و در مقابل به ما هیچ کمکی نمی کنند. زامبی پیج ها برای سایت به شدت مضر هستند و باید خیلی سریع برای آن ها چاره اندیشید. در ادامه چند راهکار ارائه داده ایم:

  • آن ها را حذف کنید.
  • اگر میسر است آن ها را بروزرسانی کنید.
  • محتوای چند صفحه زامبی پیچ را گردآوری کنید، یک مقاله جدید بنویسید و صفحات زامبی پیج را پاک کنید.
  • آن ها را نوایندکس کنید.

بهترین راه حل این است که ابتدا آن ها را نوایندکس کنید، بعد از مدتی که از نتایج جستجو حذف شدند، در صورت میسر بودن محتوای آن را جمع آوری کرده و یک محتوای جدید ایجاد کنید. سپس صفحات زامپی پیج را حذف کرده و سپس آن ها را به مقاله جدید ریدایرکت کنید.

SSL

SSL یک پروتکل امنیتی است که استفاده از آن باعث رمزگذاری اطلاعات می شود و از نشت آن ها جلوگیری می کند. سایت هایی که بالای مرورگر نوار سبز دارند، در کنار یک قفل نمایش داده می شود و آدرس آن ها با https:// آغاز می شود دارای SSL هستند. البته این به این معنی نیست که سایت های بدون SSL کاملا نامن هستند اما SSL مورد علاقه موتورهای جستجو است و کمک می کند تا در سئو بهتر رتبه کسب کنیم.

ریسپانسیو

ریسپانسیو یا واکنش گرایی باعث می شود تا سایت شما در دستگاه های هوشمند مدرن مانند تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و سایر دیوایس های جدید قابل مشاهده و استفاده باشد. ریسپناسیو بودن سایت برای گوگل اهمیت فوق العاده ای دارند و این اهمیت به گونه ای بوده که در چند سال گذشته سایت هایی که ریسپانسیو نبوده اند از صفحات جستجوی موبایل حذف شده اند و این یعنی از دست دادن بخش بزرگی از کاربران.

پس شما باید مطمئن شوید که سایت شما ریسپانسیو است و در دستگاه های مختلف خوب فعالیت می کند. بهتر است از CMSهای مدرن و قالب های پرمشتری استفاده کنید تا از واکنشگرایی کامل سایت مطمئن باشید. به این علت که برخی از قالب ها در حالت موبایل یا تبلت به خوبی عمل نمی کنند و این برای بهینه سازی سایت خوب نیست.

فایل robots.txt

کاربرد فایل robots.txt برای ربات های موتورهای جستجو است و برای کاربران سایت استفاده ای ندارد. هر سایت صفحاتی دارد مخصوص کاربران و صفحاتی دارد که مربوط به مدیران سایت یا فرایندهای مرسوم سایت هستند. بعضی از این صفحات (مانند محصولات و خدمات) باید در گوگل نمایش داده شوند تا کاربران آن ها را ببیند و بعضی صفحات مانند صفحه لاگین به پنل مدیریت، صفحه سبد خرید، صفحات ثبت نام و لاگین به اکانت کاربران، صفحات پرداخت، فایل های مهم سایت، نباید در گوگل نمایش داده شوند.

چون اولا که برای همه کاربران مفید نیستند و دوما باعث می شوند که کاربرانی غیرهدفمند به بخش های غیرهدفمندتر روانه شوند و باعث افزایش ترافیک و خورده شدن منابع هاست شده و در کنار آن با خروج سریع باعث بالا رفتن بانس ریت سایت، کاهش تایم ان سایت و سایر فاکتورهای سئو می شود و این برای تکنیکال سئو اصلا خوب نیست و سوما باعث می شود که فایل های مهم سایت در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و امنیت سایت در خطر قرار بگیرد.

پس بهترین کار این است که با استفاده از فایل robots.txt دسترسی ربات های خزنده موتورهای جستجو به بخش های غیرضروری را بگیریم. کار فایل robots.txt این است که به موتورهای جستجو دستور می دهد تا از بخش خاضی از سایت دیدن کنند و از بازدید و ایندکس کردن بخشی که لازم نیست در جستجوگر نمایش داده شود، دست بکشند.

به منظور ساخت فایل robots.txt از افزونه های مرتبط، کدنویس ها و سئوکارها و همچنین ابزارهای آنلاین کمک بگیرید.

آیا سئو فنی همان سئو تکنیکال است؟

زمانی که شما به دنبال آموزش سئو می‌باشید، معمولا یکی از نکاتی که می‌تواند به صورت قابل توجه برای شما سوال ایجاد کند انواع سئو و کاربردهای آن است. به صورت کلی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال سه حوزه اصلی سئو می‌باشند. برخی از متخصصین سئو اعتقاد دارند با توجه به این که سئو تکنیکال بیشتر روی خزش و یا کراوالینگ تمرکز دارد باید به آن سئو فنی گفت؛ علت این طرز تفکر نیز قابل دفاع می‌باشد، از جمله وظایف سئو تکنیکال این است که سرعت کار شما را به لحظ فنی افزایش دهد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

به صورت کلی توجه داشته باشید که سئو فنی به صورت قابل توجه‌ای روی بازدید ارگانیک سایت شما موثر است. چرا که سئو تکنیکال سعی دارد که روی تجربه مخاطب را از شما لذت بخش کند. در نتیجه این موضوع به صورت قابل توجه روی بازدید سایت شما تاثیر گذار است. از طرفی زمانی بازدید ارگانیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند، ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. دقیقا شما با این کار به اهداف سئو دست پیدا کرده‌اید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که به صورت کلی برای مطرح شدن نیاز به این دارید که سئو سایت شما از سئو فنی آغاز شود.

چگونه با سئو فنی یا همان سئو تکنیکال سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

از مهمترین مزایای کار با سئو تکنیکال افزایش سرعت سایت است. شما در بخش‌های قبلی با این موضوع آشنا شدید که سرعت سایت شما چه نقشی در نظر مخاطب و افزایش ترافیک سایت شما دارد. ما در این بخش به صورت کاملا کاربردی به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند سرعت سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که بخش قابل توجه‌ای از سرعت سایت شما مربوط به کد نویسی سایت شما می‌باشد.

نکاتی که در این بخش گفته می‌شود، قصد جلوگیری از افزایش بار سایت شما دارد، در نتیجه سرعت سایت شما را نیز افزایش می‌دهد. نکته طلایی در این بخش این است که شما با انجام همین امور ساده می‌توانید نرخ پرش سایت خود را تا 90 درصد بهبود بخشید. در نتیجه به مطالب این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گام اول برای افزایش سرعت سایت فشرده سازی است

تقریبا یکی از کارهایی که برنامه‌نویس سایت شما به عهده دارد، این است که کدهای سایت شما را برای افزایش سرعت سایت شما بهینه کند. اما از نظر سئو فنی شما می‌توانید با فشرده سازی تصاویر، فایل‌های CSS و HTML و JavaScript  به صورت قابل توجه‌ای سرعت سایت خود را افزایش دهید.

گام دوم برای افزایش سرعت سایت بررسی پیوسته ریدایرکت‌ها است

به صورت کلی شما در بخش‌های قبلی با این موضوع آشنا شدید. توجه داشته باشید که ریدایرکت 301 اگر به درستی سازماندهی شود و از طرفی این موضوع را برای لایه‌های مختلف سایت در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که سرعت سایت شما به صورت قابل توجه‌ای رشد پیدا کرده است. یکی از مواردی که در این بخش می‌تواند به شما کمک کننده باشد، استفاده از تگ کنونیکال است.

گام سوم بررسی پلاگین‌هایی که روی سایت شما فعال است

یکی از نکاتی که متاسفانه در سئو تکنیکال به آن خیلی توجه نمی‌شود. بحث به روز رسانی و آپدیت پلاگین‌ها می‌باشد. زمانی که پلاگین سایت شما از آخرین نسخه خود برخوردار نباشد. به صورت کاملا طبیعی باید مد نظر داشته باشید که روی امنیت سایت شما تاثیر می‌گذارد. چرا که برای ورود هکرها یک مسیر بسیار مناسب است. از طرفی شما باید تداخل این موارد را نیز با هم بررسی کنید.

برخی از افراد روی سایت خود چندین پلاگین نصب می‌کنند، برای بهبود سایت خود نیز آن را به آخرین نسخه آپدیت می‌کنند. اما به تداخل این پلاگین‌ها توجه ندارند، در نتیجه سرعت سایت در برای تلفن همراه و دسکتاپ به صورت قابل توجه‌ای افت پیدا می‌کند. سعی کند از قالب‌های اختصاصی استفاده کنید، چرا که معمولا در قالب‌های اختصاصی برخی از پلاگین‌های مورد نیاز شما در کد سایت موجود است و روی سرعت شما تأثیر ندارد.

جمع بندی و پایان

در این مقاله سعی داشتیم که ابتدا درک صحیحی از تکنیکال سئو به دست آورید و ضمن توضیح اهیمت بالای سئو فنی، در ادامه مهم ترین اجزای این بخش از سئو را برای شما توضیح داده ایم. امیداوریم که ضمن استفاده از این مقاله و رسیدن به صدر نتایج گوگل، از مطالعه آن لذت برده باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.