سئو تصاویر، چگونه در جستجوی تصاویر در گوگل رتبه بهتری کسب کنیم - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

سئو تصاویر، چگونه در جستجوی تصاویر در گوگل رتبه بهتری کسب کنیم

سلام به دنبال کنندگان و سئو کاران پرانتز، امروز قرار است که نکات بسیار حرفه‌ای و جذاب در مورد سئو تصاویر به شما منتقل کنیم. در صورتی که هر گونه سوالی داشتید، خوشحال میشم که با ما در کامنت‌ها مطرح کنید. در این صورت ما نیز در سریعترین زمان ممکن پاسخ اون را به شما خواهیم داد.  امروزه در خواست برای محتوای حرفه‌ای به صورت قابل توجه‌ای رو به افزایش است. چرا که متخصصین سئو متوجه شده‌اند که محتوای با کیفیت می‌تواند رشد سایت شما را به صورت قابل توجه افزایش دهد.

زمانی که صحبت از محتوای با کیفیت می‌شود، محتوای تصویری نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرد. حال به نظر شما راهکار رشد و بهینه سازی محتوای تصویری چیست؟ آیا راهکاری غیر از سئو تصاویر وجود دارد؟ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 57 درصد از کسانی که به جستجوی یک موضوع می‌پردازند معمولا به بخش تصاویر گوگل نیز نگاهی می‌کنند. این موضوع به این معنی است که اگر تصویر شما را مدنظر قرار دهند، در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید انتظار داشته باشید که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. رویداد  بعدی نیز کاملا مشخص است، جایگاه شما به مرور زمان نسبت به رقبای شما بهینه خواهد شد.

البته شاید برای شما جالب باشد که بدانید که امروزه درصد قابل توجهی از افراد از گوگل لنز نیز برای جستجو استفاده می‌کنند. در این صورت این مسیر نیز برای شما یک مسیر کسب ترافیک بسیار عالی می‌باشد. شما در نهایت به سئو تصاویر می‌رسید، در نتیجه سعی کنید که روی آن تمرکز داشته باشید.

چرا نباید برای محتوای خود از تصاویر رایگان و آماده گوگل استفاده کنیم؟

برخی از سئو کاران بی تجربه فکر می‌کنند که با استفاده از عکس‌های رایگان در اینترنت می‌توانند سئو تصاویر را رعایت کنند. فکر می‌کنند که سئو عکس وردپرس این است که شما از یک سایت عکس رایگان استفاده کنید. اولا توجه داشته باشید که هر کسی زودتر از شما از این عکس استفاده کرده باشد، امتیاز این عکس را به خود اختصاص داده است. زمانی که شما از این عکس استفاده می‌کنید، برا اساس قوانین گوگل این عکس برای شما هیچ امتیاز مثبت و منفی نخواهد داشت. درنتیجه می‌توان انتظار داشت که سئو سایت به مرور زمان کاهش پیدا کند.

به همان میزان که شما روی سئو متن خود حساس می‌باشید و سعی می‌کنید که از اصول سئو داخلی برای آن استفاده کنید. به همان میزان نیز شما باید روی سئو تصاویر خود حساس باشید. سعی کنید هر عکسی که برای سایت خود استفاده می‌کنید، شامل لوگو، آدرس سایت به صورت واتر مارک  باشد. در ادامه همراه پرانتز باشید.

سئو تصاویر چیست؟

به صورت اجمالی سئو تصاویر به فرآیندی گفته می‌شود که شما یک عکس را به نام سایت خود ثبت می‌کنید. ممکن است که شما بخواهید از یک محتوای رایگان در اینترنت استفاده کنید، در این صورت سئو تصاویر به شما کمک می‌کند که امتیاز استفاده از این تصویر به نام شما ثبت شود. در سئو تصاویر لازم نیست که حتما شما عکاس داشته باشید و عکاسی انجام دهید. بلکه لازم است که شما یک برنامه ریزی داشته باشید و تصاویر را به صورت درست انتخاب کنید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
ری اکت چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

شما باید به عنوان یک وبمستر با ایجاد تغییراتی عکس مورد نظر خود را برای سایت خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که امروزه گوگل لنز یک تمرکز ویژه روی سئو تصاویر دارد و می‌تواند برای شما یک منبع بسیار مناسب جهت رشد سئو شما با هزینه بسیار کم باشد. ما نیز در این مسیر در کنار شما خواهیم بود. ما در این مقاله نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که با توجه به آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل برای شما بیشترین مزایا را دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که شما از سئو تصاویر برای فضای مجازی نیز می‌توانید استفاده کنید. چرا که این الگوریتم در شبکه‌‎های اجتماعی بزرگ معمولا استفاده می‌شود

سئو تصاویر چیست؟

اولین قانون در سئو تصاویر استفاده از عکس با سایز مناسب است

در مورد سایز تصاویر می‌توان ساعت‌ها با شما صحبت کرد. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که اگر شما روی این قانون تمرکز نکنید، دیگر کارهای شما ارزش چندانی نخواهد داشت. شما باید در سئو تصاویر خود همیشه سایز عکس‌های خود را به نحوی انتخاب کنید که خواننده سایت شما در سریعترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشد. از طرفی شما نیز در ایران زندگی می‌کنید و سرعت اینترنت در ایران به شدت پایین است. طبیعی است که کاربران زمان کافی برای سایت شما صرف نکنند.

به صورت میانگین کاربران گوگل در بخش image  google  بیش از 2 تا 3 ثانیه زمان برای لود شدن کامل تصاویر صرف نمی‌کنند. به همین دلیل است که شما باید تلاش کنید که مدت زمان لود شدن تصاویر را به حداقل برسانید. از طرفی اگر قرار است که سایت شما تصاویر بسیار با کیفیت قرار دهد. فرض کنید که شما یک سایت بک گراند Ultra HD باشید. در این صورت می‌توانید از یک نسخه کم حجم استفاده کنید و آن را به صورت لینک مستقیم روی تصاویر حجم بالا قرار دهید.

بهترین فرمت برای سئو تصاویر چیست؟

ممکن است که با توجه به نکته قبلی برای شما این سوال ایجاد شود که بهترین نوع فرمت تصاویر چیست؟ چه فرمتی را می‌توان به عنوان فرمت اصلی برای تمام تصاویر سایت استفاده کرد؟ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فرمت PNG بهترین فرمت برای تصاویر شما می‌باشد. چرا که حجم کم و سایز مناسب دارد و از طرفی کیفیت قابل قبولی نیز به شما ارائه می‌دهد.

قطعا می‌دانید که ما در سئو تصاویر به دنبال بالاترین کیفیت و کمترین سایز می‌باشیم. اما اگر قرار است که شما در سایت خود از تصاویر بسیار زیادی استفاده کنید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌دهم که از فرمت JPEG استفاده کنید. این فرمت تقریبا تا 10 برابر سایز عکس شما را کاهش می‌دهد. اما نمی‌تواند سایز کیفیت بالایی به شما تحویل بدهد. معمولا در این فرمت کیفیت تصاویر اندکی کاهش پیدا می‌کند.

ممکن است که  برخی از سئو کاران به شما فرمت GIF را توصیه کنند. اما شما باید توجه داشته باشید که در این روش کیفیت رنگ تصاویر شما کاهش پیدا می‌کند. در این صورت اگر شما یک سایت فروشگاهی می‌باشید، بهتر است که از این روش برای سایت خود استفاده نکنید. چرا که به صورت مستقیم روی کیفیت کار شما تاثیر دارد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
طراحی جدول های قیمت برای سایت ها

دومین قانون در سئو تصاویر، استفاده از نام مناسب است

زمانی که شما یک عکس انتخاب می‌کنید و آن را به عنوان یک محتوای تصویری برای سای خود استفاده می‌کنید، بهتر است که نام آن را تغییر دهید. در برخی از سایت‌ها شما مشاهده می‌کنید که شخص از یک عکس بسیار بار کیفیت و جذاب استفاده کرده است. عکس او از یک خورشید گرفتگی در یک تاریخ و زمان خاص می‌باشد. اما زمانی که شما آن عبارت را جستجو می‌کنید، هیچ چیزی به شما نشان نمی‌دهد. شخصی که این محتوای تصویری را داخل سایت قرار داده است. برای عکس شما از واتر مارک لوگو و آدرس سایت استفاده کرده است.

اما نام آن را تغییر نداده است و هم نام اولیه  ذخیره شده آن را استفاده کرده است. معمولا در سئو تصاویر پیشنهاد می‌شود که محتوای تصویر را در نام قرار دهید. در این صورت زمانی که شخص اون کلمه کلیدی مد نظر شما را جستجو می‌کند. مانند یک محتوای متنی به عکس شما نیز دسترسی خواهید داشت. به همین دلیل است که شما باید روی انتخاب کلمات کلیدی متناسب با عکس خود تسلط کافی داشته باشید. از طرفی معمولا برای افزایش برندینگ نیز پیشنهاد می‌شود که در زمان انتخاب عکس و همچنین کلمه کلیدی عکس، سعی کنید که نام برند خود را نیز قرار دهید. در این صورت اعتبار عکس و سایت شما به صورت مکمل افزایش پیدا خواهد کرد. البته در بخش‌های بعدی نکات جذاب بیشتری به شما آموزش خواهیم داد.

دومین قانون در سئو تصاویر، استفاده از نام مناسب است

سومین قانون در سئو محتوای تصویری این است که از متغییر جایگزین مناسب استفاده کنید ( Alt attributes )

با توجه به سرعت بسیار بالای اینترنت در ایران شما نیز تجربه این موضوع را داشته‌اید که عکس مورد نظر شما باز نشود. در این صورت برای شما یک محتوای متنی نمایش داده می‌شود. از طرفی اگر یک عکس باز شده باشد و شما نشانگر موس را روی آن قرار دهید. معمولا برای شما یک متن نمایش می‌دهد. این متن همان متغیر جایگزین است، البته توجه داشته باشید که این بخش جدای از نام عکس است. زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه می‌کنند، توانایی دیدن عکس شما را ندارند.

از طرفی اگر بخواهند تمام تصاویر را ذخیره کنند سرعت عملکرد آن‌ها به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه متنی که شما به عنوان متغییر جای گزین از آن استفاده می‌کنید را ذخیره می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. اگر شما از محتوای مناسب برای متغییر جایگزین عکس خود استفاده کنید. سئو تصاویر شما به نحو احسن انجام شده است. چرا که در صورتی که کاربر به جستجو کلمات کلیدی و یا بخشی از متغییر جای گزین شما بپردازد.

موتورهای جستجو عکس شما را به او نشان خواهند داد. توجه داشته باشید که امروزه استفاده از محتوای تصویری به شدت رایج شده است، اما همه به جزئیات آن توجه نمی‌کنند. در این صورت شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که با استفاده از سئو تصاویر مناسب به بهترین جایگاه در این خصوص دست پیدا کنید. سعی کنید از تمامی نکاتی که در این مقاله گفته شد به دقت استفاده کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید در استفاده از کلمات کلیدی محتوای خود در این بخش زیاده روی کنید. چرا که اعتبار سئو تصاویر خود را کاهش می‌دهید.

چهارمین قانون در سئو محتوای تصویری این است که به صورت تک بعدی کار نکنید

ممکن است که درک این قانون برای شما اندکی عجیب باشد. اما اگر شما قصد دارید که سئو تصاویر خود را به صورت بهینه انجام دهید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی خود را نیز بهینه کنید. معمولا به افراد در استفاده از سئو تصاویر پیشنهاد می‌شود که روی سئو تکنیکال سایت خود نیز کار کنند. در این صورت سرعت سایت به صورت قابل توجه افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
انواع حملات به وبسایت ها

شما باید سئو تصاویر را متناسب با سئو داخلی بدانید، در این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید که محتوای شما با ارزش است. برخی از سئو کاران بی تجربه فکر می‌کنند که با سئو تکنیکال به تنهایی و یا با سئو خارجی به تنهایی می‌توانند اعتبار یک سایت را افزایش دهند در صورتی که این موضوع از اساس و بنیاد اشتباه است.

به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان که آدرس سایت و دامنه شما اعتبار بیشتری داشته باشد، سئو تصاویر شما نیز بیشتر خود را نمایش می‌دهد.

پنجمین قانون سئو تصاویر این است که از محتوای مکمل قوی استفاده کنید

به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل و هوش مصنوعی گوگل به صورت روزانه در حال رشد می‌باشند. از این رو زمانی که شما از یک عکس استفاده می‌کنید، محتوایی که قبل و بعد از آن وجود دارد نیز برای گوگل بسیار مهم است. چرا که از نظر گوگل این محتوا نشان دهنده منظور شما از این عکس می‌باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما عکس گالیله را در سایت خود بارگذاری می‌کنید. از نظر موتورهای جستجو این عکس، متعلق به یک فرد است که ممکن است زنده باشد و یا مرده.

حال ممکن است که شما در توضیحات عکس خود عنوان کنید که این عکس متعلق به یک دانشمند بود است. همانطور که می‌دانید متغییر جایگزین شما و همچنین تعداد کاراکتر نام عکس شما محدود است. در این زمان است که استفاده از هوش مصنوعی گوگل مطرح می‌شود. اگر شما قبل و بعد از عکس خود از یک محتوای قوی در مورد ستاره شناسی استفاده کنید. در این صورت کاملا طبیعی است که شما بتوانید منظور خود را از گالیله به گوگل بفهمانید.

گوگل برای درک بهتر تصاویر معمولا دو کار انجام می‌دهد. اولین کار این است که از محتوای قبل و بعد از آن کمک می‌گیرد. و دومین کار این است که عکس شما را با دیگر عکس‌ها مقایسه می‌کند. به همین دلیل است که نوع محتوا و کیفیت محتوای شما در سئو تصاویر بسیار مهم است. همانطور که در بخش قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم، سئو مجموعه‌ای عناصر به هم پیوسته است که باید با صورت جامع با یک دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

ششمین قانون سئو محتوای تصویری این است که از تصاویر یونیک و دست اول استفاده کنید

به این نکته توجه داشته باشید که عکس‌های تکرار و استوک برای گوگل هیچ ارزشی ندارد. ممکن است که ظاهر سایت شما را زیبا کند، اما از نظر سئو تصاویر هیچ ارزشی ندارد. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی صحبت از عکس با کیفیت می‌شود. منظور ما این است که شما خودتان عکاسی کرده باشید و یا یک عکس اختصاصی استفاده کرده باشید. در این صورت گوگل به عکس شما و سئو سایت شما یک امتیاز بسیار ویژه خواهد داد.

این موضوع به اندازه‌ای مهم است که سایت‌های معروف و بزرگ سعی می‌کنند که بک گراند عکاسی محصولات خود را متفاوت انتخاب کنند. حتی زاویه‌ی عکاسی محصولات خود را نیز سعی می‌کنند به صورت یونیک و خاص انتخاب کنند. به نظر شما دلیل این همه حساسیت چیست؟ از نظر گوگل محتوای با کیفیت چه در زمینه محتوای متنی و چه در زمینه محتوای تصویری، امتیاز چند برابر نسبت به محتوای تکراری و یا مشابه دارد. اگر شما قرار است که از یک محتوای متنی معمولی برای سایت خود استفاده کنید. تنها مزیت رقابتی شما از نظر سئو، همان سئو تصاویر خواهد بود.

پیشنهاد میشه بخوانید...
تحقیق کلمه کلیدی | Keyword Research

شما باید در انتخاب تصاویر خود بسیار حساسیت داشته باشید و سعی کنید که عکس‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که در گوگل و دیگر سایت‌ها موجود نباشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. امروزه پیدا کردن این تصاویر و یا خلق این تصاویر کار سختی نیست. شما با تلفن همراه خود نیز می‌توانید بهترین عکس‌ها را برای سایت خود ثبت کنید.

سئو محتوای تصویری این است که از تصاویر یونیک و دست اول استفاده کنید

هفتمین قانون سئو محتوای تصاویر استفاده از لینک سازی مناسب است

قطعا شما به عنوان مخاطبین پرانتز می‌دانید که از اصول اصلی سئو این است که لینک سازی قوی داشته باشید. لینک سازی قوی کمک به بهتر دیده شدن شما می‌کند، با توجه به این موضوع نیز استفاده از لینک سازی بر روی تصاویر به جهت سئو تصاویر بسیار مهم است. به هر میزان که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیشتری محتوای شما را به نمایش بگذارند. به این معنی است که محتوای شما کیفیت بالاتری دارد و گوگل تمام سعی خود را می‌کند که این محتوا را در نتایج برتر خود نشان دهد.

از طرفی شما با این کار اعتبار دامنه و سایت خود را نیز افزایش می‌دهید. برای شروع بهتر است که در کنار محتوای تصویری خود یک گزینه ارسال قرار دهید. در این صورت زمانی که محتوای شما مورد نظر مخاطب قرار می‌گیرد، آن را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارد. از طرفی شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای می‌توانید لینک سازی تصاویر خود را به صورت مکمل با سوشال سیگنال خود انجام دهید.

با این استراتژی اعتبار سایت شما به صورت همه جانبه رشد خواهد کرد. لینک سازی تصاویر به شما کمک می‌کند که رشد ترافیک قابل توجهی را در سایت خود تجربه کنید. این موضوع در پیشی گرفتن از رقبای شما برای کلمات کلیدی خاص بسیار مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت جامع و کامل به سئو تصاویر آشنا شدید. به این نکته توجه داشته باشید که امروزه سئو تصاویر به شرطی کارساز است که شما از محتوای تصویری مناسب و با کیفیت استفاده کنید. لازم نیست که روی این موضوع هزینه بسیار بالایی داشته باشید. خلاقیت شما می‌تواند برای شما همه کار کند، به عنوان مثال شما با تسلط بر روی فتوشاپ می‌توانید تصاویر با کیفیت و جدید خلق کنید. شما می‌توانید تصاویر یونیک و با کیفیت را با ایجاد تغییراتی به یک تصویر یونیک تبدیل کنید.

البته به مرور زمان به پیشرفت هوش مصنوعی گوگل ممکن است که این روش برای شما کارساز نباشد. اما در حال حاضر که می‌توانید از این قابلیت به عنوان یک راهکار کوتاه مدت استفاده کنید. در نهایت توجه داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک ابزار بسیار قوی برای شما در این راستا باشد. در نتیجه سعی کنید که از این فضا در جهت برندینگ و سئو تصاویر خود استفاده کنید. شما به هر میزان که مخاطب خود را درگیر محتوای تصویری خود کنید. به این معنی است که سئو تصاویر شما موفق‌تر عمل خواهد کرد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.