ری اکت چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

ری اکت چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

ری اکت چیست؟ سوالی پر تکرار که امروزه مهارت آموزهای زیادی به دنبال یادگیری آن هستند.

برنامه نویسی از آن دسته از شغل‌های پردرآمد و فریلنسری است که می‌تواند با تلاش و تمرین به درآمد خوبی برسید.

یکی از ویژگی‌های خوب شغل برنامه نویسی است که شما می‌توانید به صورت پروژه‌ای با چند شرکت و سازمان فعالیت داشته باشید.

معمولا افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا هستند و برای تکمیل و گسترش اطلاعات خود به سراغ ری اکت می‌آیند.

در ادامه هم به شما کامل توضیخ می‌دهیم که اگر تازه کار هستید سعی کنید اول به دنبال یادگیری جاوا اسکریپت باشید و سپس در ادامه راه برای توسعه دانش خود به سراغ ری اکت بیایید.

برای توضیحات همراه ما باشید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • ری اکت چیست؟
  • چگونه ری اکت را یاد بگیریم؟
  • چرا کتابخانه ری اکت میان برنامه نویسان پرطرفدار است؟
  • معرفی وب سایت‌های طراحی شده با ری اکت
  • ویژگی‌های ری اکت چیست؟

ری اکت چیست؟

کتابخانه ری اکت یکی از کتابخانه‌های متن باز یا اوپن سورس در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌باشد. حالا شاید براتون سوال پیش آمده باشد که ری اکت برای چه فعالیتی لازم است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای ری اکت این است که از آن می‌توانید در طراحی رابط کاربری وبسایت‌ها استفاده نمایید پس اگر طراح سایت هستید و به این مورد علاقه دارید یادگیری ری اکت می‌تواند برای شما درآمد زا باشد.

تاریخچه کتابخانه ری اکت :

خود شرکت فیس بوک برای اینکه از ویژگی‌های این کتابخانه استفاده کند ری اکت را در سال 2011 معرفی کرد. که بعدها این کتابخانه توسعه بیشتری گرفت و بهبود پیدا کرد و نهایت در سال 2013 به توسعه نهایی و معرفی به جامعه برنامه نویسان رسید.

چرا در زبان جاوا اسکریبت از کتابخانه ری اکت استفاده کنیم؟

پیشنهاد میشه بخوانید...
یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کتابخانه ری اکت دارای سرعت بسیار بالا و  مقیاس پذیری بسیار عالی است که شما با توجه به این ویژگی‌ها در ساده‌ترین حالت ممکن با آن کار می‌کنید. در حالت کلی بیشترین تمرکزی که کتابخانه ری اکت داشته برای رابطه کاربری بوده و در لایه باز دید و در قسمت معماری MVC تطابق بسیار مناسبی ایجاد می نماید.

همچنین این کتابخانه را که این قابلیت را دارد تا به آسانی و بدون هیچ دردسری با دیگر کتابخانه‌ها و فریم ورک هایی که در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وجود دارند ادغام شده و مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله مهمترین این کتابخانه‌ها می‌توان به کتابخانه انگولار Angular اشاره نمود.

یعنی شما می‌توانید ادغامی از کتاب خانه react و انگولار داشته باشید که خوب این مورد برای برنامه نویسان که می‌خواهند ویژگی‌های جدیدی خلق کنند مهم است.

چگونه ری اکت را یاد بگیریم؟

خوب الان افراد در این قسمت از مقاله به دو دسته تقسیم می‌شوند ، دسته اول افرادی هستند که الان مصصم به یادگیری ری اکت هستند که در ادامه به خوبی آن‌ها را راهنمایی خواهیم کرد.

دسته دوم افرادی هستند که هنوز اهمیت یادگیری react را درک نکرده‌اند.

که باز هم در ادامه برای این افراد مطالب مفیدی داریم.

خوب همانطور که در تعریف ری اکت هم به آن پرداختیم شما برای این که react را آموزش ببینید باید در ابتدا با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا باشید.

زیرا ری اکت یکی از کتاب‌خانه‌های این زبان می‌باشد.

پس اول باید به دنبال آموزشی خوب در زمینه JS باشید.

خوب الان برخی فکر می‌کنند که باید صفر تا صد JS را آموزش ببینند و بعد به سراغ ری اکت بروند.

اگر بخوام این موضوع رو واقع بینانه به بررسی کنم در واقع اصلا نمیتونم بگم که شما مثلا تا فلان سر فصل جاوا اسکریپت رو بخونی بعد دیگه حالا میتونی از ری اکت استفاده کنی! در واقع شما باید بتونید به خوبی از پس پروژه‌های جاوا اسکریپتی بر بیایید بعد به دنبال یادگیری ری اکت باشید. پس اگه از صفر اومدی ری اکت یاد بگیری باید بگم که باید اول JS قوی داشته باشی! بزار با یک مثال خیلی راحت این موضوع رو توضیح بدهم فرض کنید که شما می‌خواید یک غذای ایتالیایی درست کنید و به دنبال دستور پخت هستید این درحالیه که اصلا تا به حال آشپزی نکردید و با خوندن دستور قطعا سردرگم میشید. پس هرچه قدر توانایی شما بالاتر باشه قطعا موفقیت شما در یادگیری ری اکت هم بیشتره!

برنامه نویسی ری اکت برتر آموز

چرا کتابخانه ری اکت میان برنامه نویسان پرطرفدار است؟

همین الان خود شما که در حال مطالعه این مقاله هستید حتما با توصیه یک برنامه نویس و یا مطالعه در این زمینه یادگیری ری اکت را انتخاب کرده‌اید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
بک لینک چیست؟ در سئو سایت چه تاثیری دارد؟

سوالی که پیش می‌آید که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کتابخانه‌های کمی ندارد اما چرا ری اکت پر طرفدار ترین است؟

در ادامه تمامی دلایلی که باعث می‌شود این کتابخانه محبوب باشد را بررسی خواهیم کرد.

یادگیری آن آسان است!

البته اگه تازه کار باشید و هنوز زبان JS را بلد نباشید شاید نتوانید این جمله را به خوبی درک کنید ولی یادگیری react نسبت به سایر کتابخانه‌ها آسان است.

اگر به زبان JS مسلط باشید در کوتاه‌ترین زمان react را یاد خواهید گرفت.

اگر به زبان‌هایی مانند CSS و HTML که زبان‌های برنامه نویسی وبسایت هستند تسلط داشته باشید فرآیند یادگیری react در شما آسانتر خواهد شد.

این در حالی است که افرادی که به سراغ انگولار می‌روند باید به Domain specific Language مسلط باشند.

روی سئو سایت اثر می‌گذارد!

شاید فکر کنید که چرا باید یک کتابخانه JS روی سئو سایت اثر بگذارد؟

در واقع موتورهای جست و جو کدهای سایت شما را می‌خوانند اما متاسفانه گاهی اوقات از خواندن کدهای جاوا اسکریپتی ناتوان هستند.

اگر کمی در حوزه سئو سر و کار داشته باشید متوجه می‌شوید که اگر الگوریتم‌ها و ربات‌ها نتوانند کد‌ها را بخوانند عملا پیشرفت و رتبه دهی کنسل می‌شود.

بنابراین سئوکاران از برنامه نویسان خواهش دارند تا با استفاده از React کار را برای این الگوریتم‌ها آسانتر کنند.

موتورهای جست و جو به خوبی می‌توانند کدهای ری اکت را بخوانند و این یعنی الگوریتم ها به خوبی سایت شما را ایندکس می‌کنند.

قطعا می‌دانید که هر چه قدر روی طراحی سایت خود زمان و برنامه بگذارید اما اگر نتوانید با سئو رتبه خوبی بگیرید پروژه شما شکست می‌خورد.

جریان اطلاعات یک طرفه

در ری اکت از مفهومی به نام جریان اطلاعات یک طرفه استفاده می‌شود. براساس این معماری کامپوننت‌های Child داخل کامپوننت‌های Parent قرار می‌گیرند. از آنجایی که اطلاعات همیشه در یک جهت جریان دارد پیدا کردن خطاها و اینکه مشکل موردنظر در کدام قسمت از برنامه به وجود آمده است راحت‌تر خواهد بود.

پیشنهاد میشه بخوانید...
پربازدیدترین سایت های ایران

قابلیت تست کردن

خوب قابلیت تست کردن جزو ویزگی‌هایی است که برای برنامه نویسان اهمیت زیادی دارد و این افراد همیشه دوست دارند تا برنامه خود را تست کنند بنابراین ری اکت این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌های نوشته شده خود را تست نمایید.

کاربرد در توسعه appهای مربوط به موبایل

شما با استفاده از کتابخانه ری اکت می‌توانید اپ‌های زیادی مربوط به سیستم عامل IOS و یا Andriod را طراحی نمایید. طراحی یک اپ زیاد تفاوتی با طراحی یک سایت ندارد بنابراین اگر طراحی سایت را بلد هستید با کمی مطالعه می‌توانید طراحی اپ را نیز آموزش ببینید!

طراحی اپلیکیشن‌های متحرک

اگر برنامه نویسی ری اکت را بلد نباشید برنامه‌نویسی یک صفحه مرورگر داینامیک ، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که باید به وسیله HTML انجام دهید. اما امروزه ، کتابخانه ری اکت کمک می‌کند تا مراحل انجام چنین پروژه‌هایی کوتاه‌تر شود. این کار از طریق استفاده از سینتکس JSX امکان‌پذیر است. بنابراین اگر در زمینه می‌خواهید فعالیت نمایید react به شما کمک خواهد کرد.

کامپوننت‌های قابل استفاده

کامپوننت‌ها در واقع بلوک‌های تشکیل دهنده هر اپلیکیشن ری اکت محسوب خواهند شد و هر برنامه از چندین کامپوننت متفاوت تشکیل شده است. هر کدام از این کامپوننت‌ها دارای منطق و کنترل‌های اختصاصی خودشان هستند. اما نکته حائز اهمیت این است که می‌توانید در قسمت‌های دیگر نرم‌افزار هم از آن‌ها استفاده نمایید. این موضوع به شکل قابل توجه‌ای باعث افزایش سرعت برنامه‌نویسی شما خواهد شد زیرا دیگر نیاز نیست در هر قسمت یک کامپوننت جدید طراحی نمایید.

معرفی وب سایت‌های طراحی شده با ری اکت

در این قسمت از مقاله به خوبی با ری اکت آشنا شده‌اید حالا می‌خواهیم بررسی نماییم که چه وبسایت‌های مطرحی از کتابخانه ری اکت استفاده می‌کنند. مشاهده این وبسایت‌ها نشان می‌دهد که ری اکت کاملا کتابخانه معروف و قابل اطمینان است و به شما انگیزه یادگیری می‌دهد.

این وبسایت‌ها عبارت‌اند از :

  1. فیسبوک
  2. نتفلیکس
  3. یاهو میل
  4. Dropbox
  5. Asana
  6. واتساپ
  7. و….

سایت هایی که از ری اکت استفاده می کنند برتر آموزویژگی‌های ری اکت چیست؟

ری اکت ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که همواره برنامه نویسان به استفاده از آن ترغیب می‌شوند. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

عیب راحتی راحت در کتابخانه react

شما در ری اکت به راحتی می‌توانید عیب‌های موجود در برنامه خود را پیدا نمایید. در برخی از زبان‌های برنامه نویسی مدت‌ها طول می‌کشد تا شما بتوانید عیب‌ها و ارورهای برنامه را تشخیص دهید اما این امکان به راحتی در ری اکت برای شما فراهم است.

پیشنهاد میشه بخوانید...
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

Hook ها

Hookها یک قابلیت نسبتا جدید هستند در ری اکت هستند که در ورژن 16.8 معرفی شدند. با استفاده از یک Hook شما می‌توانید بدون نوشتن کلاس از state و دیگر قابلیت‌های ری‌ اکت استفاده کنید. Hookها قابلیت‌هایی هستند که به state یا قابلیت‌های lifecycle ری اکت متصل می‌شوند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

Life Cycle

هر کدام از کامپوننت‌های موجود در React دارای یک Life Cycle یا چرخه زندگی هستند. شما می‌توانید این چرخه زندگی را در سه فاز مختلف Mounting  Updating و Unmounting دستکاری کنید. Mounting به زمانی گفته می‌شود که عناصر مختلف را داخل DOM قرار می‌دهید. فاز Update هم زمانی ایجاد می‌شود که تغییری در state یا props یک کامپوننت رخ داده است. در نهایت نیز به زمانی که کامپوننت از DOM خارج شود فاز Unmounting رخ می‌دهد.

افزونه JSX

یکی از افزونه‌های جاوا اسکریپت JSX نام دارد. این افزونه برای توضیح درباره این که رابط کاربری یک سایت و یا یک اپ باید چه شکلی باشد استفاده می‌شود در واقع با JSX این امکان برای شما فراهم است تا از ساختارهای HTML در کدها و فایل‌های جاوا اسکریپت استفاده نمایید.

Virtual DOM

Virtual DOM در واقع نسخه سبک‌تر ری‌ اکت از Real DOM است. با استفاده از این کامپوننت زمانی که وضعیت یک عنصر تغییر می‌کند ، Virtual DOM فقط عنصر مورد نظر را در Real DOM بروز می‌کند و دیگر عناصر تغییری نمی‌کنند. همانطور که قبلا هم اشاره شد، این موضوع باعث افزایش سرعت بارگذاری وب اپلیکیشن‌های شما خواهد شد.

سخن آخر: 

سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع به موضوع ری اکت چیست؟ توضیح داده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز معرفی نماییم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله به درک اهمیت استفاده از ری اکت رسیده باشید و بتوانید یک منبع خوب برای یادگیری این موضوع پیدا نمایید.

هرگز اگر به جاوا اسکریپت مسلط نیستید به سراغ ری اکت نیایید قطعا از یادیگیری این زبان زده می‌شوید بنابراین با آگاهی مسیر برنامه نویسی خود را به درستی طی نمایید.

اگر تجربه‌ای در زمینه یادگیری ری اکت دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.