کاهش رتبه الکسا سایت شگردهای مخفی | الکسا چیست؟ - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

کاهش رتبه الکسا سایت شگردهای مخفی | الکسا چیست؟

کاهش رتبه الکسا

در این مطلب پس از پاسخ به سوال های رتبه الکسا چیست؟ و چرا رتبه الکسا اهمیت دارد؟ به بررسی روش هایی برای کاهش رتبه الکسا خواهیم پرداخت و در آخر مطلب کاهش رتبه الکسا به بررسی ارتباط آن با سئوی سایت خواهیم پرداخت. اگر سئوکار هستید باید بدانید که رتبه الکسا نباید خیلی برای شما ملاک باشد زیرا فقط یک عدد هست که نشان دهنده رتبه سایت شما در ایران و دنیاست، اما از یک حدی به بعد که رتبه سایت ها رقابتی میشود کمی رتبه الکسا اهمیت پیدا میکند، عموما در سایت های خبری و سایت هایی که تبلیغات انجام میدهند رتبه الکسا اهمیت دارد. باید بدانید که الکسا یک عدد بوده و میتوان با روش های غیر اصولی این عدد را کاهش داد حتی تا رتبه زیر 100 ایران هم اومد. اما به هیچ عنوان برای سئو سایت شما مناسب نیست و فقط ضرر آن برای شما میماند. حالا تو این پست پرانتز با شما در مورد کاهش رتبه الکسا در ایران و دنیا به صورت اصولی صحبت میکنیم که خیلی به کارتون میاد پس حتما تا انتها همراه ما باشید.

 رتبه الکسا چیست؟

شرکت الکسا اینترنت در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب سیستم الکسا یا الکسا رنکینگ را تولید نمود. بعدها شرکت آمازون الکسا اینترنت را خریداری نمود و اکنون مالکیت شرکت و سرویس الکسا را در اختیار دارد.
 وب سایت الکسا وب سایت های دیگر را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد دفعات که هر نفر در سایت بازدید کرده است رتبه بندی می کند؛ به طور مثال سایت‌ های گوگل و فیسبوک رتبه های تک رقمی دارند که این یعنی جزء ۱۰ سایت برتر از نظر الکسا می باشند.

الکسا چگونه کار می کند؟

به صورت کلی الکسا داده های مختلف مربوط به رتبه بندی سایت ها را از طریق یک toolbar به دست می آورد. به همین دلیل بعضی از افراد معتقدند الکسا خیلی دقیق نیست ولی بهتر است بدانید که برخلاف آنچه بعضا گفته می شود این سایت یکی از دقیق ترین ابزار ها برای مقایسه ی دو سایت می باشد.

چرا رتبه الکسا اهمیت دارد؟

رتبه الکسا نشانه جایگاه سایت شما در مقایسه با سایر سایت‌ها است. این رتبه جایگاه‌ تان را در رقابت نشان می‌دهد، پس بسیار ارزشمند است؛ اما کاهش رتبه الکسا برای بعضی از سایت هایی که از طریق تبلیغات و برندینگ کسب در آمد می کنند از اهمیت بالاتری برخوردار است. این سایت ها از متخصصان این حوزه می خواهند که رتبه الکسا و سئو سایت آن ها را ارتقا دهند، چرا که پایین بودن رتبه ی الکسای اینگونه سایت ها برای آن ها نوعی اعتبار و تبلیغ محسوب می شود.

علاوه بر این امروزه سایت الکسا در میان مصرف کنندگان و تولید کنندگان نامی شناخته شده است پس احتمال اینکه از یک بیزینس در مورد رتبه الکسا آن ها بپرسند کم نیست پس بهتر حتما راجع به آن بدانیم و سعی کنیم که در زمینه کاهش رتبه الکسا اقدامی انجام دهیم.

کاهش سریع رتبه الکسا

اگر به دنبال این هستید کاهش سریع رتبه الکسا را داشته باشید و سریعا الکسا سایت شما کم شود میتوایند بازدید برای سایت بخرید، خرید بازدید یک مدت رتبه سایت شمارا کاهش میدهد و شما را خوشحال میکند اما بعد از اینکه دیگر بازدید نخرید مجدد با افت شدید رتبه رو به رو خواهید شد که برای سئو سایت شما به شدت مضر میباشد.  اما این کار برای سئو سایت شما ضرر دارد و اصلا پیشنهاد نمیشود. ولی میتوانید تبلیغات عمده برای سایت خود بروید که حجم زیادی ورودی به سمت سایت شما جذب شود و با این حرکت شما با یک تیر دو نشان را زده اید، یعنی هم کاهش سریع رتبه الکسا ا داشته اید و هم محصولات و خدمات شما کاملا هدفمند تبلیغ شده است و روی برندیگ خود فعالیت کرده اید. پیشنهاد میشود خیلی به دنبال این موضوع که سریع رتبه الکسا کم شود نباشید.

 

کاهش رتبه الکسا ایران

موضوعی که مدیران سایت خیلی به آن توجه دارند کاهش رتبه اکسا سایت در ایران هست، یعنی دوست دارند رتبه الکسا ایران آنها کاهش پیدا کند. برای این موضوع باید بازدید کننده های سایت شما از داخل کشور باشند با این کار میتوانید بازدید سایت خود در ایران را هم کم کنید. البته باید محتوایی تولید کنید که به درد کاربر داخل ایران بخورد. در بخش آموزش سئو به این موضوع پرداخته ایم که چطور رتبه سایت خود در ایران را کاهش دهید.

روش های کاهش رتبه الکسا

اکنون که میدانیم رتبه الکسا چیست می خواهیم روش هایی برای کاهش رتبه الکسا را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن اولین مراحل نصب ویجت و نوار ابزار (toolbar) الکسا روی سایتتان است، پس از نصب آن ها با استفاده از موارد زیر رتبه الکسای سایتتان را ارتقا دهید.

چگونگی نصب و امکانات این نوار افزار را در ادامه خواهیم گفت پس با پرانتز همراه باشید. راه های کاهش رتبه الکسا خیلی زیاد میباشد که ما بهترین روش هارا به شما در این مطلب گفته ایم و در آینده روش های بیشتری در مورد راه های کاهش رتبه الکسا در ایران و دنیا به شما خواهیم گفت.

یکی از مهمترین ملاک ها محتوای خوب سایت شما خواهد بود، چرا که محتوای خوب بازدید کننده را افزایش می دهد در نتیجه در کاهش رتبه الکسا شما تاثیر دارد.

می توانید در این مطلب با آموزش تولید محتوا بیتشر آشنا شوید.

تبلیغات

سایت برای هر بیزینسی اعتبار می خرد. پس خیلی مهم است که اگر بیزینسی دارید سایت خوبی برای آن بسازید. و سایتی خوب است که معتبر باشد و پر مخاطب، در نتیجه برای کسب این اعتبار از طریق کاهش رتبه الکسا سایت خود را در شبکه های مجازی تیلیغ کنید و مخاطبان را جذب سایت خود کنید، بازدید بیشتر، رتبه الکسا بهتر!

 

 

دعوتنامه و یادآوری (ایمیل مارکتینگ)

هر چند وقت یکبار مثلا هفته ای یکبار برای اشخاصی که برای عضویت در سایت شما از ایمیلشان استفاده کرده اند ایمیل بفرستید و آن ها را از محتوای جدید سایت با خبر کنید و از آن ها دعوت به بازدید از سایت کنید.

اینکه این عمل منجر به کاهش رتبه الکسا ی شما شود بستگی به خلاقیت و جذابیت ایمیل های شما دارد، به این نکته دقت کنید که ایمیل های زیاد، پشت سرهم و طولانی مخاطب شما را خسته می کند و ممکن است از عضویت انصراف دهد.

به طور مثال دائم در این ایمیل ها تبلیغات نکنید، بیشتر از اینکه این ایمیل ها را به عنوان راهی برای تبلیغات سایت استفاده کنید آن را بیشتر به چشم یک یادآوری کننده سایتتان به مخاطب استفاده کنید.

به غیر از ایمیل اگر شماره ها را دراختیار دارید از راه پیامک هم می توانید استفاده کنید.

 

تبلیغات در این محل ممنوع!

هرجایی تبلیغ سایت را نکنید، این کار فقط هزینه ی اضافه برای شما درست می کند و شاید کمتر از 1 درصد در جذب مخاطب شما را کمک کند. سایت خود را جایی تبلیغ کنید که افراد به محتوای آن نیاز دارند

 

یکی از معیار های الکسا میانگین مدت زمانی است که افراد در سایت شما بوده اند و از محتوای شما استفاده کرده اند. پس همیشه سعی کنید آن ها را در سایت مشغول کنید و همیشه گشت و گذار در سایت شما ادامه دار باشد.

یکی از راه هایی که می تواند به این موضوع کمک کند لینک کردن مطالب مرتبط که در سایتتان وجود دارند به محتوای اصلی می باشد.

اولین پیشنهاد

 

سعی کنید با تقویت سئو سایت همیشه جز اولین جست و جو های موتور های جست و جو باشید یعنی ترافیک جست و جوی سایت را بالا ببرید، افزایش ترافیک جست و جو یکی دیگر از راه های کاهش رتبه الکسا می باشد.

نصب نوار افزار و ویجت الکسا

با نصب این تولبار شما به تخمین دقیق تر بازدید سایتتان توسط سرویس الکسا کمک می کنید. اگر کاربرانی که از شما بازدید می کنند هم این تولبار را نصب کرده باشند الکسا ip های آن ها را تشخیص می دهد و بالا رفتن تعداد ip های ایرانی که از سایت شما بازدید کرده اند منجر به کاهش رتبه الکسا ی سایت شما خواهد شد.

با نصب ویجت هم رتبه الکسای شما با نرخ خوبی کاهش میابد چرا که هر کلیک روی این ویجت را الکسا برای شما محاسبه می کند.

 

 

در این مطلب بار ها از اصطلاح سئو (seo) استفاده کردیم. سئو مخخف کلمه ی  search engine optimization که به معنی بهینه سازی موتور جست و جو می باشد. سایت الکسا نیز سایت هایی را برتر می داند که از دیگر سایت ها برای کاربران مفید تر هستند.

با وجود اینکه متخصصان سئو وقتی در حال بهینه سازی سایت خود هستید اهمیت دادن به رتبه الکسا را پیشنهاد نمی کنند اما شما وقتی روی سئوی سایت تمرکز کرده اید به صورت پیش فرض به کاهش رتبه الکسا ی سایت خود کمک کرده اید.

علت وابستگی مستقیم کاهش رتبه الکسا و بهبود بهینه سازی وب سایت شما، این است که رتبه الکسا ترافیک کلی را می سنجد و سئو سایت نیز تلاش می کند تا ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در نتیجه هرچه سئو بهتری داشته باشید، رتبه الکسا شما نیز کاهش می یابد.

در واقع بالا بردن سئوی سایت و کاهش رتبه الکسا نوعی واحد سنجش اعتبار برای سایت ها می باشند و اهمیت دادن به آن ها و یادگیری اصول آن ها علاوه بر افزایش اعتبار سایت می تواند تبلیغ مناسبی نیز برای سایت شما باشد

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 Best FREE Image Optimization Tools for Image Compression

10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر برای فشرده سازی

آنچه در این پست میخوانید بهینه سازی تصویر چیست؟10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر1. TinyPNGویژگی های کلیدی TinyPNG:2. Optimizillaویژگی های…

بیشتر بخوانید
SMS Marketing: 10X your eCommerce sales with SMS

بازاریابی پیامکی: فروش آنلاین خود را با پیامک 10 برابر کنید (2024)

آنچه در این پست میخوانید بازاریابی پیامکی چیست؟ظهور بازاریابی پیامکی در فضای آنلاینچرا بازاریابی پیامکی موثر است؟تعامل افزایش یافته با…

بیشتر بخوانید
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.