سایت های مورد استفاده برای تحلیل سایت به روش آنلاین - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

سایت های مورد استفاده برای تحلیل سایت به روش آنلاین

تحلیل سایت

سایت های تحلیل سایت، در واقع راهنماهایی هستند که شما میتوانید برای تجزیه و تحلیل سایتتان ازآنها استفاده کنید. سایت های تحلیل سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • نقاط ضعف سایت خود، که اجازه سئو شدن را نمی دهد، بشناسید و سایتتان را سئو کنید.
  • سرعت وبسایت خود را به راحتی تست کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید.
  • ترافیک وبسایت را تجزیه و تحلیل کنید

این سایت ها در واقع اشتباه عمل نمی کنند و تمام مواردی که گفته شد مهم هستند، اما سرعت وب سایت، SEO، و تجزیه و تحلیل رقبا و ترافیک تنها بخشی از داستان عملکرد وب سایت شما را بیان می کند. بخش مهم تر، در تجزیه و تحلیل سایت شما این هست که بازدیدیکنندگان، کابران و مشتریان خود را درک کنید. همچنین باید اقداماتی انجام دهید که فقط بازدید از سایت انجام نشود، بلکه آن شخص زمانی را در سایتتان بماند و استفاده کند.

تحلیل وب سایت چیست؟

تجزیه و تحلیل وب سایت، شامل: آزمایش و تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت شما در رابطه با SEO، سرعت سایت، رقابت و ترافیک می شود. اگر این نتایج در جهت بهبود سایت استفاده شود، هر سایتی می تواند به مرحلۀ خوبی در سئو برسد و از تحلیل ها بهره مند شود. برای مثال، با کاهش اندازه صفحه می خواهیم سرعت کلی سایت را افزایش دهیم یا با بهینه سازی صفحه فرود با ترافیک زیاد، قصد داریم تبدیل را بیشتر کنیم.

رویکردی کاربر محور از سایت های تحلیل سایت

همه ما می دانیم که داشتن سایتی که رتبه خوبی در گوگل داشته باشد، سریع باشد و مشکلات عمده ای نداشته باشد بسیار مهم است. ما همچنین می دانیم که کسب و کار شما به همان اندازه مهم است که چشم انداز رقابتی شما شناخته شود و ترافیک وب سایت شما را به حداکثر برساند.

تجزیه و تحلیل استاندارد وب سایت به شما کمک می کند تا به همۀ موارد مهم دست پیدا کنید ولی مزیت رقابتی مشخصی به شما نمی دهد زیرا رقبای شما نیز، این کار را انجام می دهند. همۀ آنها به همان میزان SEO، عملکرد و ابزارهای ترافیکی که شما استفاده می کنید می توانند دسترسی پیدا کنند.
اما در اینجا شکل دیگری از بینش است که می توانید به خوبی از آن استفاده کنید و 100٪ منحصر به وب سایت شما است: این بینش “دیدگاه کاربران شما” می باشد.

دیدگاه یعنی پی بردن به اینکه چگونه افراد به سایت شما رسیده اند، از آن چه می خواهند و چه تجربه ای در سایت شما خواهند داشت. این موارد به شما بینشی جامع را می دهد که برای ایجاد یک تجربه عالی برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند، اقداماتی را انجام دهید.

تجزیه و تحلیل رفتار و ابزارهای بازخورد با کمک سایت های تحلیل سایت

وقتی یک شخص وارد سایت شما می شود تمام عملکرد و کارهایی که در سایت انجام می دهد را نمی گوید. شما برای آگاهی دقیق تر از رفتارهای کاربر در سایتتان می توانید از نرم افزار تجزیه و تحلیل رفتار (مانند HotJar) استفاده کنید. ابزار HotJar به شما کمک می کند تا این دانش را جمع آوری کرده و به سوالات ارزشمند تجاری مانند:

  • در کدام صفحه افراد قبل از رفتن صبر می کنند و درگیر می شوند؟
  • چگونه افراد با عناصر و بخشهای جداگانه صفحه ارتباط برقرار می کنند؟
  • آنها در سراسر وب سایت به چه چیزهایی علاقه دارند یا از چه چیزهایی چشم پوشی می کنند؟
  • آنها در واقع از وب سایت شما یا محصولتان چه می خواهند؟

ابزار تحلیل رفتار HotJar، چگونه کار می کند؟

ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار، مانند نقشه های حرارتی HotJar و ضبط کردن جلسه، به شما کمک می کند تا نحوه رفتار افراد در وب سایتتان  و تعامل با آنها را درک کنید. نقشه های حرارتی رفتار را در یک صفحه جمع می کنند. این ابزار همچنین، دکمه ها، CTA ها و سایر عناصر قابل کلیک را که بازدیدکنندگان با آنها تعامل دارند را با رنگ های مشخص برجسته می کنند. ضبط جلسه به شما نشان می دهد که چگونه افراد بین صفحات سایتتان حرکت می کنند و به شما کمک می کند اشکالات، مشکلات یا نقاط ضعف احتمالی را که در طول سفر در سایت شما، تجربه می کنند، کشف کنید.

در واقع ترکیبی از این ابزارها می توانند به شما کمک کنند ،افرادی که به سمت وب سایت شما می آیند، آن دسته از موانعی که با آنها روبرو می شوند، شناسایی کرده و در نهایت باعث می شود که بازدیدکنندگان در سایت باقی بمانند و تبدیل به مشتری شوند

4 نوع تجزیه و تحلیل وب سایت های سنتی (به گفته گوگل)

تجزیه و تحلیل وب سایت های سنتی تقریباً به 4 دسته تقسیم می شود:

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. سرعت
  3. رقابت
  4. ترافیک سایت

برای سایت های امروزی و جدیدتر، دیگر تحلیل این 4 مورد کافی نیست و از سایت های تحلیل سایت که ابزار های تحلیل و حسابرسی SEO را در اختیار ما می گذارند، استفاده می شود.
این را هم بدانید که تجزیه و تحلیل سئو انواع مختلفی دارد و متداول ترین اقدامات آن، عبارتند از:

  • سئو روی صفحه
  • تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت
  • تجزیه و تحلیل بک لینک
  • سئو روی صفحه

SEO در صفحه به شما کمک می کند تا وب سایت خود را برای مشکلات فنی رایج که می توانند بر عملکرد موتورهای جستجو تأثیر بگذارند، مانند: گم شدن برچسب <title> یا تغییر مسیرها، بررسی کنید. این نوع تجزیه و تحلیل معمولاً از طریق ابزارهای تخصصی انجام می شود؛ برخی از آنها برای ارائه پیشنهادات مفید (مانند کنسول جستجوی خود Google) به صورت خودکار انجام می شوند و برخی دیگر توسط خودتان قابل تنظیم هستند و به شما در تجزیه و تحلیل پیشرفته (مانند Screaming Frog) کمک می کنند.

4 مورد از سایت های تحلیل سایت

سایت تحلیل سایت Similar Web

Similar Web، یک شرکت مهم داده کاوی و تحلیل رقبای وبسایتی می‌باشد که اطلاعاتی کاملا دقیق درمورد تحلیل سایت های مختلف و همچنین چشم‌اندازی جامع از استراتژی بازاریابی وب‌سایت را ترسیم می‌کند. این سایت در جهت ارتقا میان رقبای موجود، بسیار کمک کننده هست.

برای استفاده از خدمات  سایت similar webنیاز نیست هزینه ای را بپردازید، اما توجه داشته باشید که بدون تبدیل شدن به عضو ویژه، داده های محدودی را دریافت خواهید کرد. در کل similar web یک راه بسیار درجه1 می‌باشد تا ببینید رقبای شما چقدر ترافیک دریافت می‌کنند و بیشتر از چه راه های تبلیغاتی استفاده می کنند.

نرم‌افزار با استفاده از داده‌های استخراج شده از 4 منبع اصلی این کارها را برای شما انجام می‌دهد:

  • پنلی برای وبگرد های ناشناس، که مجهز به نمونه اپ‌ها، پلاگین‌های بروز و پسوندهای دسکتاپ می‌باشد
  • ISPهای محلی،گلوبال و شراکت داده
  • ترافیک وب که مستقیما از مجموعه آموزشی وب‌سایت‌ها و اپ‌های انتخاب شده اندازه‌گیری می‌شود و هدف آن بکارگیری در الگوریتم‌های خاص تخمین‌زنی اندازه‌گیری می‌باشد
  • یک کلونی از کاوشگران وب که کل وب و فروشگاه‌های اپ را اسکن می‌کند

 سایت تحلیل سایت Quantcast

Quantcast ابزاری است برای درک رفتار بازدیدکنندگان استفاده  می شود. هدف اصلی آن این است که اطلاعاتی بسیار مفید از مخاظبین شما جمع‌آوری کند. این سایت با قرار دادن تگ‌ها در وب‌سایت‌های دیگر، بلاگ‌ها، ویدیوها و ویجت‌ها، چیزهایی همانند سن مخاطب و نوع جنسیت، نوع و تمایلات، میزان تعاملات با انواع معین محتوا را اندازه‌گیری می‌کند.

قابلیت‌های داده کاوی کوانت‌کست به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات تخصصی تری درباره موارد زیر به دست آورید:

  • جمعیت‌شناسی مشتری (از جمله جنسیت، سن، خانه‌داری و درآمد بازدیدکنندگان)
  • معیارهای حفظ مشتریان
  • تفکیک بازدیدکنندگان با دستگاه مورد استفاده‌شان( تلفن همراه، لپ تاپ و…)

سایت تحلیل سایت MOZ

ابزار MOZ برای نظارت بر سئوی سایت شما و کمپین‌های بازاریابی محتوا و اجتماعی می‌باشد.ماز برای کمپین‌های تحلیل سئویش بسیار معروف است. به کمک آن شما می‌توانید روی رنکینگ یا همان رتبۀ کلمات کلیدی خودتان تمرکز کنید تا بدانید استراتژی‌ سئوی شما چقدر عملکرد خوبی دارد.

ماز یک ابزار بسیار عالی برای نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی‌شما هست. متاسفانه مدتی یکی از آپشن های این ابزار برداشته شده است و این هست که به شما امکان ردیابی رنکینگ مورتور جستجوی رقبا را نمی دهد.
ماز برای 30 روز رایگان  می باشد و بعد از آن باید برای هر ماه استفاده 99دلار پرداخت کرد.

سایت تحلیل سایت SEMrush

SEMRUSH یک ابزار فوق العاده جامع آنالیز سایت می باشد که اتفاقا نیاز به بودجه زیادی هم ندارد. این ابزار به ما کمک می کند که بر نمایش تبلیغات رقبا و استراتژی های بازاریابی نطارت داشته باشیم.

از مهم‌ترین دلایلی که بازاریابان حوزۀ دیجیتال از سمروش استفاده می‌کنند این است که بر عملکرد وب‌سایت‌هایشان یا سایت‌های رقیبانشان در نتایج جستجوی طبیعی نظارت داشته باشند. شما در عرض چند ثانیه می‌توانید وارد لینک وب‌سایت در نوار جستجو شوید و معیارهای زیر را دریافت کنید:

  • حجم ترافیک از جستجو به صورت پولی و طبیعی
  • تغییرات در حجم جستجو در طول زمان
  • کلمات کلیدی برای رنکینگ
  • رقبای اصلی
  • لینک‌های پشتیبانی عدم فالو و فالو

شما برای داشتن حساب در سمروش نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید، اما شما تنها  از 5 نقطه داده برای هر معیار استفاده می‌کنید و به 5 گزارش برای هر روز در برنامه رایگان شرکت محدود می‌شوید. اگر به‌دنبال این هستید که در ماه 99.95 دلار برای عضو ویژه بپردازید، داده‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. شما هم‌چنین قادر خواهید بود که تا 30.000 گزارش را در روز انجام دهید. علاوه برآن 10.000 نتیجه برای هر گزارش دریافت کرده و تا 500 کلمه کلیدی را در 5 پروژه متفاوت مدیریت کنید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
SMS Marketing: 10X your eCommerce sales with SMS

بازاریابی پیامکی: فروش آنلاین خود را با پیامک 10 برابر کنید (2024)

آنچه در این پست میخوانید بازاریابی پیامکی چیست؟ظهور بازاریابی پیامکی در فضای آنلاینچرا بازاریابی پیامکی موثر است؟تعامل افزایش یافته با…

بیشتر بخوانید
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.