بهترین پلاگین های راه اندازی عضویت ویژه VIP در سایت (مقایسه 2022) - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

بهترین پلاگین های راه اندازی عضویت ویژه VIP در سایت (مقایسه 2022)

راه اندازی سایت عضویت ویژه – آیا به دنبال ساخت یک سایت عضویت ویژه در وردپرس هستید؟ می خواهید بدانید بهترین افزونه عضویت وردپرس کدام است؟ انتخاب یک پلاگین ساخت عضویت ویژه مناسب برای کسب و کار شما خیلی مهم است چون پلاگین و سرویس بهتر به معنای فرصت بیشتر برای رشد سایت است. در این مقاله، 5 مورد از بهترین افزونه های راه اندازی عضویت ویژه وردپرس را برای ساخت ساده سایت های عضویت پولی با یکدیگر مقایسه می کنیم.

در افزونه عضویت وردپرس باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

پلاگین های ساخت عضویت پولی وردپرسی زیادی وجود دارد، اما همه آنها ویژگی های کاملی ندارند که ممکن است شما برای ساخت سایت فروش عضویت پولی خود لازمشان داشته باشید.

یعنی هر کدام از آن ها به نوعی کم و کاستی های خود را دارند. برخی از آنها برای فروش اشتراک های تک سطحی خوب هستند. یعنی شما می توانید فقط یک پلن اشتراک ویژه ایجاده کرده و همان را به فروش برسانید. اما همه آن ها به این شکل نیستند. برخی دیگر از پلاگین های ساخت عضویت پولی در سایت، پلن های عضویت متنوع و ویژگی های مدیریت اشتراک را هم به شما به عنوان مدیر سایت و هم به کاربران و مشتریان ارائه می دهند.

برخی از پلاگین ها ویژگی دیگری به نام محتوای قطره ای ارائه می دهند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا به آرامی محتواهای جدید را برای کاربران VIP منتشر کنید. در حالی که کاربران معمولی فقط می توانند به بخش کوچکی از آن محتوا دسترسی داشته باشند و یعنی بخش زیادی از محتوا برایشان قفل شده که برای مشاهده آن باید اشتراک بخرند.

همچنین باید بدانید می خواهید از کدام درگاه های پرداخت استفاده کنید. آیا می خواهید اینماد بگیرید؟ پس می توانید از درگاه های مستقیم استفاده کنید. در غیر اینصورت باید از درگاه های پرداخت واسط مانند زرین پال استفاده داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید پلاگین های ساخت عضویت ویژه معمولا ساخت خارج هستند و با درگاه های پرداخت خارجی مانند پی پال کار می کنند.

مسلما نمی توان با درگاه های مانند پی پال کار کرد و برای قابل استفاده کردن آن پلاگین ها در ایران لازم است که آن ها را اصطلاحا بومی سازی کرد. به این معنا که ضمن فارسی سازی، درگاه های پرداخت ایرانی را به آن ها افزود و آن ها را سیستم بانکی ایران سازگار کرد. پس باید به دنبال پلاگین های باشد که یا بومی سازی شده اند یا حداقل با درگاه های پرداخت ایرانی سازگاری دارند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
ترفندهای دیجیتال مارکتینگ

پلاگین های ساخت عضویت ویژه می توانند خودشان با درگاه های پرداخت کار کنند یا با واسطه یک پلاگین مکمل این کار را انجام دهند. به هر حال باید به دنبال پول باشیم و از پلاگین هایی استفاده کنیم که دریافت پول را ممکن تر می سازد. 🙂

در ادامه بیایید بررسی کنیم برای راه اندازی سایت عضویت وردپرس به چه چیزی نیاز دارید.

برای راه اندازی سایت عضویت وردپرس به چه چیزی نیاز دارید؟

سایت های فروش عضویت ویژه وردپرسی به پلاگین ها متنکی هستند و بهتر است از همان ابتدا بهترین پلاگین را انتخاب کرده تا در ادامه به مشکل برنخورید. همچنین سایت های فروش VIP برای درآمد بیشتر به ترافیک و کاربران بیشتر احتیاج دارند.

وقتی تعداد بالایی از افراد وارد سایت می شوند این احتمال وجود دارد که سایت با مشکلات سرعت مواجه شود که دو جنبه دارد سرعت و هاست. انتخاب هاست اشتباه می تواند برای عملکرد کلی سایت شما مضر باشد. به همین دلیل است که اولین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین هاستی را انتخاب کنید که ضمن کیفیت مناسب قیمت مناسبی داشته باشد. در مقالات زیر در مورد هاست و VPS صحبت هایی داشته ایم که می توانید از آن ها دیدن نمایید.

باید به دنبال هاستی باشد که ضمن سایر خدمات خوب، SSL رایگان، پشتیبانی 24 ساعته و آپتایم بالا ارائه دهد. اگر برای بودجه خود مشکلی ندارید می توانید از هاست های اختصاصی یا سرورهای اختصاصی استفاده کنید که فقط در اختیار شما قرار داده می شود و بیشترین عملکرد را خواهد داشت.

در گام بعدی شما باید یک دامنه  برای وب سایت خود انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم پلاگین هایی مانند OptinMonster را بر روی سایت خود نصب کنید. این پلاگین به شما کمک می‌کند کاربران بیشتری را جذب کنید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

حالا که در مورد آنچه شما برای راه اندازی سایت عضویت پولی در وردپرس نیاز دارید صحبت کرده ایم، بیایید نگاهی به بهترین افزونه های عضویت وردپرس خود بیاندازیم.

1. MemberPress

MemberPress یکی از دوست داشتنی ترین پلاگین های ساخت عضویت VIP وردپرس است. همچنین از نظر ویژگی‌ ها دارای ویژگی های بسیار ساده و  در عین حال قوی‌ ترین ویژگی ها برای استفاده است.

مزایای افزونه عضویت MemberPress WordPress

راه اندازی آسان – MemberPress فرایند راه اندازی یک وب سایت فروش عضویت ویژه با وردپرس را کاملا ساده می کند. ممبرپرس می‌تواند به‌ طور خودکار صفحه پلن های قیمتی، ورود، حساب کاربری و تشکر را برای کاربرانتان تنظیم کند. همچنین افزودن پلن های عضویت نیز خیلی ساده است.

کنترل دسترسی به محتوا – MemberPress دارای کنترل دسترسی قدرتمندی است که به شما کمک می کند دسترسی به هر محتوایی از جمله پست ها، صفحات، دسته ها، تگ ها، فایل ها و موارد غیره را محدود کنید.

بازنمایش محتوا – بازنمایش محتوا به شما این امکان را می دهد تا محتوای محدود شده را پس از مدت زمانی مشخص به کاربران معمولی نشان دهید. این یک ویژگی خیلی مفید برای فروش دوره های آنلاین یا مطالب آموزشی است. چون نیازی به تولید محتوای دیگر نیست، ضمن آنکه کاربران معمولی نیز با دیدن محتواهای رایگان شده، حس بهتری دریافت می کنند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

فروش دوره های مختلف – MemberPress به شما این امکان را می دهد تا دوره های آنلاین را به راحتی ساخته و بفروشید. این امکان یک تجربه یادگیری تعاملی را برای کاربران ارائه می دهد که بر میزان تکمیل دوره تمرکز دارد. یعنی کاربر در دوره ثبت نام می کند و سپس با تعاملاتی که انجام می دهد میزانی از نوار پیشرفت پر می شود و زمانی این نوار پیشرفت تمام می شود که تمامی دروس را دیده و تکالیف را انجام دهد.

ادغام – MemberPress با سرویس های ایمیل مارکتینگ AWeber ،MailChimp ،GetResponse و MadMimi ادغام می شود. همچنین با چند سرویس پادکست و برخی از سرویس های شرکت آمازون ادغام می شود.

درگاه های پرداخت – MemberPress با درگاه های پرداخت ایرانی مشکلی ندارد.

معایب استفاده از MemberPress Pro

گزینه های پرداخت محدود – MemberPress از گزینه های پرداخت زیادی پشتیبانی نمی کند. این امر برای صاحبان سایت‌هایی که در کشورهایی زندگی م ی‌کنند که توسط این درگاه‌های پرداخت پشتیبانی نمی‌ شوند، مشکل ساز خواهد بود. البته می توان با بومی سازی و انجام کارهای برنامه نویسی وردپرس، این پلاگین را سازگار کرد اما به هر حال هزینه های اضافی به بار می آورد.

ادغام شدن محدود – در حالی که این پلاگین پشتیبانی کافی از خدمات محبوب برای ساخت یک سایت فروش عضویت ویژه دارد، هنوز با برخی از سرویس های مطرح دیگر ادغام نمی شود. البته این پلاگین به راحتی قابل توسعه است و شما می توانید برای ادغام یک سرویس شخص ثالثی که می خواهید از آن استفاده کنید به شخصی پول بدهید.

ما فکر می کنیم MemberPress آسان ترین پلاگین ساخت عضویت وردپرس برای افراد تازه کار است. با هزاران گزینه و امکان قدرتمند که به سرعت و سادگی راه اندازی می شود.

پلاگین راه اندازی عضویت ویژه

2. LearnDash

LearnDash یک پلاگین فوق العاده انعطاف پذیر و بسیار آسان برای استفاده برای ساخت سایت های وردپرسی است. این پلاگین را می توان با سایر پلاگین ها ادغام کرد.

مزایای استفاده از LearnDash

راه اندازی آسان LearnDash خیلی ساده راه اندازی می شود و اضافه کردن محتوا به آن خیلی راحت است. همچنین با ابزارهای پیشرفته ای همراه است تا به راحتی محتوای سایت عضویت ویژه شما را در پلن های مختلف سازماندهی کند.

ایجاد محدودیت محتوا به صورت آسان LearnDash به شما امکان می دهد به راحتی هر محتوایی را مخفی کرده  و آن را به پلن های مختلف عضویت VIP محدود کنید.

فروش دوره – LearnDash به شما امکان می دهد دوره های آنلاین را به راحتی ایجاد کرده و بفروشید. ماژول های پیشرفته ای دارد که به شما امکان می دهد مطالب آموزشی را بهتر از سایر پلاگین های ساخت عضویت وردپرس مدیریت کنید.

محتوای قطره چکانی – دارای ویژگی قدرتمند ارائه محتوای قطره چکانی است که به شما این ویژگی را می دهد که محتوای خود را در فواصل زمانی منظم یا پس از تکمیل پلن های مختلف در اختیار کاربران قرار دهید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
سئو تصاویر، چگونه در جستجوی تصاویر در گوگل رتبه بهتری کسب کنیم

ویژگی‌های داخلی داخلی این ابزار با ابزارهای مکمل برای ساخت سایت‌های فروش عضویت ویژه بسیار جذاب با امتحانات، امتیازدهی به کاربر، انجمن‌های ویژه دوره، گواهی‌ ها، پروفایل های کاربر و غیره ارائه می‌شود.

ادغام ها و پرداخت ها LearnDash مجموعه ای شگفت انگیز از ادغام ها و درگاه های پرداخت را ارائه می دهد و با درگاه های پرداخت ایرانی نیز سازگاری دارد. حتی می توانید آن را به پلاگین هایی مانند MemberPress، WooCommerce، bbPress، Slack و غیره متصل کنید.

معایب استفاده از LearnDash

برخی از ویژگی های عضویت را ندارد – اگر می خواهید یک سایت فروش عضویت ویژه بدون بخش فروش دوره بسازید، ممکن است برخی از ویژگی های LearnDash برای شما مفید نباشد. اگر می خواهید دوره های آنلاین را در یک سایت فروش عضویت پولی بفروشید، LearnDash راه حل عالی است. مجموعه گسترده ای از افزونه ها و ادغام ها به شما امکان می دهد یک سایت بسیار جذاب بسازید.

3. Teachable

Teachable یک پلاگین ساخت دوره های آنلاین همه جانبه است. این پلاگین ساخت سایت عضویت پولی، تالارهای گفتگو، ایمیل مارکتینگ و تجزیه و تحلیل را در یک داشبورد ارائه می کند.

مزایای استفاده از Teachable

قابل تنظیم Teachable به راحتی قابل تنظیم است و اصلاً به هیچ مهارت فنی نیاز ندارد. ایجاد محتوای عضویت پولی آسان است و شامل ابزارهای داخلی برای ایجاد و آپلود سریع ویدیوها، متن، PDF و موارد دیگر است.

محتوای قطره چکانی شامل ویژگی ارائه محتوای قطره چکانی انعطاف‌ پذیر است که به شما امکان می‌ دهد محتوا را بر اساس پیشرفت یا پلن اشتراکی کاربران منتشر کنید.

ویژگی‌های تعامل داخلی با استفاده از این پلاگین می توانید انجمن‌ های گفتگو، امتحانات، فرم‌ های تماس، گواهی‌ها و سایر ویژگ ی‌ها را برای تقویت تعامل کاربر و ایجاد جامعه کاربران قدرتمند ارائه دهید.

معایب استفاده از Teachable

به صورت پلاگین ارائه نمی شود Teachable به عنوان یک پلاگین وردپرسی در دسترس نیست. اما، می‌ توانید با افزودن API یا یک زیر دامنه، آن را با سایت وردپرسی خود ادغام کنید.

4. Content Pro

Restrict Content Pro یک مدعی قدرتمند به عنوان بهترین پلاگین ساخت عضویت برای وردپرس است. این توسط همان تیمی ایجاد شده است که پشت پلاگین های Easy Digital Downloads و AffiliateWP هستند.

مزایای استفاده از Restrict Content Pro

استفاده آسان – Restrict Content Pro به راحتی با رابط کاربری وردپرس ادغام می شود. ضمن زیبایی به شما اجازه می دهد تا به راحتی نحوه استفاده از آن را با استفاده از داکیومنت های مختلف متوجه شوید.

یکپارچه‌ سازی‌ های داخلی – برخلاف سایر پلاگین های ساخت عضویت پولی، Restrict Content Pro دارای ادغام‌های داخلی است که سایر افزونه‌ها به عنوان افزونه‌های پولی ارسال می‌شوند. دارای Stripe، PayPal، MailChimp، MailPoet، مدیر ایمیل، صادرات CSV و بسیاری از ویژگی های دیگر است.

درگاه های پرداخت – پلاگین های دیگری مانند Stripe، PayPal، و Braintree به عنوان پلاگین های رایگان ارائه می شوند. سایر درگاه‌های پرداخت پشتیبانی شده عبارتند از 2Checkout، PayPal Website Payments Pro، PayPal Express و Stripe Checkout. البته بیشتر این درگاه ها برای ایران مناسب نیستند اما می توان از نسخه بومی سازی آن که توسط برخی از مارکت های ایرانی ارائه داده شده است استفاده کرد که ضمن فارسی سازی، با درگاه های پرداخت ایران سازگاری دارد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
نکات مهم در ثبت دامنه

با Easy Digital Downloads کار می کند – اگر از پلاگین Easy Digital Downloads برای فروش محصولات دیجیتالی خود استفاده می کنید، Restrict Content Pro همراهی عالی برای این پلاگین است.

پشتیبانی عالی – داکیومنت ها و فایل های رایگان گسترده ای برای همه کاربران در دسترس است. همچنین می توانید با خرید آن از مارکت های معتبر خارجی یا ایرانی، پشتیبانی با سرعت بیشتر دریافت نمایید.

معایب استفاده از Restrict Content Pro

با پلاگین ها و سرویس های کمتری ادغام می شود – نسبت به سایر افزونه های موجود در این لیست، ادغام کمتری با سرویس های شخص ثالث مانند ارائه دهندگان خدمات ایمیل دارد.

Restrict Content Pro یکی از آسان‌ ترین پلاگین های راه اندازی عضویت ویژه است. همچنین برای توسعه دهندگان وردپرس مناسب است و دارای مجموعه ای از ویژگی‌ های خیلی خوب است که برای انواع مختلف سایت های عضویت عالی است.

5. S2Member

S2Member یک پلاگین محبوب رایگان عضویت VIP وردپرس است که نسخه پولی آن نیز موجود است. مدت زیادی است که ساخته شده و کاربران زیادی را به صورت اختصاصی جمع آوری کرده است.

مزایای استفاده از افزونه عضویت وردپرس S2Member

پلاگین پایه رایگان – پلاگین پایه ای s2Member رایگان است. هر کسی می تواند آن را دانلود کرده و امتحان کند. البته از نظر ویژگی ها محدود است اما دید خوبی به شما  ارائه می دهد می دهد.

Content Dripping – این پلاگین دارای ویژگی محتوای قطره ای است که درباره آن حرف زدیم.

درگاه های پرداخت – نسخه رایگان از پی پال پشتیبانی می کند اما احتمال دارد که با درگاه های ایرانی نیز سازگاری داشته باشد.

ادغام – با پلاگین های MailChimp ،bbPress و BuddyPress کار می کند.

اسناد راهنما و پشتیبانی – S2Member دارای پایگاه داده گسترده ای است که در دسترس همه است.

معایب استفاده از افزونه عضویت وردپرس S2Member

خیلی کاربرپسند نیست – استفاده از s2Member کمی سخت تر از سایر پلاگین های عضویت است.

محدودیت های نسخه رایگان – نسخه رایگان، تنها به 4 پلن عضویت محدود می شود و ویژگی محتوای قطره چکانی ندارد.

پلاگین رایگان عرضه می شود اما برای امکانات بیشتر باید نسخه پریمیوم آن را خریداری نمایید.

پلاگین راه اندازی عضویت ویژه

نتیجه:

MemberPress بهترین پلاگین ساخت عضویت VIP وردپرس است. این پلاگین دارای تمام ویژگی هایی است که با فایل های آموزشی نیاز دارید. اگر چیزی ساده و انعطاف پذیر می خواهید، Restrict Content Pro یک گزینه عالی است. تیم پشت سر این افزونه، دارای سابقه اثبات شده ای برای تولید محصولات عالی است.

اگر می خواهید دوره های آموزشی را در وب سایت عضویت خود بفروشید، توصیه می کنیم از LearnDash استفاده کنید، این پلاگین دارای ویژگی های قدرتمندی برای ساخت و فروش دوره های آنلاین در کنار محتوای VIP است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین پلاگین ساخت عضویت پولی وردپرس را برای سایت خود پیدا کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
انتخاب رنگ بهینه برای دکمه افزودن به سبد خرید

انتخاب رنگ مناسب برای دکمه “افزودن به سبد خرید”

آنچه در این پست میخوانید بهترین رنگ برای دکمه “افزودن به سبد خرید”قرمزسبززرد یا نارنجیآبیمشکی دکمه افزودن به سبد خرید…

بیشتر بخوانید
Google Discover

گوگل دیسکاور چیست و چگونه به seo کمک می‌کند

آنچه در این پست میخوانید Google Discover چیست و چرا برای سئو مهم است؟Google Discover چگونه کار می کند؟دستورالعمل های…

بیشتر بخوانید
create website brief

نحوه نوشتن بریف طراحی وب سایت

آنچه در این پست میخوانید خلاصه یا بریف طراحی وب سایت چیست؟چرا بریف طراحی وب سایت بسیار مهم است؟نظرات نهایی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.