هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟ - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

برای همۀ ما این سوال پیش می آید که هاست وردپرس چیست و چه تفاوت اساسی با هاست معمولی دارد؟  اکثر سایت های امروزی با وردپرس ساخته شده اند و وردپرس هم به علت داشتن افزونه ها و پلاگین های زیاد مجبور به استفاده از منابع سرور هست، پس مطلوب است که شما برای انعطاف پذیری سایت خود و جلوگیری از استفادۀ بیش از حد سرور، از هاست وردپرس استفاده کنید.
این هاست بر روی سیستم عامل لینوکس و با کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل وجود دارد، که در بین هاست های موجود، محبوبیت بسیار زیادی دارد. بطور کلی در هیچ منبعی، یک تعریف ثابت و مشخص برای هاست وردپرس وجود ندارد، آن هم به علت سرویس های زیادی که وب سرورها ارائه می دهند.
ما به دلیل اهمیت مفهومی هاست وردپرس، ابتدا کمی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، برایتان توضیحاتی را می دهیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار عالی است که به شما این امکان را می دهد که بدون کدنویسی و داشتن دانش برنامه نویسی، خیلی سریع و در مدت زمان کوتاه یک سایت خوب برای خود طراحی کنید. این سیستم را می توان روی هر سرور میزبان لینوکس که از PHP و پایگاه داده MYSQl پشتیبانی می کند، اجرا کرد. نکتۀ جالبی دربارۀ وردپرس وجود دارد و این هست که حدود 40 درصد از سایت های جهان با این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و کامل طراحی شده است. سایت هایی هم که با وردپرس طراحی شده اند شامل سایت های خبری، وبلاگ های سرگرم کننده و فروشگاه های آنلاین می باشد.

انواع هاست

آیا می دانید هاست چیست و یا با تمامی هاست های موجود، آشنا هستید؟ در ادامه می خواهیم به بررسی انواع هاست ها بپردازیم.

اختصاصی

هاست های اختصاصی در واقعی به شکلی هستند که اگر شما قصد خرید آن را داشته باشید، سرور تمام و کمال در اختیار شما قرار می گیرد و سایت دیگری روی آن نخواهد بود. این نوع از هاست سرعت بسیار بالایی دارند و هزینه بالاتری هم نسبت به دیگر هاست ها دارد.

اشتراکی

از پرطرفدارترین هاست ها همین هاست های اشتراکی می باشند که هر قسمت از سرور به یک سایت اختصاص پیدا می کند و سرور را به چندین بخش کوچک و بزرگ تقسیم می کنند. این هاست بیشتر برای افرادی مناسب است که به تازگی می خواهند یک سایت طراحی کنند و می خواهند یک هاست مقرون به صرفه داشته باشند.

ابری

جدیدترین نوع هاست همین هاست ابری است که در واقع چندین سرور به طور همزمان مشغول به کار هستند و زمانی که برای یکی از سرور مشکلی به وجود آید، سرور بعدی وارد کار می شود.

هاست وردپرس چیست؟

مجازی

vps ها یا سرور های مجازی، این مدل هاست را ارائه می دهند. این مدل از هاست ها به صورت مجازی روی سرور نصب می شوند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وردپرس

این نوع هاست مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد که از این هاست برای بهبود سایت های وردپرسی استفاده میشود. این بهبودها شامل سرعت، انعطاف پذیری و… می شود. اگر شما یک آموزش وردپرس را دنبال کنید، حتما در آن اشاره ای به مبحث هاست وردپرس شده است.

ویندوز

هاست ویندوز در واقع فضایی است در هارد یک سرور مشخص که می توان بر روی آن اطلاعات سایت را آپلود کرد. سیستم عامل این سرور، ویندوز نسخه مخصوص سرور می باشد. هاست های ویندوزی مخصوص آن دسته از سایت هایی هستند که توسط دو زبان برنامه نویسی asp، asp.net یا ورژن های جدید آن مثل MVC یا MVC core نوشته می شوند.

لینوکس

هاست لینوکس نوعی از میزبانی وب می باشد که سیستم عامل سرور یا همان میزبان ارائه خدمات سیستم عامل لینوکس می باشد.  سرور لینوکس بسیار سریع و دارای امنیت و اطمینان زیادی هست.

فروشگاهی

امروزه افراد زیادی هستند که در زمینه فروش محصول فعالیت می کنند و اکثریت آن ها یک سایت فروشگاهی دارند که داخل آن محصولاتشان را به فروش می رسانند. یکی از هاست های مناسب اینگونه سایت ها، هاست های فروشگاهی است.

دانلود

احتمالا برایتان پیش آمده که وقتی قصد داشته اید فیلم یا موزیکی را دانلود کنید شما را به یک سایت دیگر ارجاع داده است، اینگونه سایت ها از همان سرور های دانلودی استفاده می کنند و فقط برای این منظور ساخته شده اند.

برای نصب وردپرس، نیاز به هاست وردپرس داریم؟

در واقع منابعی که شما برای راه اندازی یک سایت وردپرسی نیاز دارید، منابع اندکی هستند که شامل: MySQL و PHP می باشد. اکثر هاست های موجود هم این امکانات را  دارند ولی به این معنا نیست که تمامی هاست ها خدمات و شرایط یکسانی برای وردپرس دارند. پس اگر قصد دارید که یک سایت وردپرسی راه اندازی کنید، با تهیۀ یک هاست وردپرس، شرایط بهتری برای سایت خود فراهم کرده اید.

هاست وردپرس چیست؟

به دلیل ساخته شدن سایت های زیادی با وردپرس، هاست وردپرس اختصاصی به وجود آمد که این هاست باعث صرفه جویی زمان پیکربندی و بالا رفتن سرعت راه اندازی سایت می شود. شما در این هاست یک هاست پرسرعت مخصوص وردپرس خواهید داشت که با چند کلیک، به راحتی می توانید یک هاست وردپرس را ایجاد و پیکربندی کنید. علاوه برآن هنگام ایجاد این نوع هاست، یک سری از افرونه ها و ابزارهای کاربردی به دلخواه نصب می شود. به طور کلی این هاست اختصاصی وظیفۀ ایمن سازی و افزایش سرعت در نصب و کانفیگ وردپرس را دارد.
و جدا از همۀ این موارد، در هاست وردپرس، یک پشتیبانی کارآمد هم وجود دارد که ابزار های خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

یک هاست وردپرس چه ویزگی هایی دارد؟

  • نسبت به هاست های معمولی، سرعت بسیار بالاتری دارد
  • برای بهینه سازی پایگاه داده و پشتیبان گیری خودکار، ابزار هایی دارد
  • برای افزایش سرعت و امنیت، پیکربندی و بهینه سازی خوبی انجام داده است
  • بهره روی بسیار بالایی دارد
  • منابع و پهنای باند بیشتری نسبت به هاست های معمولی دارد

چرا از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

همانطور که اکثر ما می دانیم حدود بیش از 40درصد سایت های جهان فقط با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است. این درصد واقعا زیاد هست و کسب و کارهای متعددی هم سایت خود را بر پایه وردپرس بنا نهادند. پس به همین دلیل هاستینگ ها، وارد میدان شدند و خدمات هاستینگ حرفه ای وردپرس را ارائه دادند، وقتی شما از این هاست برای سایت وردپرسی خود استفاده می کنید، انگار هیچ مشکلی سایت شما را تهدید نمی کند و از لحاظ سرعت و امنیت، همه چیز دست خودتان هست.

مکان جغرافیایی در هاست وردپرس، تأثیر دارد؟

مکان جغرافیایی و فیزیکی که سرور اصلی هاست شما در آن هست، نقش مهمی در سرعت بارگذاری سایت شما خواهد داشت. این مسئله بسیار مهم است که سرور هاست خریداری شده در نزدیک بازدیدکننده های سایت شما باشد.
برای مثال اگر بازدیدکنندگان شما بیشتر ایرانی هستند باید هاستی را انتخاب کنید که سرورش در ایران مستقر باشد و مشکلی برای شما به وجود نیاورد. البته درست است که سرور خارجی خوب هست ولی باید به این مورد توجه کنید که بارگذاری یا همان لود شدن سایت شما با سرعت کمتری انجام می شود.

برای هاست وردپرس چه امکانات سخت افزاری نیاز داریم؟

هر سایتی با سایت دیگر متفاوت است و به همین دلیل امکانات سخت افزاری هم متفاوت است و هر سایتی با توجه به حجم محتواهای داخل آن و موارد دیگر مثل پایگاه داده نیاز به یک سری امکانات سخت افزاری مختلف هست. اما من می خواهم در ادامه امکانات سخت افزاری که شما به طور کلی نیاز دارید را ذکر کنم:

  • میزان توانایی و تعداد هسته پردازنده که به وردپرس اختصاص یافته بود
  • میزان حافظه ای که به هاست وردپرس اختصاص یافته بود
  • سرعت هارد دیسک و محدودیت های دسترسی وردپرس به هارد دیسک
  • سرعت و کیفیت شبکه در پاسخگویی به درخواست ها

کدام هاست وردپرس مناسب تر است؟

اینکه کدام هاست وردپرسی مناسب تر است! پاسخ مشخصی ندارد ولی با اطمینان کامل به شما می گویم که از بین هاست های وردپرسی، آن موردی برای سایت شما مناسب است که از منابع و سخت افزار قوی ساخته شده باشد و سخت افزار آن متناسب با سایت شما باشد زیرا یک سری سایت ها حجم زیادی نیاز ندارند و داشتن منابع زیاد، فقط هدر می رود، اما یک سری سایت های دیگر هستند که هم بسیار مهم اند و هم به منابع قوی تری برای پا برجا بودن نیاز دارند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا توضیحات کاملی را در رابطه با هاست وردپرس ارائه دهیم، همچنین مطمئنم الان می توانید به سوال هاست وردپرس چیست؟ پاسخ جامع و خوبی بدهید زیرا تمام نکات مهم برایتان ذکر شد.
اگر قصد خرید هاست وردپرسی داشتید، به این نکته توجه کنید که از هر سایتی هاست خود را تهیه نکنید، زیرا یک سری هاست ها به هیچ عنوان پشتیبانی خوبی ندارد و مدیر سایت فروش هاست، در صورت برخورد با مشکلی، پاسخ شما را نمی دهد. اما خرید از سایت شناخته شده و خوب، قطعا خیال شما را از بابت پابرجا بودن سایتتان راحت می کند و هیچ موقع سایتتان به مشکلاتی از قبیل، غیرفعال شدن یا بالا نیامدن به وجود نمی آید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.