هاست ابری چیست؟ مزایا و معایب میزبان ابری - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

هاست ابری چیست؟ مزایا و معایب میزبان ابری

هاست ابری چیست؟ مزایا و معایب میزبان ابری

هاست ابری چیست؟ سوالی که قطعا شما به دنبال پاسخ آن هستید و قصد دارید تا اطلاعات کاملی را دربارۀ آن بدانید. هاست ابری یا همان میزبانی وب ابری، از جدیدترین تکنولوژی های حال حاضر می باشد که در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع آن را مورد بررسی قرار دهیم، مزایا و معایب آن را ذکر کنیم و دانش خود را در این حوزه بالا ببریم.

هاست ابری چیست؟

cloud Hosting یا همان هاست ابری نوعی از میزبانی وب می باشد که پایه و اساس فعالیت آن، رایانش ابری است. در این نوع میزبانی به جای اینکه از منابع سخت افزاری یک سرور استفاده شود، از چندین سرور به صورت همزمان استفاده می کنند. در سرورهایی که برای میزبان ابری در نظر گرفته شده است، داده ها و اطلاعات بر روی نقاط مختلف جغرافیایی قرار می گیرد و این اقدام با استفاده از فناوری های سرور مجازی انجام می گیرد، تا هر کدام از آن ها بخشی از وطیفه میزبانی را به عهده خود بگیرند. برای آشنا شدن با سرورهای مجازی پیشنهادم این هست که مقالۀ سرور مجازی چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

هاست ابری چیست?

چگونگی عملکرد هاست ابری 

 هر سرور در یک فضایی که به اصطلاح “ابر” می گویند وظیفه خاصی را برای خودش دنبال می کند، تا در هر زمانی که مشکلی برای یک سرور به وجود آمد، بقیۀ سرورها جایگزین آن شوند و از بسته شدن یا همان down شدن سایت جلوگیری کند.

علاوه بر آن زمان هایی هست که یک سرور با زیاد بودن درخواست از طرف بازدیدکنندگان مواجه می شود و کمبود پهنای باند و سرعت در آن اجتناب ناپذیر می شود. پس در این لحظه بقیه سرورهای درون ابر به کمک می آیند و بار ترافیکی را بین خود تقسیم می کنند، همین اقدام باعث افزایش کیفیت در ارائه خدمات به کاربران و بازدیدکنندگان می شود.

پیشنهاد میشه بخوانید...
Schema Markup یا داده های ساختاریافته چیست؟

یک نکته مهم

به این مورد هم توجه کنید که استفاده از سرورهایی با سخت افزاری ضعیف، قطعا باعث افت کیفیت در ارائه خدمات کل ابر می شود، همین مشکلی که توضیح دادم در هاست های ابری با قیمت های پایین تر هم رخ خواهد داد.

هاست ابری یا هاست معمولی چه تفاوت هایی دارد؟

تفاوت عمده ی هاست ابری نسبت به هاست های معمولی، در سرعت و پایداری آن هست که به دلیل نرم افزارها و سخت افزارهایی هست که در آن استفاده شده است، برای مثال استفاده شدن از سرور Lite speed، هاردهای بسیار قدرتمند و سریع SSD در این سرویس، قابلیت های زیادی را به آن افزوده است. در سرویس ابری کاربر امکان دیدن مصرف داده ها را در لحظه دارد و می تواند میزان استفاده از RAM و CPU را ببیند. این ویژگی مهم که برایتان ذکر کردم، باعث افزایش کارایی سرویس های میزبان خواهد شد و نسبت به هاست معمولی برتری خیلی بیشتری دارد، همچنین دارای انعطاف پذیری بالا هست و باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه های شما خواهد شد.

پس اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که قصد دارید کسب و کار خود را در فضای آنلاین راه اندازی کنید، قبل از هرچیزی باید هاست مناسبی را پیدا کنید و سایت خود را بر روی آن قرار دهید، اما سوالی در ذهنمان به وجود می آید که چگونه می توانیم یک هاست مناسب برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟ خرید یک هاست مناسب قطعا موضوع پیچیده ای هست و گزینه های زیادی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. پس ابتدا به نکاتی که در ادامه برایتان می گویم دقت کنید و سپس انتخاب خود بر حسب نیاز سایتتان انجام دهید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
چرا بازاریابی موتورهای جستجو (seo) ضروری است؟

مزیت های هاست ابری چیست؟

  • به راحتی در دسترس شما هست

دسترسی راحت به این معنا است که تکنولوژی ابر توانسته دسترسی مردم در سرتاسر جهان را به برنامه های مختلف ایجاد می کند و نگرانی های این مسئله را به صفر برساند. زیرا ابر همان فضایی است که من و شما ان را لمس نمی کنیم ولی امکاناتی دارد که تا سالیان سال قابل استفاده است.

  • انعطاف پذیری بالایی دارد:

چندین سال پیش که خدمات میزبانی سنتی وجود داشت، این روش پهنای باند محدودی را ارائه می داد ولی امروزه با وجود هاست ابری مقیاس میزبانی و افزایش پهنای باند این موضوع کاملا حل شده است.

  • صرفه چویی در هزینه ها

چون به همان اندازه ای که شما فضا نیاز دارید، به شما خدمت رسانی می کند، هزینه ها تا حد زیادی کاهش می باید.

  • از منابع سخت افزاری و نرم افزاری استفادۀ بهینه می شود

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر مشکلی برای یک منبع به وجود بیاید، منابع دیگر که در فضای ابر وجود دارند، جایگزین می شوند و اجازۀ down سایت را نمی دهند. همچنین هاست ابری به این شکل عمل می کند که با توجه میزان و نیاز شما، خدمات را ارائه می دهد و در این صورت استفادۀ بهینه ای از منابع شما خواهد شد.

  • عملکرد بیشتری دارد

به علت استفاده از چندین سرور ابری آن هم به شکل همزمان، عملکرد اجرای سایت بالاتر می رود. زیرا در صورت ایجاد هرگونه مشکلی برای یک سرور، کل عملیات و کار ما بهم نمی ریزد و در زمان کوتاهی جایگزین خود را وارد میدان می کند و پرقدرت از قبل به کار خود ادامه می دهد.

  • تعمیر و رفع مشکل سرویس ها آسان تر هست

در اکثر میزبان های سنتی و قدیمی، همۀ اطلاعات تنها روی یک سرور بود و زمانی که یک مشکل برای سرور به وجود می آمد، سایت کاملا بسته می شد. زمانی هم که قصد تعمیر یا رفع مشکل آن را داشتند باید از اول صفر تا صد همان سرور را بررسی می کردند، اما در هاست ابری این موضوع وجود ندارد و اطلاعات همزمان روی چندین سرور هست پس قطعا سرویس دهی متوقف نمی شود و مسئله تعمیر و رفع مشکل هم ساده تر خواهد شد.

پیشنهاد میشه بخوانید...
آشنایی با انواع آیکون؟ معرفی سایت‌هایی برای ساخت آیکون رایگان و سریع

معایب هاست ابری چیست؟

  • امنیت کار شما تا حدودی کاهش می یابد

با توجه به اینکه سرور ابری در چندین شبکه قرار می گیرد پس 100% تعداد سرورهایی که به شبکه متصل هستند، بیشتر است و باید حساسیت و کنترل بیشتری روی این مسئله داشت.

هاست ابری چیست؟

  • مشکلاتی برای نسخه پشتیبان به وجود خواهد آمد

پشتیبان گیری هاست ابری معمولا به این سادگی ها نیست و علت آن هم در حجم زیاد و پراکندگی اطلاعات آن می باشد. هر یک از شرکت های هاستینگ از روش های بخصوصی برای تهیه بک آپ استفاده می کنند، اما، ما به شما پیشنهاد می کنیم که خودتان به صورت شخصی، بک آپ گیری را از اطلاعات سایت خود انجام دهید. زیرا در موارد خاصی با وجود نکات مهم پشتیبان گیری، ممکن است بازیابی اطلاعات از سمت میزبان یا همان هاست شما امکان پذیر نباشد.

  • افزایش یک سری هزینه ها در برخی مدل های هاست ابری

با توجه به اینکه سرویس ابری در چند موقعیت و شبکه قرار می گیرد قاعدتا تعداد سرورهای متصل به شبکه بیشتر است و می بایست حساسیت و کنترل بیشتری روی این موضوع داشت. لازم به ذکر است که راهکاری بسیار خوبی نیز برای اینکار وجود دارد.

آینده هاست ابری چیست؟

منتقدان تکنولوژی ابری و فعالان این زمینه، بر این عقیده اند که تکنولوژی ابری از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و این مزایا تا حدی است که می توان از معایب آن هم چشم پوشی کرد.

این تکنولوژی مسیر زیادی را تا به الان طی کرده است و همین الان که شما در حال خواندن این مقاله هستید، صاحبان تجارت های بزرگ در حال استفاده از آن می باشند. اما تچارت ها و کسب و کارهای کوچک همچنان دغدغلۀ هزینه ها را دارند، اما در 5 سال اخیر هزینه های این میزبان تا حد زیادی کاهش یافته است و باعث شده حتی شرکت هایی که ابعاد متوسط دارند، به سمت میزبان های ابری حرکت کنند. حتی با این وجود باز هم در طی زمانی نزدیک هزینه ها کمتر هم می شود و دیگر برای همگان قابل استفاده هست.

پیشنهاد میشه بخوانید...
تولید محتوا چیست؟

یک نکته هنگام خرید هاست ابری

در هنگام تهیه و خرید هاست ابری حتما به بررسی جزئیات زیرساخت استفاده شده در رایانش ابری، شبکه مورد استفاده و فضای ذخیره سازی را از شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ بخواهید. هر چه قدر اطلاعات شما راجب هاستی که می خرید بیشتر باشد، از همان طرف پشیمانی برای انتخاب به وجود نمی آید و همیشه سایت شما پابرجا خواهد ماند.

جمع بندی

در این مقاله تمام سعی خود را بر این گذاشتیم تا به ساده ترین و بهترین شکل ممکن، مزایا و معایب هاست ابری را برایتان توضیح دهیم و بتوانیم دانش شما را در این زمینه بالا ببریم. فقط تنها نکته ای که توجه به آن بسیار مهم است این هست که ابتدا نیاز سایت و کسب و کار خود را بسنجید و به شناخت خوبی دربارۀ ان برسیم، در این شرایط قطعا در مسیر درست تری قرار خواهید گرفت و به مشکلات مربوط به هاستینگ بر نمی خورید.

مسئله آخر هم که برای موفقیت بیزینس شما حیاتی است، بحث آموزش دیدن هست و حتی اگر قصد دارید تا کارهایی از جمله: طراحی سایت، سئوی وردپرس و یا کارکردن با هاست های موجود را به شخصی دیگر بسپارید بازهم پیشنهادم این هست که آموزش وردپرس و آموزش سئو را یادبگیرید زیرا ممکن است شرایطی پیش بیاید که فقط خودتان هستید و باید کارها را مدیریت کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.