نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما + نحوه درج اطلاعات - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما + نحوه درج اطلاعات

قطعا بارها برای شما اتفاق افتاده است که به محض ورود به یک سایت و مشاهده محصولات و خدمات سریع به صفحه درباره‌ ما سر می‌زنید و می‌خواهید راجع به فروشگاه و کسب و کاری که قصد دارید با آن ارتباط برقرار کنید اطلاعات کسب کنید. در واقع صفحه درباره‌ ما قسمتی از سایت است که روی اعتماد سازی کاربران به شدت تاثیر گذار است علاوه بر این موارد مردم دوست دارند تا راجع به نحوه فعالیت کسب و کارها اطلاعات داشته باشند. اصولا در طراحی صفحات سایت‌ها آنقدر که باید به صفحه درباره‌ ما توجه شود ، توجه نمی‌شود. یعنی آنقدر که محتوای دیگر صفحات اهمیت دارد هیچ موقع صفحه درباره‌ ما جدی گرفته نمی‌شود اما این مورد کاملا اشتباه است و این صفحه مانند دیگر صفحات سایت باید به درستی اداره و کنترل بشود. اگر شما هم در سایت خود صفحه درباره‌ ما درستی ندارید پیشنهاد می‌شود حتما تا انتهای مقاله نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما همراه پرانتز باشید تا به بررسی نکات کلی به صورت درست و کامل بپردازیم.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • صفحه درباره‌ ما چیست؟
  • اهمیت صفحه درباره‌ ما چیست؟
  • نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما
  • معرفی بهترین نمونه صفحات درباره ما برای ایده گرفتن

صفحه درباره‌ ما چیست؟

قبل از این که به سراغ بررسی نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما برویم قصد داریم تا راجع به ماهیت صفحه درباره‌ ما صحبت کنیم. این صفحه جزو مهم ترین صفحات هر وبسایتی به شمار می‌رود و همانگونه که به صفحات فروشگاهی توجه ‌می‌کنید باید به این صفحه نیز توجه نمایید. خیلی از سئوکاران بر این موضوع معتقدند که با سئو کردن کلمات کلیدی مهم می‌توان فروش را افزایش داد. بله این صحبت کاملا درست است ولی طراحی یک صفحه درباره‌ ما درست و اصولی هم روی فروش بیشتر بسیار تاثیر گذار است. شما با سئو می‌توانید کاربران‌ زیادی را به سمت سایت خواد هدایت نمایید ولی نمی‌توان تضمین کرد که تمامی این کاربران از شما خرید کنند. فاکتورهای زیادی روی خرید کاربران تاثیر گذار است از جمله کیفیت محصولات ، قیمت محصولات ، طراحی درست سایت ، سرعت سایت و…… ولی مهم ترین نکته در خرید مسئله اعتماد مشتری است. اینکه مشتری به کسب و کار شما اعتماد کند و بخواهد وارد درگاه  پرداخت شود و خرید را انجام بدهد دیگر ربطی به سئو سایت ، طراحی سایت و رابط کاربری ندارد بلکه مسئله اعتماد مطرح است که وجود صفحاتی مانند درباره‌ ما یا حتی تماس با ما بسیار روی این اعتماد سازی تاثیر گذار است.

به این نکته توجه داشته باشید که هرگز تبلیغات داخل صفحه درباره ما قرار ندهید زیرا علاوه بر این که آثار مثبتی ندارد می‌تواند نتیج منفی برای شما به همراه داشته باشد. هیچ موقع در تولید محتوای این صفحه خودپسند نباشید و یه تعریف از خود بپردازید بلکه باید در نوشته‌های خود مشتری را شریک تجاری خود بدانید.

کلمه ABOUT را مخفف چه کلماتی است؟

A= Approachable: ایجاد شور و شعف با مقدمه هایی جذاب، پرانرژی و به دور از اغراق های بی معنی
B= Beneficial: مزیت و ارزشی که فراهم می کنید
O= Optimized: بهینه سازی شده برای تبدیل کاربران به مشتری با روایت داستان کسب و کار ، ارتباط عمیق با مشتریان و برقراری حس اعتماد
U= Unique: بیان نظرات مشتریان ، شرکا و همکاران حقیقی و ارائه نوشته هایی که نشانه‌ای از رضایتمندی افراد دارد.
T= Team: معرفی همکاران و تیم کاری ، درج تصاویر ، تخصص‌ها و مسئولیت آن‌ها در شرکت

طراحی صفحه درباره ما برتر آموز

اهمیت صفحه درباره‌ ما چیست؟

این صفحه به تمامی سوالات ایجاد شده در ذهن کاربران پاسخ می‌دهد. در واقع صفحه درباره‌ ما شناسنامه و نوعی هویت کسب و کار شما به شمار می‌رود و همانطور که یک فرد باید برای ادامه زندگی شناسنامه داشته باشد ، کسب و کار شما هم برای بقا باید یک شناسنامه مانند صفحه درباره‌ ما داشته باشد. بر اساس آمار و ارقام و بررسی‌هایی که با ابزار هات جار روی سایت‌های مختلف شده است متوجه شده‌ایم که بیش از نیمی از کاربران پس از ورود به سایت مستقیما وارد صفحه درباره‌ی ما می‌شوند که این موضوع به وضوح اهمیت وجود این صفحه را نشان می‌دهد.

مهم تر از این همه موارد این است که موتور جست و جوی گوگل یک سری از اطلاعات کسب و کار مورد نیاز خود را از طریق صفحات about us بدست می‌آید و برای این که اطلاعات درستی را به گوگل دهید لازم است این صفحه را به درستی طراحی نمایید.

نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما

با توجه به تمامی صحبت‌های بالا اهمیت درج صفحه درباره‌ ما در وبسایت را به خوبی متوجه شدیم و حالا نوبت به آن می‌رسد که راجع به نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما صحبت کنیم و نکات طلایی که باعث می‌شود شما نتیجه بهتری را دریافت کنید را مطرح نماییم. قبل از بررسی این نکات حتما از طراح سایت خود بخواهید تا صفحه درباره‌‌ ما را برای سایت شما طراحی و درج نماید تا شما بتوانید این فرآیند‌ها را روی آن پیاده سازی نمایید.

1.شناخت هدف کسب و کار

برای این که بتوانید یک صفحه‌ی درباره‌ ما درست طراحی نمایید لازم است که شناخت درستی راجع به کسب و کار خود داشته باشید! اگر شما بتوانید این هدف را به درستی درک نمایید می‌توانید آن را به بهترین نحوه ممکن به کاربر انتقال دهید. معمولا در صفحه درباره‌ ما راجب به رسالت و هدف کسب و کار اشاره کوچکی می‌شود . نیاز نیست یک مقاله 2000 کلمه‌ای راجع به هدف کسب و کار خود بنویسید بلکه می‌توانید آن را با یک جمله کوتاه و حتی یک شعار خلاصه نمایید. برای مثال سایت شما مرجع فیلم‌های آموزشی معتبر می‌باشد و رسالت کسب و کار شما انتقال دانش به افراد جویای علم می‌باشد که این افراد بتوانند در بازار کار به درستی فعالیت کنند برای همین با دانش بر این موضوع می‌توانید همین هدف را به مشتری نیز انتقال دهید. معمولا کاربران زمانی که هدف یک کسب و کار را بشناسند بهتر می‌توانند در آن حوزه فعالیت نمایند. زمانی که کاربر بدانید هدف آموزشی شما کسب موفقیت در بازار کار است دید بهتری به کسب و کار شما خواهد داشت.

2.علت وجود صفحه درباره‌ ما را درک کنید!

متاسفانه خیلی از طراحان سایت و یا سئوکاران محترم این صفحه را با تماس با ما یکسان می‌دانند و داخل این صفحه هم آدرس و تلفن تماس قرار می‌دهند و این یعنی این که هنوز علت وجود این صفحه را درک نکرده‌اند. صفحه درباره‌ ما به طور کلی با صفحه تماس با ما تفاوت دارد و افرادی که وارد این صفحه می‌شوند قصد دارند تا درباره‌ی کسب و کار شما بدانند.

3.داستان کسب و کار خود را بیان کنید!

قطعا هر کسب و کاری از بدو شکل گیری تا رونق گرفتن یکسری چالش‌های سخت و دوست داشتنی داشته است که معمولا شنیدن آن برای کاربران لذت بخش و خالی از لطف نیست. شما می‌توانید داستان شکل گیری کسب و کارتان را به صورت خلاصه در درباره‌ ما بیان نمایید که این مورد باعث می‌شود کاربران متوجه شوند شما با چه سختی‌ها و چالش‌هایی برای حفظ کسب و کارتان روبرو بوده اید و قطعا حفظ مشتری نیز برای شما اهمیت دارد. نوشتن این داستان و جذاب کردن آن همگی به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید با نوشتن جملاتی جذاب به زیبایی این داستان را به تصویر بکشید.

4. در صورت امکان اعضای تیم را معرفی نمایید!

خیلی از کسب و کارهای بزرگ هستند که اعضای تیم‌های مختلف را در صفحه درباره‌ ما معرفی می‌کنند که این کار بسیار زیاد برای کاربران جذاب است. معمولا ما دوست داریم افرادی که با آنها در ارتباط هستیم را به خوبی بشناسیم و حس صمیمیت ایجاد کنیم. اینکه متوجه شویم مثلا در بخش پشتیبانی مشتریان چه شخصی به ما پاسخگو است اطمینان خاطر برای ما ایجاد می‌کند. البته درباره این موضوع بسیار دقت نمایید زیرا بعضی از افراد دوست ندارند هویت آنها فاش شود بنابراین قبل از انجام این کار از اعضای تیم نظرخواهی نمایید.

5. تصاویری از دفتر کار خود قرار دهید!

معمولا دفتر کار شما یا کارخانه شما برای مشتری‌ها بسیار جذاب است و دوست دارند که تصاویری از این مکان‌ها را مشاهده کنند. شما می‌توانید با تصویر برداری‌های زیبا از محل کار و اشتراک گذاری آن با مشتری‌ها حس خوب و صمیمی را بین خودتان ایجاد نمایید. البته در صورت امکان می‌توانید ویدیو کوتاهی را طراحی کرده و آن را به اشتراک بگذارید.

6. لینک شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید!

برای ایجاد حس خوب و حس اعتماد میان کاربران و کسب و کارتان لینک شبکه‌های اجتماعی خود را داخل صفحه درباره‌ ما قرار دهید و از کاربران بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند همواره شما را در صفحات مجازی دنبال نمایند. سعی کنید از بهترین شبکه‌های اجتماعی که تعداد بیشتری جامعه هدف شما در آن فعالیت دارد ، استفاده نمایید.

7. سئو کردن صفحه درباره‌ ما را رها نکنید!

متاسفانه برخی از سئوکاران هستند که سئو کردن این صفحه را به طور کلی فراموش می‌کنند. همانطور که در ابتدای مقاله راجع به آن صحبت کردیم صفحه about us شناسنامه کسب و کارتان هست بنابراین به راحتی از آن عبور نکنید! حتما از سئوکار بخواهید که به سئو این صفحه اهمیت بدهد. می‌دانیم که برای سئو داخلی باید از زنجیره لینک سازی داخلی استفاده نماییم . بهتر است در صفحه درباره‌ ما هم این لینک سازی رعایت شود تا این صفحه هم بتواند اعتبار لازم برای قرار گرفتن در SERP گوگل را داشته باشد.

8. ویراستاری متنی برای محتوای صفحه درباره‌ ما داشته باشید!

وقتی که کاربر در حال مطالعه صفحه درباره‌ ما شما است باید تمامی محتواهای صفحه بدون نقص درج شده باشد. غلط املایی یا ایراد نگارشی می‌تواند تاثیرات منفی روی مشتری داشته باشد. حتما از تیم تولید محتوا کسب و کار خود بخواهید که روی محتوای پیج درباره‌ ما ‌تمرکز ویژه‌ای را داشته باشند. البته توجه داشته باشید که حتما از محتوای درستی استفاده نمایید. محتوای شما نباید زیاد لحن خشک و جدی داشته باشد. حتما سعی کنید مانند یک دوست با کاربران خود صحبت کنید و لازم است که حد و حدود استفاده از کلمات را هم بدانید!

صفحه درباره ما برای اعتماد سازی برتر آموز

9.نمایش پشت صحنه کسب و کار!

قطعا فیلم‌های سینمایی و سریال ها را دیده‌اید که یک بخش پشت صحنه برای کار خود قرار می‌دهند و به چه میزان این بخش توسط بینندگان استقبال می‌شود. قطعا پشت صحنه کسب و کار شما هم برای مشتری‌ها جذاب خواهد بود. اگر تولید کننده یک محصول هستید می‌توانید از مراحل تولید ویدیو کوتاه و یا تصاویر تهیه نمایید. از تیم‌های مختلف حین سفارش گیری و بسته بندی محصول تصویر برداری کنید و در گالری عکس‌های سایت خود قرار بدهید. شرکت دیجی کالا طی برگذاری اردوهایی از سلرهای خود می‌خواهد تا در تور گردشگری انبار دیجی کالا شرکت کنند که همه‌ی این موارد روی اعتماد ساری تمرکز دارد.

10. در صفحه درباره ما ویژگی مثبت کسب و کار خود ار بیان کنید!

متاسفانه برخی از افراد صفحه درباره ما را با صفحه معرفی محصول اشتباه می‌گیرند و حتی در این صفحه هم به معرفی و تبلیغ می‌پردازند. شما نباید اصلا در این صفحه راجع به محصولات خود صحبت کنید بلکه باید به توضیح ویژگی‌های مثبت و مزیت کسب و کارتان بپردازید. برای مثال شما بهترین وارد کننده کالاهای دیجیتال در سراسر کشور هستید یا مثلا شما برترین تولید کننده کالای X در سراسر تهران هستید و تمام این موارد مزیتی است که مشتری برای سفارش کالا کسب و کار شما را انتخاب نماید. سعی کنید مزیت‌های کسب و کارتان را در قالب جملاتی زیبا و به عنوان یک دوست و همراه به کاربر معرفی نمایید. نحوه بیان و نوشتن جملات روی ذهن کاربر بسیار تاثیر گذار است بنابراین حتما این موارد را رعایت نمایید.

11. سوالات احتمالی کاربران را پاسخ دهید!

معمولا سوالاتی مانند این که شما چه کسی هستید؟ چگونه کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید؟ کسب و کار شما چه تعداد نفراتی دارد؟ ویژگی‌های مثبت شما چیست؟ و…. همگی سوالاتی است که برای تمامی کاربران به وجود می‌آید و معمولا برای دریافت پاسخ سوالات مورد نظر خود به صفحه درباره ما مراجعه می‌کنند بنابراین باید سعی کنید پاسخ به این سوالات را حتما در این قسمت بگنجانید.

12. حتما یک CALL TO ACTION قرار دهید!

پس از این که تمامی موارد بالا را به خوبی انجام دادید نوبت به آن می‌رسد که یک دکمه فراخوانی به عمل خود طراحی نمایید تا بتوانید کاربر را به صفحه درستی هدایت نمایید.

معرفی بهترین نمونه صفحات درباره ما برای ایده گرفتن

در این قسمت قصد داریم به معرفی بهترین صفحات درباره ما جهت ایده گرفتن بپردازیم. اگر با خواندن موارد بالا هنوز ایده کافی برای محتوا نویسی و طراحی صفحه درباره ما ندارید در ادامه موارد زیر را به خوبی مشاهده نمایید.

سایت MOZ

اولین نکته‌ای که در بررسی about us سایت moz مشاهده می‌کنیم این است که این وبسایت اصلا با عبارت درباره ما به توضیح نپرداخته است بلکه عبارت the moz story را استفاده کرده است که همین عبارت صمیمت را در میان کاربران و مشتری‌ها ایجاد می‌کند. در این صفحه به همانطور که در عنوان آن اشاره شده است یک داستان جذاب را مطالعه می‌کنید. در این صفحه اطلاعاتی نظیر فعالیت و خدمات سایت MOZ ، معرفی بنیان گذار ، نحوه به وجود آمدن این مجموعه و سیر پیشرفت آن ، نحوه جذب سرمایه و در ادامه تعداد مخاطبانی که به سایت خود جذب کرده اند ، محصولات و خدمات و حتی علت نام گذاری شرکت با عبارت MOZ را به طور کامل مشاهده می‌کنید که این موضوع یعنی این که کاربر با مطالعه این صفحه به یک اطلاعات جامع و کلی از این شرکت دست پیدا می‌کند و با اعتماد بیشتری نسبت به استفاده از این پلتفرم می‌پردازد.

نمونه درباره ما سایت Moz برتر آموز

سایت nike

شاید تصور کنید که اصلا سایت nike با این همه محبوبیت و معروفیت چه نیازی دارد صفحه درباره ما داشته باشد اما این سایت هم تمامی قوانین اصولی نوشتن یک درباره ما را رعایت کرده است و یک صفحه منحصر بفرد طراحی کرده است. وقتی که وارد درباره ما این سایت می‌شوید به طرز زیبایی هدف و شعار این مجموعه را مشاهده می‌کنید که با فونتی درشت در سایت درج شده است تا اهمیت آن برای کاربران و مشتری ها مشخص شود.

BRING
INSPIRATION
AND
INNOVATION
TO
EVERY
ATHLETE
IN THE
WORLD

If you have a body, you are an athlete

خواندن همین جملات باعث می‌شود تا کاربر تصویر زیابیی در ذهن خود ایجاد نماید و به استفاده از محصولا این برند تشویق بشود. البته که تاریخچه و قدمت محصولات و همچنین اطلاعات بیشتری برای شما قرار گرفته است.

سایت mailchimp

mailchimp سرویس معروف هم یک صفحه درباره ما زیبا و منحصر بفرد دارد.

شعار اصلی میل چیمپ این است که این مجموعه یک تیم بزرگ دارد!! یکی از ویژگی‌های جالب این مجموعه که در نکات بالاتر هم به آن اشاره شد این است که در بخش های مختلف صفحه درباره ما آن تصاویر مختلفی از تیم های مختلف این مجموعه را مشاهده می‌کنید و نکته حائز اهمیت این است که بیشتر تصاویر این افراد در حال خندیدن و خوشحالی گرفته شده است که خوب قطعا حس زیباتری را در ذهن خواننده و کاربران ایجاد می‌کند.از لحاظ دیزاین کاملا شاد و زیبا طراحی شده است. هدف اصلی نویسنده این درباره ما این است که زمانی که داستان برند mailchimp را در صفحه درباره ما می‌خوانیم ، متوجه خواهید شد که با یک خانواده بزرگ آشنا شده اید.

سایت toyfight

toyfight یک شرکت طراحی می‌‎باشد و زمانی که به سایت آنها سر می‌زنید انیمیشن‌های زیبایی را مشاهده می‌کنید که بسیار لذت بخش است است. این شرکت در صفحه درباره با ما خود نیز از انیمیشن‌های زیبا به همراه کد نویسی استفاده کرده است که با اسکرول کردن این صفحه می‌توانید این زیبایی را به خوبی مشاهده نمایید. اگر دقت کنید در قسمت آخر درباره ما این سایت به آدرس شبکه‌های اجتماعی آن اشاره شده است که این در قسمت بالا به این نکته اشاره کرده بودیم.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع به موضوع نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما صحبت کرده و نمونه‌های خوبی را برای ایده گرفتن به شما معرفی نماییم. اگر تا به الان سایت شما صفحه درباره ما نداشت و یا محتوای خوبی برای آن درج نکرده‌اید همین الان نوبت آن رسیده است که به خوبی راجع به این موضوع فعالیت نمایید. به این موضوع دقت نمایید که اگر نتوانید اعتماد کاربران را جذب نمایید نمی‌توانید فروش خوبی را کسب کنید و طراحی صفحه درباره‌ما مناسب هم بسیار روی اعتماد سازی تاثیر گذار است. برندهای مطرح در سراسر دنیا هم هنوز درباره‌ ما کامل و زیبایی در سایت خود دارند. اگر درباره موضوع نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما تجربه و یا ایده خاصی دارید که به آن اشاره نکردیم لطفا در قسمت کامنت با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا بتوانیم از آن استفاده نماییم. ممنون از توجه شما به پرانتز

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.