فرق افزونه رنک مث و یوست سئو - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

فرق افزونه رنک مث و یوست سئو

فرق افزونه رنک مث و یوست سئو

فرق افزونه رنک مث و یوست سئو آنقدرها زیاد نیست ولی به هر حال همان تفاوت های کوچک، باعث پیروزی یکی از آن ها می شود. ممکن است شما در حال حاضر سایتی دارید که می خواهید تکنیک های سئو را در آن پیاده سازی کنید و یا محتواهای آن را سئو کنید، پس برای انجام این کار شما به یک افزونه نیاز دارید.

در حال حاضر دو افزونه برای سئو شدن سایت ما وجود دارد که یکی از آن ها رنک مث و دیگری یوست سئو هست. همانطور که در بالا هم اشاره کردم، این دو افزونه تفاوت های خیلی زیادی ندارند، اما در دنیای سئو، حتی کوچکترین تفاوت ها برای ما مهم است و می توانید کارمان را سریع تر پیش ببرد. در ادامۀ این مطلب ما به سوالاتی مثل: تفاوت افزونه رنک مث و یوست سئو چیست؟ مزایا و معایب یوست سئو و رنگ مث؟ پاسخ می دهیم.

افزونه سئو چه کمکی به ما می کند؟

اول از همه نکتۀ مهمی را قصد دارم برایتان توضیح دهم و این نکته مربوط به دید و نگرش صاحبان سایت ها نسبت به افزونه های سئو هست، درست است که افزونه سئو به ما در جهت بهینه سازی سایتمان کمک سیاری می کند، اما به مسئله مهم تری هم توجه داشته باشید که یک افزونه به تنهایی برای گرفتن رتبه 1 گوگل آن هم در کلمات حوزه کاریمان، کافی نیست. زیرا موارد زیادی برای بهینه سازی سایتمان وجود دارد که می توان به تحقیق درست و صحیح کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و تحلیل سایت های رقبا.

پیشنهاد میشه بخوانید...
یادگیری سئو، چرا یادگیری سئو مهم است؟ نکات یادگیری SEO در 2023

افزونه های سئو معمولا یک سری وظایف دارند که در ادامه ذکر شده است:

  • به موتورهای جستجو دستور العملی را می دهد که دقیقا در کدام محتوا یا URL ها بخزند.
  • سایت مپ یا همان نقشه سایت را ایجاد می کند.
  • آنالیز کردن و تحلیل مشارکت های سایت شما
  • ریدایرکت ها یا همان مدیریت تغییر مسیرها را بر عهده دارد.
  • داده های ساخت یافته را تهیه می کند.

چگونگی استفاده از توصیه ها، چگونگی نوشتن محتوای سئو شده و با کیفیت، نحوه پیکربندی پلاگین ها همه و همه بر عهده خود شماست. حال برای داشتن یک انتخاب درست و مقایسه بین افزونه های سئو، Yoast SEO و Rank math را به طور کامل بررسی می کنیم.

افزونه یوست سئو چیست؟

یکی از بهترین افزونه سئو سایت وردپرس، Yoast seo هست که حدود 5 میلیون سایت آن را بر روی سایت خود فعال کرده اند. این افزونه به شما در بهینه سازی سایتتان برای موتورهای جستجو کمک بسیاری می کند و از سال 2008 که این افزونه کار خود را شروع کرد، به میلیون ها سایت و کسب و کار کمک کرد.

یوست سئو تمام تلاش خود را برای جلب رضایت بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو انجام می دهد. یک تیم کاملا اختصاصی از توسعه دهندگان افزونه، معماران و کارشناسان سئو به صورت روزانه برای بهبود این افزونه بی وقفه تلاش می کنند. در اصل افزونه یواست سئو برای صاحبان کسب و کارها، وبلاگ نویسان بسیار قوی، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو قابل استفاده است. همچنین به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به شکل بهینه ای حفظ کنید.

ویژگی های اصلی افزونه Yoast SEO

  • قابلیت تجزیه و تحلیل سئو
  • امکان تجزیه و تحلیل خوانایی و بهبود محتواهای متنی از لحاظ نگارش
  • پیش نمایش برای دسکتاپ و موبایل(واکنش گرا بودن)
  • امکان کنترل کامل و دقیق بر روی breadcrumbs سایت
  • امکان تعریف URL کانونی برای جلوگیری از محتواهای تکراری
  • ابزار بینش برای عبارت کلیدی یا عبارت کلیدی
  • بهینه سازی و نوشتن مقاله هایی با کلمات کلیدی مرتبط
  • امکان ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی
پیشنهاد میشه بخوانید...
گوگل دیسکاور چیست و چگونه به seo کمک می‌کند

ویژگی های اصلی افزونه Yoast SEO

مزایای Yoast seo

  • این افزونه انعطاف پذیری زیادی را به محتوای شما می دهد.
  • برای هر پست و صفحه ای که قصد دارید ایجاد کنید، عناوین، توضیح متا و تنظیمات به اشتراک گذاری را می توانید انجام دهید.
  • بهترین بستر را برای افراد مبتدی دارد، زیرا ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد.
  • این افزونه گزینه های پیشرفته را پنهان کرده است و شما برای استفاده از آن ها می توانید، به صورت دستی فعال کنید.
  • یواست سئو توصیه هایی برای سئو و خوانایی دارد که شما را وادار به تعریف کلمه کلیدی و انجام کارهای بهینه سازی می کند.

نکته مهم: yoast seo به همیت LSI ها توجهی نمی کند ولی بدانید که این عبارت ها در سئو بسیار تأثیرگذار هستند.

 

ویژگی های اصلی افزونه Rank math

یکی دیگر از افزونه های مناسب برای بهینه سازی موتوهای جستجو، رنک مث هست. توسعه دهندگان این افزونه ادعا می کنند که rank math مانند چاقوی همه کاره سوئیسی می باشد که برای سئوی وردپرس کار می کند.

ویژگی های اصلی پلاگین RankMath

  • راه اندازی آسان به صورت ویزارد
  • رابط کاربری تمیز و ساده
  • فریم ورک های ماژولار
  • کد بهینه سازی شده سریع
  • پشتیبانی عالی
  • ویرایش آسان عناوین و توضیحات کلیه مطالب

رنک مث

مزایای Rank math

نصب این افزونه هم مانند بسیاری از پلاگین های دیگر بسیار ساده و آسان است. شما برای نصب این پلاگین باید 5 مرحلۀ مهم را به صورت ویزاردی انجام دهید، همچنین شما می توانید اکانت گوگل، فیسبوک و… را بسازید اما اصلا اجباری نیست. سپس نام سایت، جزئیات سرچ کنسول، پیکربندی نقشه سایت و یا بهینه سازی پیشرفته را تنظیم کنید، در پایان هم بعد از تمام شدن کل تنظیمات می توانید تغییرات بیشتر را اعمال کنید.

  • رایگان بودن
  • نصب آسان و سریع
  • پشتیبانی از اسکیما سئو و ریچ اسنیپت
  • سئو شدن محتوا با چندین کلمه کلیدی
  • از پنل سرچ کنسول هم پشتبانی می کند
پیشنهاد میشه بخوانید...
SGE گوگل چیست؟

مقایسه ای کامل بین Rank Math و Yoast SEO

برای همۀ ما افزونه یواست سئو برنده است و رنک مث هم از لحاظ رابط کاربری و ایده ای که پشت آن هست، فوق العاده می باشد، اما کافی است نگاهی به انجمن پشتیبانی آن بیندازید و ببینید رنک مث هنوز هم در مراحل ابتدایی است و جای کار دارد.

در مقایسه بین افزونه های سئو، یوست سئو قطعا تیم بزرگتر و تجربه بیشتری دارد، پس به مراتب از رنک مث برتر است. یواست سئو با  چندین قالب وردپرس سازگاری کاملی دارد و هیچ مشکلی برای استفاده از آن به وجود نمی آورد. همچنین Yoast seo با توزیع گستردۀ خود، بسیاری از توسعه دهندگان  و برنامه نویسان افزونه ها را با یواست سئو تطبیق داده اند.

پس در نهایت نتیجه گیری ما از مقایسۀ این دو افزونه، این هست که Rank math از لحاظ عملکرد خیلی خوب کار می کند اما اگر نظر ما را بخواهید، ما پیشنهادمان استفاده از افزونه Yoast seo هست زیرا سازگاری بهتری با وردپرس دارد و مشکلات عدم سازگاری نخواهیم داشت.

قیمت گذاری در افزونه افزونه یوست سئو و رنک مث

وقتب که از قیمت صحبت می کنیم، متوجه می شویم که رنک مث یک افزونه کاملا رایگان است، در حالی که افزونه یواست سئو پرمیوم ویزگی هایی دارد که برای دسترسی به آن باید هزینه ای را پرداخت کنید و نسخه حرفه ای ان را خریداری کنید.

البتع که رنک مث هم قصد دارد تا به زودی نسخۀ پرمیوم افزونه خود را روانه بازار کند، اما در حال حاضر که خبری از این موضوع نبوده است.

در سایت اصلی وردپرس هر دو این پلاگین ها نظرات و بازخورد بسیارخوبی را دریافت کرده اند اما یوست سئو به نسبت رنک مث بازخورد بهتری را گرفته است که در ادامه برایتان ذکر می کنم:

  • بازخورد یواست سئو: امتیاز 4.9 از 27284 تا بازخورد.
  • بازخورد رنک مث: امتیاز 4.9 از 2064 تا بازخورد
پیشنهاد میشه بخوانید...
فاکتورهای سئو چه هستند؟ معرفی 8 مورد بسیار مهم SEO Factors

آیا باید از Yoast SEO به سمت RankMath حرکت کنیم؟

اینکه افزونه وردپرسی جدیدی برای سئو وارد بازار شود، به معنی این نیست که حتما بهتر از قبلی است و باید به این موضوع هم توجه کنید که احتمال بروز مشکلات و یا عدم سازگاری ها در افزونه های جدید بسیار شایع تر است، همین مسئله هم تأثیرات منفی برای سایت شما خواهد داشت.

پس بهتر است وقت خود برای موضوعاتی بگذارید که واقعاً مربوط به بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو هستند و اینگونه است که از فروش بیشتر یا در زمان بارگذاری سریع تر آن سد خواهید برد. علاوه بر آن در کنار یادگیری کارکردن با این افزونه ها حتما آموزش وردپرس و آموزش سئو را هم در برنامه روزانه خود قرار دهید و از نتایج فوق العاده اموزش بر زندگی خود آگاه شوید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به شکلی کامل و جامع به فرق افزونه رنک مث و یوست سئو بپردازیم، مطئنم در حال حاضر نسبت به این دو افزونه آگاه تر شده اید و اطلاعات کامل تری را راجب آن ها دارید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این هست که هاست مناسبی را برای سایت خود خریداری کنید و پیشنهاد می کنم قبل از ان مقاله هاست وردپرس چیست را مطالعه کنید.

به طور کلی آموزش و یادگیری باعث می شود که در همۀ مراحل زندگی، یک هیچ از بقیه جلوتر باشیم و حتی به موفقیت های بزرگتری هم برسیم، پس روی این موضوع به خوبی تمرکز کنید و در کنار بیزینس خود به موضوع آموزش هم توجه ویژه ای داشته باشید. و در آخر اینکه اگر تجربه ای از کارکردن با این دو افزونه دارید و از دیگر تفاوت ها یا فرق افزونه یوست سئو و رنک مث اگاهی دارید، در قسمت دیدگاه پرانتز با ما به اشتراک بگذارید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
10 Best FREE Image Optimization Tools for Image Compression

10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر برای فشرده سازی

آنچه در این پست میخوانید بهینه سازی تصویر چیست؟10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر1. TinyPNGویژگی های کلیدی TinyPNG:2. Optimizillaویژگی های…

بیشتر بخوانید
SMS Marketing: 10X your eCommerce sales with SMS

بازاریابی پیامکی: فروش آنلاین خود را با پیامک 10 برابر کنید (2024)

آنچه در این پست میخوانید بازاریابی پیامکی چیست؟ظهور بازاریابی پیامکی در فضای آنلاینچرا بازاریابی پیامکی موثر است؟تعامل افزایش یافته با…

بیشتر بخوانید
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.