بک لینک (Backlinks) - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

بک لینک (Backlinks)

بک لینک به سادگی پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است.

موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک ها به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند، زیرا وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می دهد، به این معنی است که آنها معتقدند محتوا قابل توجه است.

بک لینک های با کیفیت می توانند به افزایش رتبه سایت و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

بک لینک چیست؟

پیوندهایی در وب سایت هایی غیر از سایت شما که به صفحه ای در وب سایت شما برمی گردد. به بک لینک ها لینک های ورودی نیز گفته می شود زیرا نشان دهنده ترافیک وب سایت دیگری است که به سایت شما وارد می شود. کیفیت و کمیت بک لینک های شما می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ داشته باشید.

بک لینک ها نشانگر میزان محبوبیت وب سایت شما در بین کاربران در نظر گرفته می شوند. پیاده سازی، مدیریت و تجزیه و تحلیل عملکرد بک لینک ها جنبه مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و استراتژی های سئو است.

برای افزایش ترافیک ارگانیک و جلب توجه موتورهای جستجو، باید روی سئو داخلی و خارجی سرمایه گذاری کنید. بهینه سازی روی صفحه فرآیندی برای ایجاد محتوا است که به موتورهای جستجو (و کاربران) کمک می کند تا بفهمند وب سایت شما در مورد چیست. بهینه سازی خارج از سایت در مورد نشان دادن این موضوع به موتورهای جستجو است که محتوای شما برای اشخاص ثالث ارزش ارائه می دهد. و مهمترین بیانیه ارزش یک بک لینک است.

تفاوت بین لینک و بک لینک چیست؟

اسناد منفرد در وب از طریق پیوندها به یکدیگر متصل می شوند، آنها پلی هستند که وب را به هم متصل می کند. پیوندهای داخلی پیوندهایی بین صفحات وب در یک دامنه هستند و اساساً برای کمک به افراد در مسیریابی وب سایت وجود دارند. پیوندهای خارجی به صفحات وب در دامنه های دیگر متصل می شوند و طیف وسیع تری از اهداف ممکن از جمله:

زمینه وسیع تری را در اختیار کاربران قرار می دهد
ذکر یا ارائه منبع
موردی را توصیه کنید
اصالت سایت را اضافه می کنید
در هر مورد، پیوند در صفحه است تا ارزش بیشتری را برای کاربران فراهم کند، بنابراین پیوند خارجی دارایی ارزشمندی است. درک این نکته کلیدی است که پیوند دارای جهت است. هنگامی که در صفحه وب پیوند دهنده خروجی است، به صفحه هدف وارد می شود. بنابراین، این یک بک لینک به صفحه هدف است.

موتورهای جستجو تشخیص می دهند که بک لینک دارای ارزش است و به URL هدف پاداش می دهد و لینک را کاملا عمدی تفسیر می کند. آنها فرض می کنند که سطحی از ارزیابی سرمقاله از صفحه وب هدف وجود داشته است.

به همین دلیل است که بک لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما دارای ارزش است. در واقع بک لینک ها یکی از قوی ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند. آنها نقش بزرگی در موفقیت (یا شکست) هر وب سایت در مورد ترافیک جستجوی ارگانیک دارند.

اعتبار بک لینک چیست و چگونه تعیین می شود؟

یکی از دلایل اصلی که گوگل موتور جستجوی غالب است این است که اولین کسی بود که به اهمیت بک لینک در سئو پی برد. هنگامی که گوگل در سال 1998 راه اندازی شد، از یک الگوریتم انقلابی برای رتبه بندی صفحات وب بر اساس محبوبیت لینک استفاده کرد، به این معنی که یک صفحه در صورت وجود لینک های بیشتری در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

این الگوریتم که به افتخار لری پیج (از بنیانگذاران گوگل به همراه سرگئی برین) “PageRank” نامگذاری شده است، فقط تعداد پیوندهایی را که یک صفحه وب دریافت می کند محاسبه نمی کند. همچنین اقتدار آن پیوندها را می سنجد.

این بدان معناست که همه بک لینک ها برابر نیستند. تصور کنید یکی از صفحات وب سایت شما دارای بک لینک از 2 صفحه وب در دامنه های خارجی مختلف است:

صفحه A دارای 200 بک لینک است
صفحه B دارای 20 بک لینک است
اگر این 2 صفحه در مورد یک موضوع بودند، صفحه A احتمالاً بالاتر از صفحه B قرار می گرفت. این به این دلیل است که صفحه A به دلیل این واقعیت که 10 برابر بیشتر لینک دارد، معتبرتر است.

از نظر این 2 بک لینک به سایت شما، لینک از صفحه A ارزش بیشتری نسبت به لینک صفحه B دارد زیرا دارای اعتبار بالاتری است.

اساساً، الگوریتم PageRank بر اساس کمیت و کیفیت لینک‌های دریافتی، به هر صفحه وب یک مقدار اعتبار اختصاص می‌دهد.

کاوش در یک شبکه پیوند ساده

PageRank یک الگوریتم تکراری است. این بدان معناست که داده‌ها محاسبه می‌شوند، به درون خود باز می‌گردند، و سپس باید قبل از تثبیت، از طریق چندین تکرار دوباره اجرا شوند.

این به این دلیل است که اعتبار نسبی همه صفحات در یک شبکه معین به یکدیگر بستگی دارد. به عنوان مثال یک شبکه 4 صفحه ای را تصور کنید.

صفحه A به صفحه B و صفحه C پیوند دارد و یک بک لینک از صفحه B دارد
صفحه B به صفحه A و صفحه D پیوند دارد و دارای بک لینک از صفحه A و صفحه C است
صفحه C به صفحه B و صفحه D پیوند دارد و یک بک لینک از صفحه A دارد
صفحه D لینک نمی شود اما دارای بک لینک از صفحه B و صفحه C است
برای محاسبه اتوریتی ارسال شده به صفحه D، ابتدا باید اعتبار صفحه B و صفحه C را بدانیم. اما اقتدار صفحه B به صفحه A و صفحه C بستگی دارد و اعتبار صفحه A به خود وابسته است. صفحه B.

می توانید ببینید که چگونه حتی یک شبکه ساده می تواند به سرعت پیچیده شود. تنها با تکرار مکرر محاسبات است که راه حل خود را نشان می دهد. ریاضیات آنقدرها هم پیچیده نیست، اما اندازه مجموعه داده (تریلیون ها پیوند در سراسر اینترنت) و مقدار محاسبات مورد نیاز آن را به یک کار بزرگ تبدیل می کند.

اعتبار دامنه چیست؟

Domain Authority شبکه کوچکی از URL ها و پیوندهایی را که در سایت شما وجود دارد، توصیف می کند. همانند بک لینک‌های سایت‌های خارجی، لینک‌های داخلی سایت شما نیز از یک URL به URL دیگر اعتبار می‌دهند.

منطقی است که پیوندهای وب‌سایت‌های برندهای بزرگ دارای اعتبار دامنه بیشتری نسبت به پیوندهای کسب‌وکارهای کوچک محلی هستند. به عنوان مثال، یک لینک از یک صفحه در CNN ارزشمند است زیرا CNN یک وب سایت معتبر است. وب سایت های کمتر شناخته شده دارای اعتبار کمتری هستند.

اگر صفحه اصلی شما از یک وب سایت خبری محلی بک لینک دریافت می کند، این اعتبار صفحه اصلی شما را افزایش می دهد. اما از آنجایی که به صفحات دیگر در سایت شما نیز لینک می دهد، برخی از این اختیارات در صفحاتی که از صفحه اصلی شما به آنها لینک شده اند توزیع می کند. با این افزایش اقتدار، اقتدار نیز در بین صفحاتی که آنها به آنها پیوند می دهند به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین بک لینک های دریافتی از سایت های خارجی در نهایت از طریق معماری لینک داخلی در کل سایت شما نفوذ می کنند. هرچه به بالای زنجیره نزدیکتر باشد، به اصطلاح، قدرت پیوند بیشتری دریافت می کنند.

این گونه است که برندهای بزرگ می توانند بر بازار برای مجموعه خاصی از عبارات جستجو تسلط پیدا کنند. قدرت دامنه آنها و شیوه های پیوند داخلی هوشمند می تواند به این معنی باشد که حتی صفحات کاملاً جدید رتبه خوبی دارند.

کمیت و کیفیت: وقتی صحبت از بک لینک می شود، هر دو مهم هستند.

اگرچه محاسبه دقیق مقدار اعتبار پیوند یک کار بسیار مبهم و پیچیده است، اما دانستن نحوه عملکرد PageRank برخی از قوانین اساسی را ارائه می دهد.

شما می خواهید تا جایی که می توانید بک لینک جذب کنید.
بهتر است از وب سایت های معتبر بک لینک بگیرید.
شما می توانید از شهود خود برای تعیین اینکه آیا یک وب سایت معتبر به نظر می رسد استفاده کنید.
جذب بک لینک بیشتر تاثیر مثبتی بر کل وب سایت شما خواهد داشت.
به طور خلاصه، در مورد بک لینک ها هم کیفیت و هم کمیت را می خواهید.

مزایای بک لینک

ایجاد بک لینک بخشی ضروری از سئو است زیرا موتورهای جستجو از آنها برای کمک به تعیین اعتبار و ارتباط یک صفحه استفاده می کنند. موتورهای جستجو با استفاده از بک لینک تصمیم می گیرند که یک صفحه چقدر اهمیت دارد. با این حال، همه بک لینک ها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند. موتورهای جستجو بک لینک ها را بر اساس کیفیت وب سایت ارائه دهنده لینک ها به جای تعداد بک لینک های وب سایت شما ارزیابی می کنند.

بک لینک ها می توانند رتبه شما را بهبود بخشند زیرا ارزش نشان می دهند. در نهایت، هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، صفحات شما می توانند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشند. علاوه بر این، آنها به شناسایی نام تجاری شما به صورت آنلاین کمک می کنند. هنگامی که سایت های محبوب به وب سایت شما پیوند می خورند، می توانید ترافیک ارجاع بیشتری را از افرادی که قبلاً به موضوعات مورد بحث شما علاقه مند هستند، دریافت کنید. این اجازه می دهد تا مشتریان بالقوه بیشتری وارد قیف بازاریابی شوند.

نحوه ارزیابی ارتباط بک لینک ها

بدانید که پاسخ “بک لینک چیست؟” را می دانید، بیایید ببینیم که چگونه موتورهای جستجو بک لینک ها را از نظر ارتباط ارزیابی می کنند. فاکتور مهم دیگر در مورد بک لینک ها ارتباط است. علاوه بر محاسبه اعتبار یک بک لینک به وب سایت شما، گوگل به مرتبط بودن پیوند نیز توجه می کند – آیا موضوع پیوند، محتوای صفحه یا وب سایت با موضوع لینک هدف مطابقت دارد؟

به عنوان مثال، تصور کنید وب‌سایتی دارید که تجهیزات موسیقی می‌فروشد، و صفحه‌ای دارید که گیتار می‌فروشد که به 3 وب‌سایت مختلف پیوند دارد:

لینک 1
این وب سایت در صنعت موسیقی بسیار محبوب است.
صفحه وب که حاوی لینک است درباره گیتار است.
متن لنگر استفاده شده در پیوند “ادامه مطلب را اینجا بخوانید.”
در این مورد، متن لنگر هیچ سیگنال مرتبطی را ارسال نمی‌کند، اما صفحه وب و وب‌سایت این کار را انجام می‌دهند و این را به یک پیوند مرتبط تبدیل می‌کنند.

لینک 2
این وب سایت در صنعت خودروسازی بسیار محبوب است.
صفحه وب که حاوی لینک شماست در مورد سوخت گیری است.
متن لنگر استفاده شده در پیوند «بنزین در مقابل گازوئیل» است.
برای پیوند 2، هیچ سیگنال مرتبطی وجود ندارد. در واقع، پیوند آنقدر بی ربط به نظر می رسد که ممکن است گوگل هیچ ارزشی برای آن قائل نباشد، علیرغم اینکه از یک وب سایت معتبر است.

لینک 3
این وب سایت در صنعت تجهیزات گیتار چندان محبوب نیست.
صفحه وب که حاوی پیوند به شما است درباره انتخاب گیتار است.
متن لنگر استفاده شده در پیوند “بهترین گیتار انتخاب” است.
در مثال لینک 3، وب سایت، صفحه وب و متن لنگر همگی مرتبط هستند. علیرغم اینکه در یک وب سایت کمتر معتبر قرار دارد، این پیوند ارزشمندی است زیرا سیگنال های مرتبط واضحی را ارسال می کند.

در نهایت می توانید بک لینک هایی از منابع مختلف دریافت کنید. برخی از آنها از وب سایت های به ظاهر نامربوط هستند و به طور کلی، اینها نه کمکی به شما می کنند و نه به شما آسیب می رسانند. پیوندهایی که بیشترین کمک را به شما می کنند بسیار مرتبط هستند، زیرا این سیگنال بسیار واضح تری به گوگل می دهد که سایت شما برای یک موضوع خاص مطابقت خوبی دارد.

چگونه بک لینک بگیریم

هنگامی که آنچه را که می توانید برای بهینه سازی در صفحه انجام دادید، ایجاد بک لینک به سایت خود ارزشمندترین کاری است که می توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید.

متاسفانه این یکی از سخت ترین کارها در سئو است. برای دریافت لینک، باید شخص دیگری را متقاعد کنید که می تواند با پیوند دادن به یک صفحه وب در سایت شما، صفحه وب سایت خود را بهبود بخشد.

ارسال ایمیل به افراد تصادفی و درخواست از آنها برای پیوند به شما توصیه نمی شود. در عوض، بهترین روش های حرفه ای تری برای دریافت بک لینک به سایت شما وجود دارد.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ فرآیند کسب فعال بک لینک است. این یک تخصص خاص در سئو است که به تمرین زیادی نیاز دارد.

با این حال، هنگامی که شروع به کار می کنید، درک ارزش لینک ها و شرکت در فعالیت هایی که پتانسیل ایجاد بک لینک را دارند، کافی است. به هر حال، پیوند دادن به صفحات وب دیگر بخش اساسی از آنچه وب را به آن چیزی که هست می‌سازد.

نگرانی بزرگ‌تر معکوس است، اگر در هیچ فعالیتی که می‌تواند باعث ایجاد بک لینک شود، شرکت نمی‌کنید، شانس بسیار کمی برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی خود دارید.

لینک بیلدینگ فرآیندی است که نیاز به آزمون و خطا دارد.

ایده های تولید پیوند

اساساً تولید بک لینک به یکی از دو روش انجام می شود.

شخصی محتوای شما را پیدا کرد و تصمیم گرفت به شما پیوند دهد.
شما محتوای خود را در مقابل شخصی قرار می دهید و او انتخاب می کند که به شما لینک دهد.
تولید لینک مشابه تولید سرنخ کار می کند. شما باید با محتوای خود به مردم دسترسی پیدا کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید. اینکه چه چیزی در نهایت مؤثرتر است به نوع محتوای وب سایت شما، افراد و مشاغلی که ممکن است به شما پیوند دهند و اینکه چگونه آنها را وادار کنید به سایت خود نگاه کنند بستگی دارد.

در اینجا چند نهاد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بک لینک بیشتری دریافت کنید:

تامین کنندگان و خرده فروشان. اگر قبلاً یک رابطه تجاری با مؤسسات دیگر دارید، آنها را تشویق کنید که شما را در وب سایت خود ذکر کنند. شاید آنها قبلاً یک بخش لیست داشته باشند، مطمئن شوید که سایت شما در آن گنجانده شده است.
شراکت. شراکت های تجاری سودمند دوجانبه در حال حاضر جنبه های مثبت زیادی دارند، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید از یک رابطه موجود برای تمرکز بیشتر بر کسب و کار خود استفاده کنید. می توانید به شریک خود برخی از محتوای ویژه را برای درج در وب سایت خود پیشنهاد دهید یا برخی از فعالیت های تبلیغاتی مشترک مانند یک وبینار را انجام دهید. این مزیت بیشتری دارد که شما را آشکارا در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهد.
جامعه محلی حمایت از جامعه محلی شما یک راه عالی برای بازپرداخت و در عین حال ایجاد یک داستان مثبت در مورد کسب و کار شما است. اگر قبلاً به جامعه محلی متصل نیستید، دریابید که چگونه می توانید درگیر شوید. این می تواند شامل حمایت از رویدادها، برگزاری جلسات محلی، یا داوطلب شدن در مدارس یا دانشگاه های محلی باشد.
گواهینامه ها اگر کاربر خوشحال محصولات و خدمات آنلاین هستید، اگر بتوانید یک داستان موفقیت قانع کننده ارائه دهید، ممکن است یک مطالعه موردی یا گواهینامه منتشر کنند. اگر بتوانید فرد مناسبی را برای درخواست پیدا کنید، فروش بسیار آسانی است. این محتوا برای بازاریاب هایی که به دنبال فروش محصولات خود هستند بسیار مفید است و اگر لینکی از آن دریافت کنید، یک برد-برد است.
خیریه ها کار خیریه می تواند حسن نیت زیادی ایجاد کند، و موسسات خیریه اغلب خوشحال هستند که شرکت هایی را که از آنها حمایت می کنند مورد توجه قرار دهند. در حالی که کمک به مؤسسات خیریه صرفاً برای اهداف پیوندسازی از نظر اخلاقی مشکوک است، دلیلی وجود ندارد که نتوانید بازده کارهای خیریه را که خود یا کارمندانتان انجام می‌دهید به حداکثر برسانید.
وبلاگ نویسان طاقچه. در بسیاری از صنایع، وبلاگ نویسان پرشوری وجود دارند که دائماً برای مخاطبان خود محتوا تولید می کنند. تقویت روابط با این وبلاگ نویسان یک راه عالی برای ارتقای سطح آنلاین خود است. آن‌ها در حال حاضر مخاطبانی درگیر دارند که محتوایشان را دوست دارند، و اگر محصول یا خدمات شما برای مخاطبانشان مناسب است، می‌تواند طیف وسیعی از مزایای همکاری را داشته باشد. پیشنهاد نوشتن یک ویژگی، ارسال نمونه برای آنها، انجام مصاحبه، یا پرداخت هزینه به آنها برای نوشتن در سایت شما به عنوان نویسنده مهمان.
مطبوعات. در حالی که به دست آوردن مطبوعات می تواند دشوار باشد، اما پتانسیل را ارائه می دهد زیرا روزنامه نگاران همیشه به دنبال داستان هستند. اگر اتفاقاً داستان قانع‌کننده‌ای در مورد کسب‌وکار یا محصولات خود دارید، ممکن است شنیدن آن برای آنها جذاب باشد. مطبوعات همچنین این پتانسیل را دارند که دسترسی داستان شما را چند برابر کنند، زیرا سایر خبرگزاری ها داستان ها را برای مخاطبان خود انتخاب و بازنشر می کنند. یادگیری اصول اساسی روابط عمومی می تواند به شما کمک کند تا در مطبوعات مطرح کنید و بفهمید که چه چیزی به عنوان یک داستان خوب واجد شرایط است
با همه این ایده ها، هرگز نباید کسی را مطرح کنید که از او بخواهید به شما پیوند دهد. پیوند محصول جانبی طبیعی ذکر یا ویژگی است. ایده این است که شما در فعالیت هایی شرکت می کنید که بک لینک ها یک نتیجه بالقوه هستند. بهترین ایده‌ها ایده‌هایی هستند که حتی زمانی که بک لینک دریافت نمی‌کنید، ارزش کسب‌وکار را ارائه می‌دهند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

460 کلمه جادویی در تولید محتوا +PDF

آنچه در این پست میخوانید این جزوه آموزشی شامل 460 کلمه در دسته بندی های زیر است : این جزوه…

بیشتر بخوانید
10 Best FREE Image Optimization Tools for Image Compression

10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر برای فشرده سازی

آنچه در این پست میخوانید بهینه سازی تصویر چیست؟10 ابزار رایگان بهینه سازی تصویر1. TinyPNGویژگی های کلیدی TinyPNG:2. Optimizillaویژگی های…

بیشتر بخوانید
SMS Marketing: 10X your eCommerce sales with SMS

بازاریابی پیامکی: فروش آنلاین خود را با پیامک 10 برابر کنید (2024)

آنچه در این پست میخوانید بازاریابی پیامکی چیست؟ظهور بازاریابی پیامکی در فضای آنلاینچرا بازاریابی پیامکی موثر است؟تعامل افزایش یافته با…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.