سئو خارجی چیست؟ با قدرتمندترین فاکتورهای سئو آشنا شوید - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

سئو خارجی چیست؟ با قدرتمندترین فاکتورهای سئو آشنا شوید

سئو خارجی چیست؟ سئو خارجی یا Off-page SEO به مجموعه کارهایی می گویند که ما در خارج از سایت خود انجام می دهیم تا سایتمان را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی کنیم.

سئو خارجی مهم تر است یا سئو داخلی؟

خیلی ها فکر می کنند که بک لینک همه چیز است و خیلی هم مهم است. البته تا حدودی درست است و بک لینک جز فاکتورهای خیلی مهم به شمار می رود اما مهم ترین نیست. درست است که بعضی از فاکتورها نسبت به سایر فاکتورهای سئو، بیشتر اهمیت دارند، اما چیزی که به شما کمک می کند تا در سئو موفق واقع شوید این است که هر دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی را به خوبی انجام دهید.

تا وقتی که مشکلات سئو داخلی حل نشوند با خرید رپورتاژ بالا آمدن سخت است. اما وقتی که هیچ بخشی مشکل نداشته باشد می توانید با یک رپوزتاژ یکه تازی کنید. پس در نتیجه امکان دارد که بخشی از فاکتورهای سئو مهم تر از سایر بخش ها باشد و بهتر است که وقت بیشتری برای بهبود آن ها بگذاریم اما ایده آل ترین کار این است که در همه بخش های سئو به خوبی عمل کنیم.

سئو خارجی: لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یا لینک سازی به لینک هایی گفته می شود که ما از سایر سایت ها دریافت می کنیم و جز مهم ترین بخش های سئو خارجی هستند. فرض کنید سایت شما سایت A است. حالا سایت B به شما یک لینک می دهد. به این شکل شما یک بک لینک دریافت کرده اید. بک لینک ها انواع بسیار مختلفی دارند.

بک لینک های وبلاگی

بک لینک های وبلاگی به بک لینک هایی می گویند که ما از سرویس های ارائه دهنده وبلاگ دریافت می کنیم. سیستم های وبلاگدهی ایرانی و خارجی زیادی هستند که توصیه می کنم در هر دوی آن ها فعالیت داشته باشید.

مثلا ما می خواهیم یک وبلاگ وردپرس بسازیم. می دانستید که وردپرس قبل از اینکه سایت ساز باشد یک سرویس وبلاگدهی بوده است؟ بگذریم. کافی است که به سایت وردپرس با آدرس wordpress.com برویم و با چنین تصویری مواجه می شویم.

سپس کافی است بر روی دکمه Start your website کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را پر کنید. البته باید VPN خود را روشن کنید تا بتوانید ثبت نام را انجام دهید. برای ثبت نام هم می توانید مستقیما از طریق اکانت گوگل ثبت نام را انجام دهید. فرایند ثبت نام در وردپرس 3 مرحله است و پس از آن یک وبلاگ دارید که می توانید از آن برای سایت خودتان لینک بگیرید. سایت های وبلاگدهی ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند و کافی است که فقط در گوگل به فارسی یا انگلیسی سرچ کنید سرویس وبلاگدهی و با کلی نتیجه مواجه می شوید که سرویس های وبلاگدهی هستند و می توانید با ثبت نام در آن ها بک لینک بگیرید.

بک لینک های UGC

بک لینک های UGC یا User generated content بک لینک هایی هستند که از سایت های UGC می گیریم. حالا سایت های UGC چه سایت هایی هستند؟ فعالیت این سایت ها به این شکل است که محتوای آن ها توسط کاربران ایجاد می شود. یعنی صاحبان سایت هیچگونه تولید محتوایی انجام نمی دهند و صرفا یک بستر برای تولید محتوا توسط کاربر ایجاد کرده اند. نمونه بارز سایت های UGC، همین شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرم و پینترست هستند.

سایت هایی هستند که به صورت UGC فعالیت می کنند و بستر تولید محتوای متنی را فراهم کرده اند. سایت مدیوم یکی از این سایت ها است که می توانید با ثبت نام در این سایت نوشتن را آغاز کنید و گهگاهی به سایت خودتان لینک بدهید. پیشنهاد می کنم فقط به گرفتن یک لینک بسنده نکنید و محتوای خوب تولید کنید. آن وقت می شود در بخش هایی از محتوا به سایت اصلی خودتان لینک دهید. بک لینکی که به این شکل دریافت می کنید بسیار ارزشمندتر است.

بک لینک از شبکه های اجتماعی معروف

بک لینک از شبکه های اجتماعی بسیار ارزشمند است. خصوصا که بعضی از شبکه های اجتماعی بزرگ مانند توئیتر با گوگل همکاری هایی دارند و وقتی که شما لینک خود را در توئیتر می گذارید، آن صفحه سایت شما خیلی سریع تر ایندکس می شوند. بعضی از شبکه های اجتماعی اجازه بک لینک گرفتن آنچنان نمی دهند؛ مانند اینستاگرام. اما می توانید به راحتی در برخی از شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، ردیت، لینکدین و فیسبوک بک لینک های قدرتمند بگیرید.

بک لینک های پروفایلی

بک لینک های پروفایلی بک لینک هایی هستند که ما از پروفایل کاربری خود در سایت های دیگر به سایت اصلی مان می دهیم. برخی از سایت ها اجازه می دهند که اکانت بسازیم و همچنین بخشی دارند که می توانیم یک یا چند لینک قرار دهیم. آن لینک می تواند لینک شبکه های اجتماعی مان باشد یا لینک سایت. می توانیم در چنین سایت هایی عضو شویم و در بخش لینک پروفایل، لینک سایت خودمان را قرار دهیم.

البته یک نکته وجود دارد که بهتر است به هنگام گرفتن بک لینک های پروفایلی رعایت کنید. وقتی لینک پروفایلی می گیرید آن را با نام برند بسازید. یعنی چه؟ بیایید در مورد انکرتکست نکاتی را یاد بگیریم و سپس درباره این موضوع توضیحات بیشتری ارائه می دهم.

خیلی ساده، انکرتکست به نوشته ای می گویند که لینک دار است.

حالا ما می توانیم با هر انکرتکستی که می خواهیم به سایت خود لینک بدهیم و گوگل متوجه می شود که ما داریم بر روی آن کلمه کلیدی کار می کنیم و با آن کلمه کلیدی هم بک لینک گرفته ایم و باعث می شود که رتبه سایتمان در آن کلمه کلیدی بهتر شود.

حالا گوگل می داند که شما با این کلمه بک لینک گرفته اید.

حالا که تا حدودی با انکرتکست آشنا شدید در مورد اینکه بهتر است در بک لینک های پروفایلی، لینک را با انکرتکست برند بدهید صحبت می کنم. اگر شما در بک لینک پروفایلی انکرتکست کلمه کلیدی بدهید کمی شک برانگیز است. در تمامی کارهای لینک سازی و سئو خارجی، گوگل نباید متوجه شود که خودتان دارید این کارها را انجام می دهید چون به نوعی زیرآبی رفتن است.

موتورهای جست و جو اینگونه درمی یابند که چرا یک فرد در پروفایل خود لینکی با یک کلمه کلیدی مشخص بدهد؟ اما اگر آن فرد این بک لینک را با نام برند بدهد گوگل می داند که این انکرتکست نام یک برند است و آنگونه شک برانگیز نیست. البته اگر یکی دوبار بک لینک هایی بسازید که کمی مشکوک باشند خیلی مشکل آنچنانی ندارد. وقتی به دردسر برمی خورید که بیش از حد لینک های شک برانگیز بسازید.

بک لینک های انجمنی

سایت های انجمنی یا فروم ها را همه ما می شناسیم که هر چند نسبت به گذشته افول کرده اند اما هنوز هم کاربران زیادی دارند. شما می توانید در سایت های انجمنی و در بخش امضا یا در تاپیک های مختلف بک لینک بگیرید. یک نکته زیرکانه این است که بهتر است از همان ابتدا به سایت خود لینک ندهید یا موضوع تاپیک به گونه ای نباشد که مدیران آن سایت یا بات های تشخیص دهنده پی ببرند که شما می خواهید بک لینک بگیرید.

ابتدا سایت های انجمنی هم صنف خود را پیدا کنید. یعنی سایت هایی که در مورد موضوع سایت شما یا موضوعاتی که غیرمستقیم به سایت شما مربوط است را هدف بگیرید. سپس لازم است که از دو طریق بک لینک بگیرید:

  1. جواب دیگران را بدهید. مثلا فردی نوشته که چگونه کسب درآمد کنیم؟ شما هم صفحه ای دارید که در مورد ایده کسب و کار اینترنتی است. حالا می روید و کمی او را راهنمایی می کنید و در ادامه می گویید مطلب این سایت مفید است و آن را مطالعه کنید. اینطور می توانید یک لینک بگیرید.
  2. دو اکانت می سازید. با اکانت اول یک تاپیک در مورد موضوع صفحه سایت خود می سازید و با اکانت دوم به آن پاسخ می دهید و اینطور کسی هم متوجه این کار نمی شود. البته بهتر است وقتی می خواهید با اکانت دوم پاسخ بدهید، کمی صبر کنید تا کاربران دیگری هم فعالیت داشته باشند و کمی اوضاع طبیعی تر باشد و سپس با اکانت دوم برای سایتتان لینک بگیرید.

سئو خارجی

بک لینک های EDU, GOV

سایت هایی که پسوند اینترنتی edu و gov دارند، به ترتیب edu مربوط به دانشگاه ها و مراکز علمی و gov مربوط به ادارات رسمی ایالات متحده هستند و از این رو سایت هایی که این دامنه را دارند بسیار قدرتمند بوده و نزد گوگل اعتبار بالایی دارند. اگر بتوانید در چنین سایت هایی لینک بسازید بسیار قدرتمند هستند. در یک کلمه کلیدی متوسط یا کمی آسان، فقط یک لینک کامنتی edu ساختم و چند بک لینک معمولی دیگر و هنوز هم بعد از حدود 2 سال در رتبه 1 گوگل هستم.

البته سختی رقابت در هر کلمه کلیدی مختلف است و گاهی وقت ها باید خیلی بیشتر از 1 یا چند لینک بسازید و باید برای لینک سازی خود پلن داشته باشید تا موفق واقع شوید.

سئو خارجی

بک لینک های کامنتی

بک لینک های کامنتی به بک لینک هایی می گوییند که از بخش کامنت هر سایت دریافت می کنیم. قدرت بک لینک های کامنتی به نسبت قبل خیلی کمتر شده چون بخش کامنت بعضی از سایت ها آزاد است و نیازی به تایید مدیر نیست و برای همین افراد زیادی در صفحات مختلف بک لینک می ساختند و این به نوعی اسپم بود و به همین دلیل قدرت این بک لینک ها خیلی کمتر شده است اما هنوز هم بی تاثیر نیستند.

بهترین روش این است که از بک لینک های کامنتی در روش لینک سازی چندگرهی استفاده کنیم. لینک سازی چندگرهی را در ادامه و در بخش روش های لینک بیلدینگ توضیح می دهم.

سئو خارجی: روش های لینک بیلدینگ

با چند نمونه از مهم ترین و پرکاربردترین روش های لینک سازی آشنا شدیم و حالا می خواهم در مورد روش های مختلف بک لینک گرفتن صحبت کنم. زمانی بود که فقط با ساخت چند عدد بک لینک بی استراتژی می توانستیم با تلاش نه چندان زیادی، رتبه های برتر را قبضه کنیم اما حالا دیگر اینگونه نیست چون رقابت خیلی سنگین تر شده است. البته می توان بر روی کلمات و عباراتی آسان با ساخت بک لینک های بدون استراتژی و برنامه رتبه گرفت اما با این کار نمی توانیم روی کلمات متوسط یا سخت که رقابت بالایی دارند رتبه بگیریم.

در ادامه چند نوع از پرکاربردترین و تاثیرگذارترین روش های لینک بیلدینگ را با هم بررسی می کنیم.

چندگره ای

بک لینک چندگره ای قدرت بسیار بالایی دارد. در این روش ما مانند یک قیف، 1 یا چند بک لینک می سازیم و سپس به جای اینکه بک لینک های بیشتری برای سایت اصلی خودمان بسازیم، برای بک لینک های گره 1 بک لینک می سازیم و آن ها را تقویت می کنیم.

برای مثال:

گره 1: 3 بک لینک می سازیم.

گره 2: برای 3 بک لینک 30 بک لینک می سازیم. یعنی هر کدام از بک لینک ها را با 10 بک لینک تقویت می کنیم.

گره 3: 150 بک لینک برای گره دو می سازیم. یعنی هر یک از این 30 بک لینک را با 5 بک لینک تقویت می کنیم.

البته لازم نیست که برای گره های 2 و 3 خیلی حساسیت به خرج دهید اما سعی کنید که بک لینک های خوب بگیرید. لینک سازی چندگره ای، طبق مثال، فقط 3 گره نیست. شما می توانید پلن لینک سازی گره ای خود را 15 گره ای بچینید و لینک های خود را بیشتر تقویت کنید. یکی از روش ها برای لینک سازی گره 2 به بعد، استفاده از بک لینک های کامنتی است. چون هم دردسر کمتری دارند و هم با توجه به ارزش کمتری که دارند برای لینک سازی گره 2 به بعد خوب هستند.

می توانید با نرم افزارهایی مانند مانی روبات و GSA لینک سازی چندگره ای خود را انجام دهید. این نرم افزارها برای ساخت بک لینک ساخته شده اند و بدون دردسر، در مدتی کوتاه برای شما بک لینک های زیادی می سازند اما به دلیل استفاده بیش از حد از این نرم افزارها، سایت هایی که توسط این نرم افزارها در آن ها بک لینک ساخته می شود پیش گوگل لو رفته اند و اگر هم می خواهید توسط این نرم افزارها لینک بسازید، بهتر است که از گره 3 یا 4 به بعد از این سایت ها استفاده کنید.

PBN

PBN یا Praivte network blog یا شبکه وبلاگ خصوصی به یک پلن لینک سازی پیچیده گفته می شود که قدرت بسیار بالایی هم دارد. در این روش ما چند وبلاگ یا سایت می زنیم و با استفاده از روش های لینک سازی، رتبه آن ها را با تحقیق کلمه کلیدی، بر روی یکسری عبارت های لانگ تیل بهبود می بخشیم و قدرت آن ها را افزایش می دهیم و بعد از چند ماه که این سایت ها قدرت بالایی کسب کردند و بر روی عبارت هایی رتبه کسب کردند، حالا به سایت اصلی خود لینک می دهیم. این روش لینک سازی برای کلمات سخت و پررقابت استفاده می شود و با استفاده از آن می توان بر روی کلمات سخت و رقابتی رتبه های مناسب کسب کرد.

تبادل لینک

تبادل لینک هم یکی از روش هایی است که خیلی ها می گویند منسوخ شده اما اگر به درستی انجام شود هنوز هم قابل استفاده است. در این روش شما در یک مقاله از یک رقیب غیرمستقیم یا سایت مرتبط با حوزه کاری خود بک لینک می گیرید و در ازای آن، به آن سایت لینک می دهید. دقت کنید که در یک مقاله به سایت مقابل لینک دهید و لینک بگیرید تا تاثیر خوبی داشته باشد و جریمه ای هم در کار نباشد. در گذشته تبادل لینک به صورت سایدواید بود که صفحات زیادی از یک سایت به همدیگر لینک می دادند ولی امروزه این روش منسوخ شده و خطرناک است.

خرید بک لینک

خرید بک لینک یکی از مرسوم ترین روش های دریافت بک لینک است. سایت های زیادی هستند که قدرتمند هستند و با فروش بک لینک کسب درآمد می کنند که می توانیم از آن بک لینک بخریم. بک لینک هایی که فروخته می شود معمولا یا ساید واید است یا فوتر که آن هم به صورت دائمی نیست. پلن های فروش مرسوم 3 ماهه تا 1 ساله هستند اما امکان دارد که بعضی از سایت ها پلن های 1 ماهه هم داشته باشند. اما خرید پلن های 1 ماهه اصلا پیشنهاد نمی شود چون سریع پاک می شوند و وقتی که بک لینک سایدواید یا فوتر که در همه صفحات سایت (مثلا 20000 صفحه) قرار داشته و یکدفعه حذف می شوند باعث افت رتبه سئو می شوند.

بهترین پلن، پلن 6 ماهه است و پیشنهاد می کنم در کنار لینک هایی که از آن سایت می خرید، در آن سایت یا سایر سایت ها رپورتاژ هم بروید تا اگر لینک های خریداری شده حذف شدند جایگزین داشته باشند و به نوعی نبود آن ها خیلی حس نشود. همچنین وقتی که بک لینک های زمان دار خریداری می کنید در موازات آن ها بک لینک های زیادی بسازید تا به هنگام اتمام زمان و حذف بک لینک های خریداری شده مشکلی به وجود نیاید.

منشن بدون لینک

منشن بدون لینک یک فاکتور جدید در سئو خارجی است و به وقتی می گویند که در سایت های دیگر نامی از سایت و برند شما برده شود، اما لینکی در کار نباشد. یعنی سایت شما بدون لینکدهی معرفی می شود و نام برند شما در سایت های دیگر به کار می رود. این روش، نسبتا جدید و خیلی هم قدرتمند است.

رپورتاژ

رپورتاژ آگهی را می توان جز مهم ترین اجزای سئو خارجی نامید. رپورتاژ یک متن تبلیغاتی است که شما در سایت های دیگر منتشر می کنید و از آن لینک می گیرید. ماهیت اصلی رپورتاژ آگهی، معرفی کسب و کار است اما در سئو ما با استفاده از رپورتاژ بک لینک هم دریافت می کنیم. یکی از روش ها این است که شما در رپورتاژ آگهی خود، تلفیقی از بک لینک و منشن بدون لینک استفاده کنید. یعنی نام برند و سایت خود را بدون لینک در رپورتاژ آورده و سپس در چند جا به سایت خود لینک هم بدهید.

سوشیال سیگنال

سوشیال سیگنال به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در شبکه های اجتماعی بر روی سایت شما انجام می شود. مثلا یک صفحه از سایت شما توئیت می شود. شما یک سوشیال سیگنال گرفته اید. حالا یک بار هم ریتوئیت می شود، شما دو سوشیال سیگنال گرفته اید و همینطور هر چقدر که در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توئیتر و فیسبوک خبر از سایت شما باشد، سوشیال سیگنال های بیشتری دریافت کرده اید. هر چه که تعداد سوشیال سیگنال های سایت شما بیشتر باشد، تاثیر مفید بیشتری بر روی سایت شما خواهد داشت.

فاکتورهای برند

فاکتورهای برند به مجموعه کارهایی گفته می شود که گوگل در نهایت به این پی می برد که برند شما محبوبیت بالایی دارد و وقتی که به محبوبیت برند سایت شما پی ببرد به سایتتان اعتبار بیشتری می بخشد. مثلا یکی از روش هایی که گوگل درک می کند برند شما محبوب است، همین سوشیال سیگنال دریافت کردن است. یا اگر سایت شما همراه با یک کلمه کلیدی خاص زیاد جستجو شود، گوگل درک می کند که سایت شما یک برند است.

گوگل درمی یابد که این سایت در این کلمه یا عبارت کلیدی برند است. پس فاکتورهای برند نیز یکی از بخش های خیلی مهم سئو خارجی است.

مزایای سئو خارجی برای وب سایت‌های فروشگاهی

شما تا این قسمت از مقاله سئو خارجی چیست به صورت کلی با سئو خارجی آشنا شدید، حال ممکن است که برای شما این سوال ایجاد شده باشد، مزایای سئو خارجی چیست؟ ما در این بخش به صورت تخصصی به بررسی مزایای سئو خارجی خواهیم پرداخت.

1.    سئو خارجی برای شما یک بهبود رتبه سایت شما را به ارمغان دارد

قطعا زمانی که شما از هر سئو کاری در مورد هدف نهایی سئو سوال می‌کنید، به شما پاسخ می‌دهد که هدف او از انجام سئو بهبود رتبه سایت شما است. شما بواسطه انجام سئو خارجی می‌توانید به صورت قابل توجه‌ای رتبه سایت خود را بهبود بخشید. به این نکته توجه داشته باشید که سئو خارجی شما زمانی بازدهی واقعی را دارد که در کنار سئو داخلی، سئو تکنیکال قرار گرفته باشد. شما بایر برای هریک از این اجزاء برنامه ریزی مجزا داشته باشید.

2.    افزایش ترافیک سایت

طبیعی است زمانی که رتبه شما در گوگل بهبود پیدا می‌کند. افزایش ورودی داشته باشید. افزایش ورودی به منزله افزایش ترافیک سایت شما می‌باشد. به هر میزان که ترافیک سایت شما افزایش داشته باشد، اعتبار شما برای گوگل و برای کاربر افزایش پیدا می‌کند. علت این موضوع این است که بیشتر در مورد شما صحبت می‌کنند. به ین موضوع توجه داشته باشید که اگر شما برای نرخ تبدیل خود برنامه‌ای نداشته باشید. کل زحمات سئو خارجی خود را بین برده‌اید.

زمانی سئو خارجی شما موثر است که ورودی کاربر برای شما منجر به درآمد شده باشد. در این زمان ممکن است سئو داخلی به کمک شما بیاید. در نتیجه سعی کنید که روی این موضوع سرمایه گذاری ویژه‌ای داشته باشید.

3.    سئو خارجی تمرکز روی برندینگ شما خواهد داشت

زمانی که شما روی سئو داخلی سایت خود کار می‌کنید، تقریبا به دنبال افزایش کاربر آزاد می‌باشید. و یا ممکن است که شما با این کار نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. اما سئو خارجی اهداف متفاوتی دارد، شما با انجام سئو خارجی صحیح می‌توانید برندینگ خود را افزایش دهید. شما با تمرکز روی سئو خارجی از شبکه‌های اجتماعی و همچنین از سایت‌های با اعتبار بالا کاربر جذب خواهید کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که شما برای رشد جدی به برندینگ نیاز خواهید داشت. از طرفی شما در این حین فروش کالا و خدمات خود را نیز افزایش خواهید داد. البته شما باید روی سرعت سایت خود نیز کار کنید که این موضوع بیشتر در حوزه سئو تکنیکال می‌باشد.

4.    اعتبار سایت شما افزایش پیدا می‌کند

ما در بخش‌های قبلی نیز اندک اشاره‌ای به افزایش اعتبار سایت و دامنه شما داشتیم، اما به نظر شما این افزایش اعتبار برای شما چه مزایایی دارد. زمانی که افزایش اعتبار دامنه و سایت خود را داشته باشید به این معنی است که شما می‌توانید تبلیغات را در برنامه ریزی سایت خود قرار دهید. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید یک کسب درآمد قابل توجه از این حوزه داشته باشید.

زمانی که سئو خارجی سایت شما قوی است، شما می‌توانید هم از طریق گوگل به کسب تبلیغات بپردازید و هم می‌توانید خود به صورت شخصی از سایت‌هایی که شما مراجعه می‌کنند به کسب تبلیغات بپردازید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است این درآمد جانبی برای شما بیشتر از درآمد فروش کالا و خدمات شما باشد.

5.    روابط عمومی دیجیتال قوی ایجاد می‌کنید

به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما یک سئو خارجی قوی داشته باشید، می‌توانید یک روابط عمومی دیجیتال قوی به واسطه آن ایجاد کنید. البته این روابط عمومی دیجیتال برای شما مزایا بیشماری خواهد داشت از جمله :

  1. برند آگاهی شما را افزایش می‌دهد.
  2. سهم بازار شما از مخاطب هدف را افزایش می‌دهد.
  3. شما را به عنوان رهبر این صنعت معرفی می‌کند.
  4. مدیریت بحران را برای شما بسیار ساده می‌کند. « به این نکته توجه داشته باشید که راه اندازی کسب و کار آنلاین در دوره زمانی به صورت پایه دارای ریسک سیستماتیک است و این گزینه برای شما بسیار قابل توجه می‌باشد. »
  5. نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشد.
  6. دیتای شما را تحلیل پذیر می‌کند که این موضوع در برنامه ریزی سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال بسیار با اهمیت است.

نتیجه گیری و پایان

در این مطلب طولانی و مفید سعی داشتم تا شما را با اصول و 0 تا 100 سئو خارجی آشنا کنم. اگر نظر یا سوالی دارید در بخش کامنت ها منتظر شما هستیم.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.