روش های مفید برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

روش های مفید برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

خیلی از دیجیتال مارکتر ها و متخصص های سئو پس از دریافت وبسایت و توسعه آن پس از مدتی متوجه می شوند که هیچ گونه نتیجه ای از گوگل نمی گیرند. این عدم نتیجه گیری نکته ای بسیار منفی برای کسب و کار ها است. زیرا تمامی کسب و کار ها میخواهند با فعالیت هایی که انجام میدهند به رتبه یک گوگل برسند تا بتواند 95 درصد حجم ترافیک کاربران جذب کنند، تعامل بگیرند و پس از عبور از قیف فروش به فروش نهایی برسند. در این مقاله قصد داریم مجموعه ای از نکاتی را که ممکن است سئو کاران و دیجیتال مارکتر ها فراموش کنند بیان کنیم پس با مقاله روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو با پرانتز همراه باشید.

اگر طعم رتبه یک بودن را چشیده باشید قطعا می دانید که باید با تلاش های مستمر رتبه خود را حفظ نمایید ولی بعضی اوقات این مجموعه فعالیت ها به درستی مسبر خود را طی نمی کند که باید به آن توجه داشته باشید.

در ابتدا مسیر به توضیح برخی از معنا و مفاهیم میپردازیم و بعد از آن تمامی روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو با ذکر مثال توضیح خواهیم داد.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • رتبه سایت جیست؟
  • چرا باید برای گرفتن رتبه برتر در سایت تلاش کنیم؟
  • روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو

رتبه سایت

رتبه سایت جیست؟

موتور جست و جو پر قدرت گوگل بر اساس مجوعه قوانینی که سایت ها رعایت ها میکنند و از قواعد گوگل پیروی میکنند شروع به رتبه دادن به سایت ها می کنید. این رتبه ها از عدد یک در صفحه اول آغاز و به رتبه n در صفحه n میرسد. با ذکر همین نکته طبیعی است که هرچه سایت شما در صفحات اولیه نتایج موتور های جست و جو باشد امکان دیده شدن بیشتری وجود دارد.

هدف مشترک در تمامی کسب و کار ها این است که با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج گوگل کاربر جذب کنند، ترافیک سایتشان افزایش یابد، به فروش بیشتر برسند.

چرا باید برای گرفتن رتبه برتر در سایت تلاش کنیم؟

با خواندن مطالب بالا پس متوجه شدیم که رتبه سایت از اهمیت بالایی برخورد دار است. در ادامه به چند سری از آمار و ارقام می پردازیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

  • گفته میشود که حدود 95 درصد حجم ترافیک های اینترنتی مربوط به سایت هایی است که در صفحه اول گوگل قرار دارند و تنها 5 درصد باقی مانده برای باقی صفحات است.
  • تحقیقات نشان میدهد که بیش از 75 درصد مردم اصلا به صفحات دوم و سوم گوگل مراجعه نمی کنند.

با خواندن همین دو نکته متوجه می شویم که برای رشد کسب و کارمان باید تمام تلاش خود را کنیم تا در صفحه یک و حتی خط یک قرار بگیریم.

تحقیقات نشان می دهد که فروش خط یک گوگل بسیار بیشتر از خط دوم گوگل است. با اینکه شاید در ظاهر بین خط اول و خط دوم تفاوتی وجود نداشته باشد ولی آمار و ارقام این موضوع را منعکس نمی کند.

گوگل یکسری پارامتر هایی را برای افزایش رتبه به سایت ها در نظر میگیرد. که با انجام دادن White SEO و Gray SEO ها و دوری از Black SEO ها می توانید بر طبق سلیقه این موتور جست و جو محبوب حرکت کنید.

روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو

در ادامه میخواهیم به یک سروی نکات و روش های مفید بپردازیم که با رعایت کردن آن ها به نتیجه صد در صدی خواهید رسید.

1. از تولید محتوا غافل نشوید!

تولید محتوا در گوگل حرف اول را می زند و هیج موقع از اهیمت تولید محتوا غافل نشوید. حتی اگر سایت شما در صفجه یک و خط یک گوگل است باید برای تولید محتوای خود استراتژی داشته باشید و از این امر غافل نشوید.

اولین نکته ای کاربر را جذب میکند تا وارد سایت شما شود و با سایت تعامل بگیرد محتوای مناسب و کاربردی است. مدیر تولید محتوا و یا وب مستر سایت شما باید همواره در تلاش باشد تا با قلمی روان و بیانی شیوا به تولید محتوا برای سایت بپردازد.

یکی از دلایلی که تولید محتوا اهمیت دارد این است که اگر مطالب شما مورد علاقه کاربرانتان باشد، کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما میگذراند. گوگل این تایم ماندگاری کاربر در سایت را می سنجد و اگر از معیار گوگل بالاتر باشد شما امتیاز مثبت و ویژه ای میگیرد اما اگر کاربر سایت شما را سریع ترک کند یک بانس ریت برای شما در نظر میگیرد.

یکی از نکات مفیدی که گوگل مدتی است که به آن اهمیت می دهد این است که در مرورگر گوگل کروم قسمتی را به عنوان Bookmark وجود دارد و شما سایت هایی که با آن ها بیشترین تعامل را دارید در این قسمت ذخیره می کنید.

گوگل این سایت هایی که در bookmark شما ذخیره شده است را در نظر می گیرد و به آنها امتیاز می دهد. پس به بخش Bookmark اهمیت دهید.

تولید محتوا برای بهبود سایت در موتورهای جستجو

2.یونیک باشید!!

یکی از بخش های خیلی مهم حفظ یکتا بودن سایت است. منابع و محتوا های سایت شما نباید تکراری باشد. این تکراری بودن از دو جهت به شما آسیب می رساند، نخست اینکه الگوریتم های گوگل به شدت روی محتوای کپی حساس است و به محض اینکه محتوای کپی شما را مشاهده کنید امتیاز منفی گرفته و در انتها پنالتی میشوید.

دوم اینکه امروزه کاربران بسیار باهوش شده اند و محتوا های کپی را زودی تشخیص می دهند. این کپی بودن ها از اعتبار شما کم میکند و امکان تعامل مجدد با کاربر را از دست می دهید. پس برند و کسب و کار شما باید یونیک باشد . کاربران با مراجعه به شما محتوای جدید یاد بگیرند.

بهینه سازی تصاویر برای بهبود رتبه سایت

3.تصاویر بهینه شود!

قطعا همه ی ما دوست داریم تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا و رزولوشن عالی را داخل سایت خود قرار دهیم اما باید بدانیم که در مرحله اول هاست محدود و در مرحله دوم برای سئو محدودیت داریم.

منظور ما این نیست که تصاویر با کیفیت پایینی را در سایت ها قرار دهید زیرا اگر متوجه شده باشید کاربران به محتوا های بصری و تصاویر بسیار زیاد علاقه دارند . شما باید بدون اینکه از کیفیت تصاویر خود کم کنید حجم آن ها را کاهش دهید.

توجه کنید حجم عکس های شما باید زیر 150 کیلوبایت باشد.

به دو روش زیر می توان این موضوع را انجام داد :

1.استفاده از نرم افزار فتوشاب :

بدین صورت که تصاویر خود را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید سپس از منوی تنطیمات وارد Save for Web & Devices شوید و حجم تصاویر خود را بدون کاهش کیفیت کم کنید. حتما برای تمامی تصاویر وب سایت خود این نکته را رعایت کنید.

2. استفاده از سایت های کاهش عکس آنلاین:

با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید لیستی از ابزار های کاهش عکس آنلاین رایگان را مشاهده کنید که بسیار ساده عکس خود را آپلود کنید سپس تعیین کنید که حجم عکس شما به چه میزانی کاهش یابد و در انتها تصویر خود را بدون کاهش کیفیت و کاهش حجم دریافت کنید. یکی از بهترین سایت ها در این زمینه سایت imagecompressor.com می باشد.

اگر از سایت های وردپرسی استفاده میکنید افزونه های زیادی برای کاهش حجم عکس آنلاین وجود دارد ولی پیشنهاد میشود به علت سنگین بودن این افزونه ها و کاهش سرعت سایت تا حد الامکان از نصب افزونه های غیر ضروری جلوگیری شود.

متن جایگزین یا Alt image را حتما پر کنید و از کلمه کلیدی خود در توضیحات تصاویر استفاده کنید.

4.استفاده از هدینگ های مناسب H1 / H2 &…….!

یکی از بخش هایی که روی سئو خیلی تاثیر دارد و متخصص های سئو روی آن تاکید دارند استفاده از تگ های هدینگ مناسب است. استفاده از این هدینگ ها غلاوه بر تاثیرات مثبت در سئو روی زیبایی رابط کاربری نیز تاثیر دارد. شما باید اولویت بندی این هدینگ ها را در محتوا های خود رعایت کنید.

حتما باید از H1 در محتوای سایت خود استفاده کنید ولی توجه کنید که حتما باید از یک H1 استفاده کنید ولی دیگر هدینگ ها محدودیت استفاده ندارند.

از H1 برای title محتوای سایت خود استفاده نمایید. از H2 برای تیتر ها و از H3 برای زیر تیتر ها بهره ببرید.

اهمیت هدینگ ها به صورت زیر است :

H1> H2 > H3 > H4 > H5 > H6

سرعت سایت در بهبود رتبه سایت

5. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

یکی از فاکتور های اساسی برای سئو افزایش سرعت سایت است. این فاکتور به قدری اهیمت دارد که در آپدیت های سالانه گوگل پر رنگ تر میشود. راهکار های زیادی وجود دارد که شما سرعت سایت خود را افزایش دهید در ادامه به توضیح برخی از آنها میپردازیم.

بهینه کردن تصاویر : این فاکتور که در بالاتر هم توضیح داده شد یکی از مهم ترین بخش های سرعت سایت است. زیرا هرچه قدر حجم تصاویر بالا باشد سرعت لودینگ صفحات افزایش می یاید و سایت کند میشود. پس حتما تصاویر سایت های خود را بهینه کنید.

استفاده از شرکت ارائه دهنده هاست معتبر : سعی کنید از شرکت های معتبر هاست تهیه کنید. هر هاست ارزان قیمتی صرفا هاست خوبی نیست. میزان ظرفیت سایت شما باید متناسب با هاست باشد. هاستینگ باید آپ تایم بالای 99 درصد داشته باشد. به محض مشاهده مکرر ارور 500 و 503 حتما شرکت ارائه دهنده سرویس هاست خود را عوض کنید.

استفاده از CDN : در واقع CDN ها یا Content Delivery Network درواقع سرور هایی هستند که بر اساس موقعیت های جغرافیایی گوناگون در سراسر جهان قرار گرفته اند و با توجه به اینکه کدام سرور به موقعیت مکانی کاربر نزدیک تر است، درخواست ها و پاسخ ها برای او ارسال میشود و در نهایت وب سایت برای کامپیوتر کاربر یا همان سرویس گیرنده با سرعت بالایی بارگذاری میشود.

برای مثال سرور شما در شهر تهران است کاربری که در شهر بندرعباس ساکن است برای اینکه سایت شما را باز کنید دیگری نیازی نیست به سرور تهران مراجعه کند بلکه کافیست از نزدیک ترین سرور موجود (برای مثال کشور دبی) سایت شما را باز کنید. این باعث میشود سایت شما با سرعت بالاتری بارگذاری شود.

در ادامه به بررسی چند آمار و ارقام میپردازیم که اهمیت بالا بودن سرعت سایت را به خوبی بازگو میکند.

متاسفانه 40 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت هایی که لودینگ آن ها بیشتر از 3 الی 5 ثانیه طول بکشد را ترک می کنند و 80 درصد از این کاربران دیگر برای بار دوم به شما سر نمی زنند.

6.به بلاگ سایت خود اهمیت دهید.!

برخی از کسب و کار ها تصور میکنند اگر محتوای لندیگ پیج های خود کامل بنویسند دیگر نیازی به بلاگ نویسی ندارند. اما اگر تا به حال از بخش بلاگ سایت خود استفاده نکردید این را بدانید که زنجیره لینک سازی داخلی مناسبی را از دست داده اید.

شما میتوانید هر روزه در بخش بلاگ محتوا های ترند و کاربدی بنویسید و به صفحات فرود مرتبط لینک دهید. با تولید محتوا در این زمینه ترافیک سایت خود را افزایش میدهید. یا پاسخ دادن به سوالات کاربران به تعامل با کاربر میرسید. ممکن است کاربران با مطالعه مقاله شما قصد داشته باشند به دیگر به صفحات سایت مراجعه کنند و حتی در این مقاله خیلی از اوقات کاربران بالقوه ای وجود داشته اند که به کاربران بالفعل تبدیل شده اند.

اگر کسب و کار شما مربوط به بازاریابی B2B است حتما از اهمیت وبلاگ نویسی استفاده کنید. خیلی از کسب و کار های بزرگ به بخش وبلاگ خود اهمیت بیشتری از محصولات می دهند و روزانه استراتژی مشخصی برای تولید محتوای وبلاگی دارند.

آمار و ارقام نشان میدهد گوگل به سایت هایی که صفحات ایندکس شده زیادی دارد بیشتر اهمیت میدهد و در رتبه بندی این وارد را در نظر میگیرد.

لینک سازی در بهود رتبه سایت

7. لینک سازی های داخلی و خارجی مناسب

بخش دیگری که حتما باید آن را رعایت کنید لینک سازی داخلی و خارجی است. محتوا و محصولات سایت شما باید مثل یک زنجیره با لینک سازی های متناسب به هم متصل شود به طوری که کاربر پس از ورود به سایت شما بین صفحات به گردش درآید.

سعی کنید در سایت خود به سایت های خارجی معتبر  با موضوع مشابهه مقالات خود لینک دهید. این کار علاوه بر یک بک لینک خارجی ، یک امتیاز مثبت برای افزایش سایت شما میشود. اگر در ابتدای کسب و کار هستید حتما این موضوعات را رعایت نمایید.

از سایت هایی لینک بگیرید که اعتبار بالایی (هم DA و هم PA) بالایی داشته باشند. حتما از رپورتاژ آگهی استفاده کنید و این لینک را به سایت خود بدهید.

بک لینک خریداری نکنید، زیرا اگر اعتبار لینک های شما تمام شود گوگل متوجه این قضیه شده و شما را پنالتی می کند. اگر به هر علتی مجبور شدید بک لینک خریداری کنید حتما در کنار آن به لینک سازی طبیعی بپردازید تا گوگل متوجه این قضیه نشود.

لینک های داخلی و خارجی سایت خود را بررسی نمایید تا لینک ها درست کار کنند و خراب نشده باشند.

8. کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید.

کلمه کلیدی وسیله ای است که کاربر را به سایت شما متصل میکند. باید حتما از کلمه کلیدی های مناسب با محتوا و موضوع سایتتان بپردازید. این نا هماهنگی در انتخاب کلمه کلیدی پروژه شما را با شکست مواجه خواهد کرد.

حتما در انتخاب کلمه کلیدی ها دقت کنید با سرچ و تحقیق فراوان و استفاده از ابزار های مربوط این کار را انجام دهید.

سخن آخر :

به بررسی کامل روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو پرداختیم. اگر تاکنون این نکات را رعایت نمی کردید همین امروز تغییر رویه داده و نکات را به درستی رعایت نمایید تا به صفحات برتر نتایج گوگل برسید. حتما در طول این مسیر به کاربران خود اهمیت دهید و مدام با انجام تست A/B در دیجیتال مارکتینگ از آن ها نظرخواهی کنید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگزارید. ممنون از توجه شما به پرانتز.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.