انواع هاست برای سایت را بشناسید - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

انواع هاست برای سایت را بشناسید

هاست چست؟

هاست یا به انگلیسی HOST به معنای میزبانی میباشد. بدین صورت که فضایی را میگویند که از سایت شما میزبانی میکند. به ساده ترین شکل ممکن اگر بخواهیم هاست را برای شما توضیح دهیم با یک مثال هاست را آموزش میدهیم توجه کنید به مثال زیر :

شما برای ساخت یک خانه نیاز دارید اول یک زمین داشته باشید، و زمین شما باید ویژگی های خوبی داشته باشد مثلا در مکانی مناسبی باشد، خاک خوبی داشته باشد، و همچنین از نظر منطقه در فضای خوبی قرار گرفته باشد که بعدا ارزش خانه شما بالا برود. خب زمین میشه هاست و خانه شما میشه سایت شما. پس هاست یک فضایی هست که میزبان سایت شماست و باید همیشه به اینترنت متصل باشد تا سایت شما دردسترس باشه و اگر زمانی هاست شما قطع شود سایت شما هم قطع میشود.

آیا میتوانیم خودمان میزبان سایت باشیم؟

شدن بله میشود اما به این نکته باید توجه داشته باشید اگر اینترنت شما قطع شود و یا سیستم شما خاموش شود سایت شما هم همان زمان از دسترس خارج میشود. ما در دوره ساخت سایت بدون برنامه نویسی کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم که شما به یک هاستی نیاز دارید که همیشه در دسترس باشد. به خاطر همین برای خرید هاست باید به شرکت هایی مراجعه کنیم که ارائه دهنده هاست هستند.مزایای خرید هاست از شرکت ها این میباشد که همیشه در دسترس هستند و پشتبانی خوبی را هم ارائه برای مثال پرانتز میزبانی میشود از ایران سرور و میزبان فا و ایران هاست که بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سایت در ایران میباشند.

پیشنهاد میشه بخوانید...
استراتژی بازاریابی محتوا (Content marketing) چیست؟

مهمترین ویژگی یک هاست خوب چیست؟

قطعا و بدون شک مهمترین ویژگی یک هاست خوب این میباشد که همیشه در دسترس باشه و مهمترین ویژگی شرکتی که از آن هاست میخرید این میباشد که همیشه پشتبانی خوبی را داشته باشند. برای مثال اگر سایت شما لحظه ای قطع شد سریعا پشتیبان هاست شما پیگیر شود و مشکل را برطرف کند. برای همین هاست خود را از شرکت هایی خریداری کنید که همیشه خدمات خوبی را ارائه میدهند و چندین سال سابقه دارند و همچنین با سایت های بزرگی در ایران همکاری میکنند.

انواع هاست چه نام دارد؟

هاست انواع محتلف دارد که شامل : هاست لینوکس (اشتراکی)، هاست وردپرس، هاست نیمه اختصاصی (سرور نیمه اختصاصی)، هاست اختصاصی (سرور اختصاصی)، هاست ابری و هاست ایران.

هاست لینوکس یا اشراکی چیست؟

این نوع هاست همانطور که از اسمش مشخص است به صورت اشتراکی در اختیار چندین سایت قرار دارد. یعنی یک سرور اختصاصی را به چندین هاست تبدیل میکنند و به چندین سایت میدهند. خوبی این هاست قیمت ارزان آن میباشد و مشکل بزرگ آن امنیت آن هست زیرا از چندین سایت میزبانی میکند به همین خاطر ممکن است از نظر امنیتی به مشکل بربخورد. اما اگر از شرکتی خوب خریداری کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

هاست وردپرس چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص هست مخصوص سایت های وردپرسی میباشد. هاست وردپرس یک هاستی قدرتمند و عالی میباشد که محدودیت بازدید ندارد و میتواند میزبان خوبی برای سایت های وردپرسی باشد. قیمت هاست وردپرس نسبت به لینوکس بالاتر میباشد مثلا اگر شما هر سه ماه برای هاست لینوکس باید 100 هزارتومان پرداخت کنید در هاست وردپرس هر ماه باید 100 هزارتومان بپردازید.

پیشنهاد میشه بخوانید...
آشنایی با انواع آیکون؟ معرفی سایت‌هایی برای ساخت آیکون رایگان و سریع

هاست ابری چیست؟

هاست ابری یا cloud Hosting هاستی میباشد چندسرور به صورت یک شبکه در حال فعالیت هستند که همین امر سبب شده است سایت شما همیشه در دسترس باشد. در این نوع هاست ها اگر سایت شما از دسترس خارج شود سریعا از یک سرور دیگه تغذیه میشود و سایت شما همچنان در دسترس قرار میگیرد و این یعنی امکان اینکه سایت شما قطع شود بسیار کم هست.

سرور نیمه اختصاصی چیست؟

هاست نیمه اختصاصی یا همان سرور مجازی نام دارد. در این نوع هاست ها یک سرور توسط برخی از نرم افزارهایی که برایش تعریف شده است به چندین بخش مختلف تقسیم میشود و هر بخش همانند یک سرور اختصاصی فعالیت میکند. خوبی این هاست ها این میباشد که قدرتمند بوده و منابع خوبی برای تعذیه سایت وجود دارد.

سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است یک سرور به صورت کاملا اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. و دیگر مشکلی از نظر افت سرعت و یا قطعی شمارا تهدید نخواهد کرد. البته قیمت این سرور ها بالاست و شاید ماهانه شما باید چندین میلیون تومان برای تمدید این سرور بپردازید. البته توجه کنید شما میتوانید چندین سایت را هم در سرور اختصاصی بالا بیاورید که این یکی از مزایای میباشد که شما دارید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.