دامین چیست؟ آموزش خرید دامنه + 11 نکته مفید برای خرید بهترین Domain - آژانس دیجیتال مارکتینگ پرانتز

دامین چیست؟ آموزش خرید دامنه + 11 نکته مفید برای خرید بهترین Domain

انتخاب نام دامین مناسب برای وب سایت شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. اگر نام دامنه اشتباهی را انتخاب کنید، تغییر آن بعداً بدون آسیب رساندن به برند و رتبه بندی جستجو، مشکل ساز خواهد بود.

به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.

وقتی برای اولین بار شروع به کار کردید، پیدا کردن ایده های جذاب برای نام تجاری با یک نام دامنه عالی می تواند دشوار باشد.

در این مقاله، تمام ابزارها و نکاتی را که برای دریافت ایده های نام دامنه، انتخاب بهترین نام دامنه و ثبت دامنه جدید (به صورت رایگان) نیاز دارید، به اشتراک می گذاریم.

دامین

14 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه

هنگام راه اندازی یک وبلاگ ، انتخاب نام دامنه می تواند استرس زا باشد زیرا نمی خواهید اشتباه کنید.

برای آسان‌تر کردن فرآیند، ما یک چارچوب ساده 14 مرحله‌ای داریم که می‌توانید از آن برای انتخاب بهترین دامنه برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

بیایید با جزئیات بیشتر به این نکات نگاهی بیاندازیم.

1. هنوز هم .com بهترین دامنه ای است که می توانید خریداری کنید.

امروزه تعداد زیادی پسوند نام دامنه جدید، از .com، .net و .org اصلی گرفته تا پسوندهای خاص مانند .pizza، .photography، و حتی .blog در دسترس هستند.

ما همیشه انتخاب یک نام دامین .com را توصیه می کنیم.

در حالی که پیدا کردن نام های هوشمندانه وبلاگ با استفاده از پسوندهای جدید می تواند وسوسه انگیز باشد، com هنوز هم معتبرترین و معتبرترین پسوند نام دامنه است.

به نظر ما، دامنه های جدیدتر مانند .ninja، .photography، و موارد دیگر می‌توانند کسب و کار شما را کمتر قابل اعتماد نشان دهند.

دامنه های Dot-com به یاد ماندنی ترین هستند. بسیاری از کاربران، به‌ویژه آنهایی که به فناوری علاقه‌مند نیستند، به‌طور خودکار در انتهای هر دامنه «.com» را بدون فکر کردن به آن تایپ می‌کنند.

اگر وب‌سایت شما چیزی شبیه jane.photography باشد و کاربرانتان تصادفاً عبارت jane.photography.com را تایپ کنند، در وب‌سایت photography.com با صفحه خطا مواجه می‌شوند.

این هوشمندانه است که با خریدن دامنه .com از این خطر جلوگیری کنید.

ناگفته نماند که اکثر کیبوردهای گوشی های هوشمند به طور خودکار دارای دکمه .com هستند.

همچنین می توان از دامنه .ir نیز استفاده داشت. با این حال مزیت های بین المللی دامنه دات کام بیشتر است. اگر شما یک کسب و کار دارید که بیشتر کاربران ایرانی هستند، استفاده از دامنه .ir بهتر است، با این حال همیشه بهترین گزینه نیست.

اما دامنه دات کام یک دامنه معتبر و قابل اعتماد برای همیشه خصوصا توسط افراد تازه کار و بیگانه با تکنولوژی است.

2. از کلمات کلیدی در جستجوی نام دامنه خود استفاده کنید

کلمات کلیدی نقش مهمی در یک دامنه دارند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود، به موتورهای جستجو می گویید که وب سایت شما در مورد چیست. در کنار محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه شما می توانند به شما کمک کنند تا رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

پیدا کردن یک دامین خوب با کلمات کلیدی هدف بسیار دشوار است، که قبلاً گرفته نشده است.

شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید تا دامنه خود را متمایز کنید.

برای مثال اگر شما در زمینه سئو فعالیت می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از سئو در دامنه خود استفاده داشته باشید.

3. نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

در حالی که کلمات کلیدی مهم هستند، در مورد طول دامنه زیاده روی نکنید. بهتر است یک نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی داشته باشید.

توصیه می کنیم نام دامنه خود را کمتر از 15 کاراکتر نگه دارید. به خاطر سپردن دامنه های طولانی تر برای کاربران سخت تر است.

ناگفته نماند، کاربران همچنین مستعد وارد کردن اشتباهات تایپی با نام دامنه طولانی تر هستند که می تواند منجر به از دست دادن ترافیک شود.

به همین دلیل ایده خوبی است که طول دامنه خود را کوتاه نگه دارید.

4. تلفظ و املای نام دامنه خود را آسان کنید

شما باید بتوانید به راحتی نام دامنه خود را هنگام صحبت کردن و همچنین نوشتن به اشتراک بگذارید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی از شما خواسته می شود نام دامین خود را شخصاً به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید از نام دامین خود برای ایجاد یک آدرس ایمیل کسب و کار حرفه ای استفاده کنید، قطعاً درک و املای آن برای هر شنونده ای آسان است.

با توجه به آن که ما در ایران هستیم و بیشتر سایت های ساخته شده مختص کاربران ایرانی هستند پس بهتر است از نام های فارسی استفاده کنیم.

برای مثال استفاده از کلمات انگلیسی سخت می تواند کاربران را دچار مشکل کند، فرض کنید که یک سایت دارید و در حوزه قانون و وکالت فعالیت دارید، اگر از کلمه Low استفاده کنید، خواندن و به کار بردن آن برای افراد زیادی کار سختی است. اما اگر قانون یا وکیل را در دامنه به کار ببرید دامنه شما به یاد ماندنی تر می شوند.

5. آن را منحصر به فرد و قابل برند نگه دارید

نام دامنه وبلاگ شما باید منحصر به فرد باشد تا بتوانید در ذهن خوانندگان خود متمایز شوید. این هوشمندانه است که در وبلاگ های دیگر در جایگاه خود تحقیق کنید و متوجه شوید که از چه نام های دامینی استفاده می کنند.

شما نمی خواهید به طور تصادفی از نام علامت تجاری استفاده کنید یا متهم به کپی برداری از وبلاگ نویس دیگری شوید.

همچنین می توانید نام دامنه ای را انتخاب کنید که قابل برندتر باشد.

نام های دامنه قابل برند منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی هستند. به عنوان مثال، “Amazon.com” نام تجاری بسیار بیشتری نسبت به “BuyBooksOnline.com” است.

6. از خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید

هرگز یک نام دامنه با خط تیره ایجاد نکنید. خط فاصله می تواند نشانه دامنه های اسپمی باشد که نمی خواهید با آنها نزدیک شوید.

دامنه های خط دار نیز مستعد اشتباهات تایپی هستند. اگر نام دامنه ای را با خط تیره انتخاب کنید زیرا دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است، کاربران شما اگر فراموش کنند خط فاصله را تایپ کنند احتمالاً در سایت رقیب شما می روند یا با صفحه خطا مواجه خواهند شد و همه این ها را از شما می بینند.

7. از حروف دوتایی اجتناب کنید

بهتر است از دامین هایی با حروف دو بخش شده خودداری کنید، زیرا احتمال از دست دادن ترافیک به دلیل اشتباهات تایپی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، دامنه ای مانند Presssetup.com بیشتر مستعد اشتباهات تایپی است و منجر به از دست رفتن ترافیک می شود.

اجتناب از حروف زیاد نیز دامنه شما را برای تایپ آسان و قابل برندتر می کند.

8. راه را برای دامنه خود  برای گسترش باز بگذارید

انتخاب یک نام دامینمرتبط با حوزه کاری/ جایگاه شما باید هوشمندانه باشد، زیرا به کاربران ایده ای از موضوع وب سایت شما می دهد. اما شما همچنین نمی خواهید گزینه های بلند مدت خود را خیلی محدود کنید.

به عنوان مثال، یک گلفروش ممکن است نام دامنه ای مانند orchidblog.com را انتخاب کند، اما ممکن است بخواهد در کنار گل ارکیده درباره گل های دیگر وبلاگ نویسی کند. در این صورت، دامنه ممکن است از جذب خوانندگان علاقه مند به گل های دیگر جلوگیری کند.

انتقال صحیح سایت خود با استفاده از یک دامین جدید می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد و اگر این کار را به درستی انجام ندهید می تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست بدهید. به همین دلیل مهم است که از ابتدا یک نام دامنه انعطاف پذیر انتخاب کنید.

9. در مورد نام دامنه خود تحقیق کنید

قبل از ثبت نام دامین، سعی کنید دریابید که آیا قبلاً یک تجارت ثبت شده با همین نام وجود دارد یا خیر.

می توانید یک جستجوی علامت تجاری انجام دهید تا ببینید آیا قبلاً یک نام مشابه یا دقیق قبلاً علامت تجاری وجود دارد یا خیر.

همچنین می‌توانید جستجوی Google انجام دهید و در دسترس بودن نام را در وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برتر مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و غیره بررسی کنید.

نام مشابه یا مشابه نه تنها باعث سردرگمی می شود، بلکه می تواند پیامدهای حقوقی شدیدی نیز داشته باشد که ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

هنگامی که وب‌سایت خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید درباره نحوه علامت‌گذاری تجاری و حق نشر نام و نشان‌واره وب‌سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

10. از تولید کنندگان نام دامنه برای ایده های هوشمندانه استفاده کنید

در حال حاضر، بیش از 360 میلیون نام دامین ثبت شده وجود دارد. این باعث می شود بسیاری از مردم بگویند که همه دامنه های خوب قبلاً گرفته شده اند.

جستجوی دستی نام دامنه فردی می تواند بسیار وقت گیر باشد.

اینجاست که تولیدکنندگان نام دامنه وارد می شوند. این ابزارهای رایگان به طور خودکار کلمات کلیدی تعریف شده شما را جستجو می کنند تا صدها ایده هوشمندانه برای نام دامنه پیدا کنند.

توصیه می کنیم از Nameboy استفاده کنید، که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ابزار تولید نام دامنه آنلاین است.

همچنین می‌توانید از ابزار رایگان تولید نام تجاری سایت WP Beginner یا تولیدکننده دامنه سایت IsItWP برای یافتن ایده‌های بیشتر برای نام دامنه استفاده کنید.

11. قبل از اینکه شخص دیگری آن را بگیرد، سریع عمل کنید

هر روز هزاران نام دامنه جدید از تمام نقاط جهان ثبت می شود. اگر نام دامنه ای را پیدا کرده اید که دوست دارید، پس زیاد منتظر نمانید.

نام های دامنه مانند املاک و مستغلات هستند. هزاران نفر به طور فعال به دنبال نام های دامنه قابل برند خوب هستند که بتوانند برای نرخ های بهتر در آینده ثبت کنند.

اگر سریع عمل نکنید، ممکن است کسی پیش برود و ایده دامنه شما را ثبت کند.

از آنجایی که نام دامنه نسبتاً ارزان است، ما همیشه به خوانندگان خود توصیه می کنیم که سریع عمل کنند. اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید، می توانید به سادگی اجازه دهید منقضی شود.

صدها شرکت ثبت کننده دامنه در وب وجود دارد. مهم است که با دقت انتخاب کنید زیرا ممکن است بعداً انتقال دامنه شما دشوار باشد.

درست مانند هاست، قیمت ثبت دامنه می تواند از 15 هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت باشد. شما حتی می توانید برخی از دامنه ها را به صورت رایگان دریافت کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی یک نام دامنه خریداری کنید.

ثبت دامین رایگان با میزبانی وب

اکثر شرکت های میزبانی وب نیز ثبت دامنه را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. برخی از این شرکت ها ثبت دامنه رایگان را با حساب های میزبانی جدید ارائه می دهند.

اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید، پس این ایده هوشمندانه ای است که از این پیشنهاد استفاده کنید و نام دامنه خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اکثر شرکت های هاست ثبت دامنه رایگان را فقط برای 1 سال ارائه می دهند. پس از سال اول، ثبت دامنه شما معمولاً با حدود 15 هزار تومان برای دامنه های IR و قیمت های بیشتر برای دامنه های بین المللی مانند COM و ORG و NET و سایر دامنه ها به صورت پرداخت در سال تمدید می شود.

بسیاری از کاربران در سال اول از دامنه رایگان استفاده می کنند زیرا شما باید بدون توجه به نام دامنه هزینه ای بپردازید، چرا آن را به صورت رایگان دریافت نکنید؟ در حال حاضر بیشتر هاستینگ های معتبر در پرداخت سالانه این امکان را دارند که به شما دامنه های رایگان خصوصا دامنه IR را به صورت رایگان ارائه دهند.

محبوب ترین ثبت کننده های دامین

اگر فقط می خواهید یک نام دامنه را بدون خرید هاست ثبت کنید، می توانید با خرید آن از یک ثبت کننده نام دامنه، این کار را انجام دهید .

Domain.com یکی از بهترین ثبت کننده های دامنه در بازار است. آنها همه نام های دامنه سطح بالا را با قابلیت جستجوی هوشمند، دامنه های پریمیوم و تمام ابزارهای لازم برای مدیریت نام دامنه شما ارائه می دهند.

اگر امکان آن را دارید که پرداخت دلاری انجام دهید، پیشنهاد می شود به جای خرید دامنه از شرکت های ایرانی که بیشتر آن ها به نوعی واسطه هستند، از شرکت هایی مانند آن استفاده داشته باشید.

Network Solutions یکی دیگر از ثبت کنندگان دامنه محبوب با بیش از 7 میلیون دامنه ثبت شده است.

GoDaddy بزرگترین ثبت کننده دامنه در جهان است. آنها بیش از 63 میلیون نام دامنه را برای بیش از 14 میلیون مشتری مدیریت می کنند.

نتیجه نهایی

برای ایده های بیشتر برای نام دامین، می توانید پست ما را درباره چند مورد از بهترین پلاگین های شبکه های اجتماعی یا فقط از دامنه سازهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید که در دسترس بودن نام دامنه را نیز بررسی می کند.

همین. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه یک نام دامین مناسب برای سایت یا کسب و کار خود انتخاب کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
17 types of marketing campaigns to inspire your next creative project

17 نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ برای ایده به پروژه خلاقانه بعدی شما

آنچه در این پست میخوانید اجزای یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی موفق17 نوع نمونه کمپین بازاریابی1. کمپین آگاهی از برند2….

بیشتر بخوانید
10 Tips for Using Video Content on Your E-Commerce Website

10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاهی

آنچه در این پست میخوانید 10 نکته برای استفاده از محتوای ویدیویی در وب سایت فروشگاه آنلاین شما1. فیلم های…

بیشتر بخوانید
Social Media Marketing

7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال 2024

آنچه در این پست میخوانید 7 راه برای افزایش فروش خود با بازاریابی شبکه های اجتماعیمخاطبان خود را پیدا کنیدافزایش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره شرکت طراحی سایت پرانتز

شرکت طراحی سایت پرانتز یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وبسایت‌ها در شهر کرمان است. این شرکت با برخورداری از تیمی مجرب و متخصص در زمینه طراحی وبسایت، به ارائه خدماتی با کیفیت و برتر در حوزه طراحی سایت می‌پردازد. از ابتدای تأسیس، هدف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای بهینه و با کیفیت در زمینه ساخت و توسعه وبسایت‌های سازگار با اصول سئویی بوده است.